Gönderen Konu: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ  (Okunma sayısı 15623 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

NADİR ATA

  • Ziyaretçi
OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« : 22 Mayıs 2007, 18:14:10 »
OFF-ROAD
SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
ARAÇ KULLANIRKEN BİLİNMESİ GEREKENLER

Oturuş:
Off-road'a başlamadan önce mutlaka durun ve oturum şeklinizi uygun hale getirmek için zaman harcamaktan kaçınmayın.

Mümkün mertebe yüksek oturumu tercih edin. Off-road'da koltuğa gömülerek gitmenin pek bir yararı olmadığı tecrübe ile sabittir. Arazide yol alırken mümkün olduğunca kaputun üstünden bakmak ve önünüzde ne olduğunu görmeye çalışmak önemlidir.

Gözünüzün gördüğü her yönü mutlaka kollayın. Sadece sol tarafa bakarsanız sağdan gelecek sürprizler hoşunuza gitmeyebilir.

Sürüş sırasında, dikkat edilmesi gereken bir husus emniyet kemerlerinizin daima bağlı kalmasıdır. Ani ve hesap edemediğiniz durumlarda süspansiyon sistemi sizi tavana doğru fırlatabilir. Genellikle boyun zedelenmelerine neden olan bu olaydan korunmak için en kesin yol emniyet kemerinin bağlı olmasıdır.

Direksiyon Tutuşu:
Off-road yaparken bir kayaya veya görmediğiniz bir kütüğe lastiğinizin çarpması halinde darbeyi direkt olarak direksiyonda hissedersiniz. Bazen kırılmayla sonuçlanan başparmak yaralanmalarından kaçınmak için başparmaklarınızı direksiyon simidine paralel tutmaya kendinizi alıştırınız.

Genellikle iki elinizle direksiyonu sağlam ancak sıkmadan tutmaya özen gösteriniz. Bazı durumlarda tek elinizi kullanarak daha kolay ve etkin manevralar yapılabildiğini göreceksiniz. Hangi elinizi daha etkin kullanacağınız alışkanlıklarınıza ve kişisel kullanım tercihinize kalmıştır.

 
Güncelleme: 12.10.2000
ARAÇ KULLANIRKEN BİLİNMESİ GEREKENLER II
Gaz, Fren ve Debriyaj

Arazide sürüş prensipleri genel olarak, düz yolda araç sürme prensipleri ile aynıdır. En önemli fark aracın ağırlık dağılımını kullanmada ortaya çıkar. Düz yolda aracın ağırlık dağılımı ani değişiklikler göstermez. Buna karşılık arazide bozuk yol koşulları sebebi ile, aracın ağırlık dağılımı sürekli olarak değişkenlik gösterecektir. Sürekli olarak sabit bir seviyede gaza basarak arazide yol almak olanaksızdır ve hoş olmayan neticeler doğurur. Yapılması gereken sürekli değişen koşullara bağlı olarak, gaz pedalı üzerine de farklı basınçlar uygulamaktır. Otomatik şanzımanlı araçlarda sadece gaz pedalının kontrolü için çaba harcanırken düz vitesli araçlarda gaz ve debriyaj pedalları bir arada kumanda edilecektir.

2 High / 4 High ve 4 Low Konumlar
Terimler kısmında daha önce orta diferansiyeli görmüştük, şimdi de arazi şanzımanı üzerinde 2H, 4H, 4L durumlarını açıklıyoruz . İsterseniz, arazi şanzımanı kolu üzerindeki bu işaretleri veya konumları hangi durumlarda kullanmamız gerektiğini inceleyelim.

2H konumu: Bu konumda aracınız normal bir iki çeker binek araç şeklinde hareket eder. Motor çekişi sadece bir şanzımana iletilir. Sürtünmeler azaltıldığı için normal şehir içi ve şehirlerarası düz yollarda yakıttan tasarruf edeceğiniz bir konumdur.

4H konumu: Bu konumda araç 4 çeker pozisyonundadır. Şanzıman yapısına göre çekiş gücü ön ve arka diferansiyellere değişik oranlarda aktarılır. Kaygan yağmurlu, karlı ve yer yer çamurlu zeminlerde tercih edilir.

4L konumu: Bu konum tamamen zor zemin koşullarında ve daha kontrollü bir sürüş gerektiğinde ve motorun tork kuvvetinin tekerleklerde en fazla ihtiyaç duyulduğu yerlerde kullanılır. Dik çıkışlar, kayalık ve yavaş gidilmesi gereken yerler, dik inişler ve motorun kompresyon freninden istifade edilmesi gereken yerlerde tercih edilir.
 
VİNÇLEME TEKNİKLERİ
İyi bir vinç arazideki en büyük yardımcınızdır. Aracın ağırlığına uygun seçilmiş, doğru monte edilmiş ve iyi çalışan bir vinç hem işimizi kolaylaştırır hem de çevremizin zarar görmesini önler.
Vinçler elektrikli, hidrolik veya mekanik olabilirler.
Vinç seçilirken en az aracın ağırlığının iki katı kapasiteli bir vinç seçilmelidir.
Vinçler genelde motor, dişli kutusu, çelik tel, tanbur, dişli kutu kumandası ve vinç kumandasından oluşur.
Vincimizden en iyi şekilde faydalanabilmek için her kullanımda telin düzgün sarılmasına dikkat etmeliyiz. İşimiz bittikten sonra teli boşaltıp düzgün ve sıkı bir şekilde tekrar sarmalıyız ki sonraki kullanımda işimiz aksamasın.
Elektrikli vinçlerde elektrik bağlantı noktaları sıkılı, korozyonsuz ve korumalı olmalıdır. Vinç sararken zorlanıp çekemez duruma geldiğinde vinç motorunun sıcaklığı kontrol edilmelidir. Yükselen ısı vincinizin tehlikede olduğunun belirtisidir. Bu durumda vinci zorlamayıp makara ile veya başka bir yolla çekme işlemi sürdürülmelidir.
Vinç teli toplanırken mutlaka eldiven kullanılmalıdır.
Vincimizi kullanmak için bazı yardımcı ekipmana ihtiyacımız vardır: Strap, makara, U kilit, sabit nokta gereçleri, eldiven.
- Vincimizin teli mümkün olduğunca dik bir açıyla çalışacak şekilde çekilmelidir.
- Ağaçlara kesinlikle tel sarılmamalı, takılmamalı ve yön değiştirmek için sürtünmemelidir. Strap, makara ve U kilit kullanılmalıdır.
- Tel bir yere bağlandığında kanca kesinlikle tele takılmamalıdır. Bu hareket telin zarar görmesine hatta kopmasına neden olur.
- Vincin gücünün yetersiz kaldığı durumlarda makara kullanılır. Bu hızı yarıya düşürmekle beraber çekme kapasitemizi iki katına çıkartır. Akümüzün durumuna dikkat etmeliyiz çünkü süremiz uzamıştır.
- Vinç kullanımı esnasında kumanda kablosu gergin olmalı, halata veya tekerleklere takılmamasına dikkat edilmelidir.
- Makara sadece gücü artırmak için değil, çekme açımızı değiştirebilmek için de gereklidir.
- Vincin kumandası pilotta olmalı, co-pilotun dışarıdan vereceği direktiflere göre hareket etmelidir. Vinç kullanacak kişinin işaret dilini bilmesi zorunluluktur. Unutulmamalıdır ki vinç yanlış kullanıldığında çok büyük zararlara sebep olabilir. Co-pilot telden kullanılmakta olan tel boyu kadar mesafede olmalı ve buradan işaretlerle direktif vermelidir.
- Vinçleme esnasında aracın co-pilotu veya onun tayin edeceği bir kişi dışında hiç kimse pilota müdahale etmemelidir. Çevredekiler tel boyu kadar mesafeye çekilmeli ve güvenliği sağlamalıdır. Çocukların veya dışarıdan gelebilecek kişilerin vinçleme sahasına girmemesi can güvenliği açısından çok önemlidir.


Bu çantayı alırken Cordura kumaştan yapılanlarını tercih ederseniz daha uzun süre sorunsuz kullanırsınız.
 

http://www.isoff.org.tr/default.asp


 

seter@cem

  • Ziyaretçi
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #1 : 22 Mayıs 2007, 21:00:09 »
     Teşekkürler Nadir abi belki bir gün 4*4 av arabamız olur ,bu teknikleri kullanırız.... ;)
 

s.ahmet

  • Ziyaretçi
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #2 : 22 Mayıs 2007, 21:35:28 »
Teşekkürler
 

Çevrimdışı Volkan YOLCU

  • Volkan YOLCU
  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 3858
  • Thanked: 1 times
  • Dürüst Olan Hep Kazanır...
    • İZMİR AV KÖPEĞİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #3 : 17 Ağustos 2007, 11:19:29 »
Teşekkürler Nadir abi
Volkan YOLCU
       İZMİR
0 505 632 39 73
              https://www.facebook.com/avkopegimcom

 

Çevrimdışı Kürşad UYANIK

  • *
  • İleti: 477
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #4 : 02 Aralık 2007, 20:38:57 »
Kürşat UYANIK
1976 Niksar TOKAT   bundan sonra BOLU

  BAYRAĞIMIN DALGALANDIĞI HER YER MEMLEKETİMDİR
 

AyhanERBAY

  • Ziyaretçi
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #5 : 02 Aralık 2007, 20:44:39 »
 Cem iyi ögren bak seneye jeep alacaz ona göre teşekkürler Nadir abi
 

Beretta

  • Ziyaretçi
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #6 : 12 Şubat 2008, 23:16:03 »
Teşekkürler Nadir bey, paylaşım için teşekkürler, ellerinize sağlık, İstanbul'a selamlar..
 

Çevrimdışı Ahmet KOMUT

  • *
  • İleti: 32
  • Thanked: 4 times
Ynt: OFF-ROAD SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
« Yanıtla #7 : 27 Mart 2010, 23:52:43 »
TOTOTA  ADVENDİC kullanıcısı olarak verdiğiniz teknik bilgiler için teşekkürler.
  • Browning B 25
  • Browning B 127
  • Beratta A 400
Ahmet KOMUT
1968 kocaeli* gölcük*ihsaniye