Gönderen Konu: NEDEN KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI ?  (Okunma sayısı 10728 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Recep İLGİN

  • fethiyeli avcı
  • *
  • İleti: 1475
  • Thanked: 14 times
  • www.kayraconstruction.com
    • KAYRA İNŞAAT FETHİYE
NEDEN KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI ?
« : 05 Şubat 2010, 22:13:21 »

NEDEN KIŞ LASTİĞİ KULLANILMALI ?
Kış lastikleri özellikle, düşük sıcaklıklarda ıslak, karlı, çamurlu ve kuru zeminlere aktif olarak cevap vererek bu yol ve hava şartlarında yaz lastiklerine oranla daha yüksek güvenliği garanti etmek üzere üretilmiştir. Özel sırt deseni soğuk kış aylarında ıslak yol koşullarında yüksek güvenilirlik sağlar. Geleneksel lastiklere göre ıslak zeminlerde %10 ve kar üzerinde %20 daha kısa fren mesafesi sağlamaktadır. 7°C’nin altındaki sıcaklıklarda kış lastikleri, yaz lastiklerinin aynı hızda sunduğu sürüş konforunu sunar (zincir ise ancak 50km/h ile sınırlandırılmıştır). Kış sezonu başında takıldığında, ıslak ve karlı zeminlerde maksimum hareket kabiliyeti sunar. Mevsimine göre yaz ve kış lastiği kullanmak lastiklerinizin kilometre performansını artırdığı gibi kış lastiklerinin sağladığı yararlardan da faydalanmanızı sağlar. Sonbahardan ilkbahara kadar kış lastikleri, hava koşullarındaki ani değişimlerden kaynaklanan planlanmamış frenlemelere maruz kaldığınızda özgürce seyahat etmenizi sağlar. Kış sezonu boyunca bazı ülkelerin yolları uzun süre karla kaplı kalırken, başka ülkelerde bu süre aralıklı yoğun kar yağışlarının meydana gelmesiyle daha kısa sürebilir. Bu problemler bireysel veya toplu taşımayı etkilediği gibi aracın performansını da etkilemektedir.


Kış kullanımı için özel olarak üretilmiş kış lastiklerinden maksimum güvenlik ve performans elde edebilmek için Pirelli’nin önerilerini bulabilirsiniz.

Karlı ve buzlu zeminlerde tutunma kaybına yol açacak ani hızlanma ve frenlemelerden kaçınılmalıdır. Optimum performans ve güvenli sürüş için lastiklerin araçla uyumu çok önemlidir. Her zaman aynı taban desenine sahip dört adet kış lastiği kullanın ve aynı aks üstünde kesinlikle farklı ölçülerde lastik kullanmayın. Çivili lastikler de aynı şekilde kullanılmalıdır. Doğru lastik ölçüsü için araç kullanım kitapçığınıza bakınız.

Lastik hava basınçları düzenli olarak kontrol edilmeli, gerekli ise yola çıkmadan önce lastikler soğukken bu kontrol yapılmalıdır. Ayrıca ortam hava sıcaklığındaki değişimden kaynaklanan basınç değişimlerini de göz önünde bulundurmak gerekir. Örneğin, lastik hava basıncı +20°C'de 2.0 bar iken, -5°C'de 1.74 bar'a ve -20°C'de ise 1.59 bar'a düşmektedir. (toplam değişim %20). Lastiğin yanağında işaretlenmiş hız koduna dikkat edilmelidir. Orjinal ekipman olarak araçta kullanılan lastiğin hız kodundan daha düşük hız koduna sahip bir kış lastiği kullanılmasına izin verilmektedir. Ancak böyle bir durumda EEC yönetmeliğine uygun olarak sürücüyü uyarmak amacıyla aracın ön camına veya konsoluna kolaylıkla görünen ve okunan bir çıkartma yapıştırmak gerekir. Yaz lastikleri, yasal diş derinliği olan, 1.6mm'nin üzerinde performans açısından yeterli olurken kış lastiklerinde ise bu sınır 3mm'dir. Kış lastikleri kullanılmadıkları zaman tercihen jantlı bir biçimde ve şişik bir durumda depolanmalıdır. Jantsız olarak depolandıklarında ise yanaklarının üstünde dizilmelidirler (maksimum dört lastik üst üste gelecek şekilde). Her 10.000/12.000 km’de kış lastiklerinin doğru bir şekilde rotasyonunu yapınız.

Peki Sonbahar da ne yapmalıyız ?

- Yaz lastiklerini Pirelli kış lastikleriyle değiştirin;

- Aracın soğutma sistemine anti-friz ekleyin ( 50% su, 50% anti-friz)

- Aracın fren sistemi kontrol edilmelidir: bu işlem soğuk mevsimlerde daha da önem kazanmaktadır.

- Silecek suyu kontrol edilmeli ve içine anti-friz eklenmelidir. Önde giden araçlardan sıçrayan çamuru temizliyebilmek için şarttır.

- Kış aylarında daha zor olan görünürlük için aracın elektirik ve far sistemi kontrol edilmelidir.

Kışın neler yapmalıyız ?

- Lastik hava basınçları sık sık kontrol edilmelidir (doğru değerler aracın kullanma kılavuzunda bulunur). Unutulmamalıdır ki basınç ölçer kış aylarında hava basıncını gerçek değerin altında ölçebilir. Havası indirilmiş lastiklerin tutunmayı artırmadığını unutmamak gerekir.

- Taban desenindeki diş derinliği kontrol edilmelidir: Türkiye’de kanuni diş derinliği minimum 1.6mm olmasına rağmen kış lastikleri için bu derinlik minimum 3mm olmalıdır. Diş derinliği 3mm’nin altında olan kış lastiklerinde özellikle kaygan zeminlerde tutunma azalmaktadır.

- Aküden güç harcayan far, radyo ve benzeri ekipmanlardan önce her zaman motor çalıştırılmalıdır: diğer ekipmanlar bekleyebilir ancak motorun çalışması önceliklidir.

- Sileceğin donarak ön cama yapışmaması için geceleri sileceğin havaya kaldırılarak ön camla temasının kesilmesi gerekir.

- Sürüş esnasında yoldan sıçrayan çamurun ön cama yapışarak görüşü engellememesi için silecek suyunun her zaman yeterli seviyede olduğu kontrol edilmelidir.

- Güvenli takip mesafesi her zaman korunmalı ve hız limitlerine uyulmalıdır.

Alternatif çözümler;

KAR PALETİ Kullanım koşulları: Kar kalınlığının yüksek olduğu koşullar.

Uygulanması: Jant’a sabitlenen kullanım aparatı takıldıktan sonra tüm araçlarda kullanılabilir.

ZİNCİRLER Kullanım koşulları: Yüksek kar kalınlığında ve dik yamaçlarda kullanım için çözüm olmaktadır.

Uygulanması: Araç üreticilerinin izin verdiği araçlarda kullanılabilir. Maksimum kullanım hızı: 50 km/h.

Sıkça Sorulan Sorular

1. Kış süresince şehir içinde yaşıyorum ve aracımı düz yolda kullanıyorum, kış lastiğine ihtiyacım var mı?

- 7° C altında, özellikle Kasım ve Mart ayları arasında, yaz lastikleri yapıları itibarıyle sertleşerek kış lastiklerine oranla yol tutuşta, çekişte ve frenlemede performans kaybına uğrarken kış lastikleri ise her alanda üstün performans sergilerler.

2. Şayet kış lastikleri yaz lastiklerinden daha iyi bir performans sergiliyorsa neden tüm yıl boyunca kış lastiği kullanmıyorum?

- Kış lastikleri, 7°C’nın alltındaki sıcaklıklarda üstün performans sergilemek için yaz lastiklerine oranla daha yumuşak bir karışım kullanılarak üretilirler. Yaz aylarında bu yumuşak karışım daha çabuk aşınacağından performans ve güvenlikte de azalma meydana gelir.

3. Kış lastikleri sadece kar üzerinde kullanım için midir?

- Kış lastikleri kar üzerinde aktif olarak harekete geçer fakat aynı zamanda çevresel kanallı ve yönlü taban desenleri sayesinde soğuk kış aylarında ıslak ve kuru yol şartlarında da üstün yol tutuş sergilerler.

4. Sadece çekişin olduğu aksa kış lastiklerini taksam olur mu?

- Pirelli bu çözümü önermemektedir, çünkü: eğer aracınız önden çekişliyse, aracınızın arkadan savrulması tehlikesiyle karşı karşıya kalırsınız: eğer aracınız arkadan itişliyse, bu sefer de önden savrularak yol dışına çıkma tehlikesiyle karşı karşıya kalırsınız. Sonuç olarak sadece çeker aksınıza kış lastikleri takarsanız kaygan ve karlı zeminlerde sürüş problemleri yaşarsınız.
Recep İLGİN Cep Tel:05327779355
1978 Fethiye - MUGLA  ''Beni Öldürmeyen Darbe Herdefasında dahada ÖLÜMSÜZLEŞTİRECEKTİR''