Yılmaz Bey,
Üzerindeki mevcut yapılanmayla yarım otomatik bir tüfeği tam otomatik hale çevirmek mümkün değildir...
Çoğu kişi, mekanizma geriye gittiğinde tetikle horozun irtibatını kesen veya horozu mekanizma baskısı
üzerinden kalkıncaya kadar kurulu şekilde tutan, “iç tetik” de denilen birimin aradan çıkarılmasıyla silahın
otomatik çalışacağı düşüncesindedir fakat bu mümkün değildir zira, mekanizmayı üzerinde taşıyan, bizde
“Kızak” da tabir edilen parça, horoz takılı kalmayıp mekanizmanın öne hareketinden hemen sonra düşmeye
başlasa bile onun darbesini en ileri yerine ulaşan, ancak henüz kilitlenmemiş olan mekanizmayı kilitleme için
öne itmekte olan gövdesinin en arasında, ateşleme iğnesinden geride alır ve ateşleme iğnesine ulaştırmaz...
Otomatik ateşleme için, mekanizma ve namlu kilitlenmesinin hemen ardından devreye giren, silah üzerine
sonradan eklenecek bir düzenek gereklidir... Bazı hallerde, mesela tetik grubunun içinde aşırı toz, kir, donmuş
yağ kalıp iç tetiğin horozu tutar gibi olup, mekanizmanın namluya vuruşundan gelen sademeyle serbest
bırakmasıyla otomatik ateşleme gerçekleşebilir ancak, bu kaçınılması gereken, kaza nedeni olabilecek bir
vakıadır. Böyle durumlarda, ateşleme genelde, şarjördeki tüm fişekler bitene kadar ve hemen hemen tek bir
infilak sesiyle, bittiğinde namlu epeyi yukarı yükselmiş şekilde cereyan eder...
Saygılar.
Not; Cevaplamaya başladığımda Abdullah Bey’ın paylaşımını görmemiştim... “ Kesici” tabir ettiğiz “İç Tetik”,
tetik grubu içinde, tetiğin üst kısmında “ Nal” şekilli parçanın genelde kendi yayıyla öne itilen arka koludur.
“İç tetik” veya “Bağlantı Kesici”, mevcut tüfeklerde genelde iki şekilde çalışır;
- Eski nesil Amerikan modellerinde, mekanizmanın arkaya hareketinde aşağı bastığı bir kolun, tetikten
horozu kurulu tutan istinada uzanan ikinci bir kolu bağlantıdan uzaklaştırmasıyla... Bu tür tüfeklerde
tetik ve horoz irtibatı ancak mekanizma tam kapanınca mümkün olur...
- Yeni nesil modellerin neredeyse tamamında, mekanizmanın aşağı ittiği horozun bu halinde, tetik çekili ise
onun üstünde, arkada yer alan ikinci bir çıkıntının horozu kurulu halden de aşağıda tutmasıyla... Bu tür
tüfeklerde tetik eğer yeniden çekilebilirse bağlantı, mekanizmadan namluya yaklaşık iki santim aralıkta
yeniden mümkün olur... Ancak, horoz düşse bile mekanizma taşıyıcı kızağın en arkasına vuracağı için
ateşleme olmaz... Bu yapılanma tetik çekiş hızını artırmak için düşünüimüştür...