Herkese selamlar,
Başlıktan da anlaşılacağı gibi ATA Arms müşterilerini yanlış yönlendiriyor.
Geçtiğimiz Cuma günü SP Sporter modeli bir tüfek satın aldım. Bu tüfek piyasadaki tüm reklamlarda fermuarlı ve kapaklı, tüfeğin 2 parça haline konulabildiği bir çanta ile tanıtılıyor. Hatta youtube'da markanın reklam yüzü Haluk Çetintaş'ın yaptığı tanıtımda da aynı çanta ile tanıtılıyor. Ancak tüfek bana yarı otomatiklerin koyulduğu uzun ve sırtta taşınan yekpare çanta ile teslim edildi. Daha önce Venza aldığımda da aynı problemi yaşamıştım. Tüm tanıtımlarda kapaklı çanta ile tanıtılırken ürün farklı çanta ile gelmişti ama sonuçta yarı otomatik olduğu için önemsemiştim. Ancak Sporter 76 cm bir tüfek ve bu şekilde aracımın bagajına bile sığmıyor. Bu arada aracımın bagajı 620 LT!
Konuyla ilgili ATA Arms firmasını aradığımda telefonu açan Bilal Bey ile geçen görüşme tamamen aşağıdaki gibidir. ;
Müşteri (Ben): Merhaba, sizden bir adet SP Sporter model tüfek aldım ancak ürün tüm tanıtımlarda gösterilen kapaklı ve fermuarlı çanta ile değil yarı otomatiklerin gönderildiği dikine çanta ile gönderildi.
ATA Arms – (Bilal Bey): Evet önceden o çanta ile gönderiyorduk, sonradan değiştirdik.
Müşteri (Ben): Ama tüm tanıtımlarda bu çanta gösteriliyor hatta youtube üzerindeki tanıtım filminde de bu çanta var. Bu çanta karar aşamasında benim sizi tercih etmemde etkili oldu.
ATA Arms – (Bilal Bey): Müşterilerimiz bu tüfeği genelde avda kullanıyorlarmış ve sırtlarında taşımak istiyorlarmış çantayı. Bize bu şekilde talep geldi bizde değiştirdik.
Müşteri (Ben): Ama bu tüfeğin tanıtımı bile trap poligonunda yapılıyor ayrıca tüfeğin üzerinde askı kayışı takılacak kancalar yok ve adı SPORTER ( SPORCU! ). Nasıl müşterilerin çoğu avda kullanıyor? Ki çok daha ucuz fiyatlarda sp modelleri var hatta Çulluk vs. ava özel modelleri var ATA’nın.
ATA Arms – (Bilal Bey): Beyefendi bu model esas olarak avda kullanmak için.
Müşteri (Ben): Peki o zaman neden tüfeğin üzerinde askı kayışı kancaları yok? 3.5 kg bir tüfeği avcılar 20 – 30 km ellerinde mi taşıyorlar?
ATA Arms – (Bilal Bey): Bu tüfek aslında esasen çayırda yapılan trap sporu için üretilmiş.
Müşteri (Ben): O zaman neden tanıtımı profesyonel poligonda yapılıyor ve neden sırtta taşıma çantası gönderiyorsunuz?
ATA Arms – (Bilal Bey): *?*!//&&%&++&^^’/()=)==?_ MAVİ EKRAN
ATA Arms – (Bilal Bey): Beyefendi bize böyle talep geldi bizde değiştirdik. İsterseniz ücreti mukabilinde (telefonun diğer ucunda mahalle esnafıyla konuşuyormuş hissi uyandırıyor!) talep edebilirsiniz distribütörden.
Müşteri (Ben): Tabii ki alabilirim ama neden alayım ben bu tüfeği tercih ederken birçok alternatifi değerlendirdim. Yapılan tanıtımları izledim ve buna göre karar verdim. Bu tüfeğin adı SPORTER ve bende spor amaçlı aldım. Kullanıcıların talebi farklı olabilir ancak bu benim haklı olduğum gerçeğini değiştirmiyor. Ben bu tüfeği TRAP amaçlı kullanacağım. Tüfek 620 LT bagaj hacmi olan arabamın bagajına sığmıyor gönderdiğiniz çanta ile ve bu yüzden arka koltukta tüfek ile gezmek zorunda kalıyorum. O zaman size göndereyim bendeki çantayı sizde benim kullanımıma uygun olan çantayı gönderin.
ATA Arms – (Bilal Bey): Yardımcı olamıyoruz, isterseniz distribütörden satın alabilirsiniz.
Müşteri (Ben): ATA Arms’a yakışmadı, teşekkürler.
ATA Arms – (Bilal Bey): İyi günler.
.
.
.
.
Arkadaşlar devamlı konuşuyoruz yerli marka, yabancı marka. İşte yerlilerde kalite sorunu var vs. diye. Kalite bir şekilde düzelir. 1.000.000 adet üretirsiniz, process bir standart’a oturur ve sorunsuz ürünler çıkmaya başlar. Ama mantaliteyi değiştirmez, esnek ve pratik zekalı olamazsanız bir arpa boyu yol alamazsınız! İçimizde ticaret ile uğraşan bir çok kişi vardır yeri geldiğinde marka değerimizi korumak için ürünün aynısından bir adet daha gönderiyoruz veya tam bedel iadesi yapıyoruz. Ama ATA Arms’ın telefonunu açan kişi müşteriye mantıklı bir açıklama bile yapamıyor, dili dolanıyorsa ve haksız olduğu noktada kestirip atıyorsa benim için bir marka değeri yoktur.
Not: Bir “Bilal Bey” yüzünden markaya küsmem, tüfeklerini almaya devam edeceğim ama umarım ATA Arms firması bu yazımı okur ve markasını temsil eden kişinin o telefonu açıp müşteriye doğru dürüst cevap bile veremeyen biri olduğunun farkına varır.