Muhterem Ömer Bey,
Yurdumuzun güzide tüfek üreticileri, ara sıra taklidden bıkıp kendilerine özgü bir şeyler yapmak isteyince,
tabir caizse, dağıtıyor veya yabancı şarlatanların oyuncağı oluyorlar. Venza da böyle bir örnek...
Hareketli bir namlu, en düşük ağırlıkta dolu ile dahi silah üzerinde geri tepecektir. Daha önceki konularda
sözü edilen, daha çok Rus teknisyenlerinin kullandığı, "m1x l1 = m2 x l2" şeklinde bir formül vardır. Bununla,
belirli bir namlu uzunluğunda, kaç gram dolunun, ateşleme sonrası atım yatağından ne kadar uzağa gittiğinde,
namlu, mekanizma ve bağlı elemanlarının ne kadar geri tepeceği rahatlıkla tesbit edilebi!ir. Burada bilinmesi
gereken önemli husus, geri getirme yaylarının, ilk bir iki milimetrelik arkaya seyahatte, eylemsizlikleri nedeniyle
hesaplanan kompresyon değerlerini gösteremiyeceği ve geri tepmenin arkaya, fişek taban alanının namlu iç
çapı alanına bölümü kadar yüksek olacağıdır. 12 Ga. İçin bu oran; 1,3 tür.
65 santim, mekanizma grubu üzerinde bağlı bir namlu yaklaşık 1200 gram ağırlıktadır. Atım yatağından ileri kısmı
60 santim kabul edilebi!ir. Bu nam!u, tüfek üzerinde diyelim ki üç mi!imetre geri tepecek şekilde yapılmış olsun...
En düşük dolu ağırlığı 24 gramla ateş edildiğinde, yukarıdaki formül gereğince, namlu gaz tahliye kanalları
başlangıcı olan 22 santimde, 0,6 mm, 40 gramlık doluda, 1,0 mm kadar geri tepecek, namlu hareketi hiç
olmaması halinde bu mesafe sonunda açılmadan devreye girecek olan akıllı valf, bu eksi değerler
handikapıyla çalışmaya başlayacaktır.
İşin aslında söylenen akıllı valf hiç namlu hareketi olmasa, işini daha iyi yapabilecektir...
Kulağı göstermek için eli kafa ardından döndürmeye benzer bir uygulama...
Gereksiz, lüzumsuz o kadar üretim maliyeti...
Venza'!ar iyi çalışıyorsa, namlu hareketi olmadan da işini yapabilecek bilinen akıllı valf sayesinde bunu
becerebiliyordur...
Saygılar.