Fişek doldurma işi zevkli olduğu kadar bilgi ve deneyime bağlı bir iştir. Yaptım oldu tarzında fişek doldurusak mazaallah ciddi sakatlıklara yol açabilir. Kovan, kapsül, barut, tapa, kurşun miktarı, kıvırma her biri ayrı ayrı atım yatağı basıncını etkileyen faktörlerdir. 12 numara için önerilen en fazla basınç SAAMI ölçülerine göre 11,500 psi (808 kg santimetrekare) basıncı geçmemesi gerekir. Kullandığınız malzemenin özelliklerini bilmediğimiz zaman sonuç kestirilemez.
Yurtdışında denenmiş formüller vardır. (örneğin Lyman shotshell reloading Handbook)
Ancak buradaki reçetelerde verilen bilgierin ayni malzemeleri bulamadığımız takdirde hiç bir yararı yoktur. Fişek doldururken kullandığımız barutun kendine ait sitelerinde dolum verileri vardır. Bunlardan yararlanmak mümkün. Fişek dolumu yapacak arkadaşların fişeklerini denemek için bir kronograf edinmeleri, namlu çıkış hızı verilerini değerlendirmeyi, en azından fişek metal dipliklerinde kapsüldeki yüksek basınç belirtilerini bilmelerinde fayda var.
Fişek doldurmanın avantajları bence şunlardır:
1. Keyifli bir hobidir, dikkatinizi yoğunlaştırmanız gereken ciddi bir iştir, kafanızı boşaltır, günlük sıkıntılardan uzaklaşırsınız
2. Mükerrer dolum yaparsanız (kova metal dipliği haddelenerek) daha ucuza fişek elde edersiniz
3. Hassas terazi ile barut ölçümü, fabrika volümetrik ölçümüne (hacım ölçümüne) göre daha tutarlı fişek doldurmamızı sağlar (daha iyi gurupman, daha isabetli fişek)
4. Her tüfeğin; namlu ve mekanizma özelliklerine bağlı sevdiği bir fişek türü vardır. Tüfeğinize en uygun tutarlı fişek doldurmayı sağlarsınız
5. Yaz-Kış mevsimleri için barut miktarını şartlara göre ayarlarsınız
6. Eğer kurşunu kendiniz döküyorsanız, antimonsuz, yumuşak daha iyi mantarlaşan kurşunlar imal edebilirsiniz
7. Kurşun ve saçmanın ağırlığını gideceğiniz avın özelliklerine göre kendiniz ayarlayabilirsiniz
Ancak bunları yapabilmek için belirli bir bilgi birikimi, deneyim ve malzeme gerektirir.
Son söz: Siz siz olun başkasının doldurduğu standartlarını bilmediğiniz fişeği kullanmayın
Selam ve saygılar