Olabilir
Beklentiyi olmasa da algıyı yönetmeyi düşünmüş olabilirler
"Zehir kusuyor bu tüfek" algısını oluşturabilmek gibi bir şeyler
Bence bu sektöre özgü değil, her sektörde çok başarılı olanların, uluslararası markette "iyi para eden" markalara sahip olanların sahip olduğu üç haslet; Vizyon + Ticari Ahlak + Sermaye ... Bu üçü birden ama aynı anda üçü birden belli eşik değerlerinin üzerindeyse, adam iyi para eden marka oluyor ve üstlere oynuyor.
Örnek; ticari etik ya da ahlak mı? "Biz müslüman adamız, en kralı bizde" demeyelim, çünkü yerlerde. Adına Müslüman denilen ülkelere nispeten, bu hasletin, "gavurlarda" şaşırtıcı şekilde yukarılarda olduğunu görüyoruz. Şaşırtıcı olması bu gerçeği değiştiriyor mu? Tabii ki hayır.
Sermayen de (kaynakların da) iş modeline ve sektörüne göre belirli bir eşik değerinin üzerinde değilse, ya bir süre, ya da uzun süre patinaj çekip durursun ya da çamura tamamen saplanır, arabadan inersin.
Vizyon ise üst düzey eğitimle ve/veya üst düzey tecrübeyle elde edilebilir tabii ki.
Bizim kendi üreticilerimizde, bunlardan bazen en az birinde, çoğu zaman ikisi ya da üçünde birden sorun olduğunu görüyoruz maalesef.
İbrahim Bey, malum bir markanın üzerindeki yılan tasviri zehirli tüfek isteyenler için yapılmış olabilir mi?