Sevgili Dostlar Ramazana yaklaştığımız bu son günlerde hepinize selam olsun.. Daha önce, internetten satış yapan sitelere takık olduğumla ilgili bir yazı ile serzenişte bulunmuştum
bazı dostlar da üzülme sen biraz daha içine gir bak neler olacak demişlerdi... Doğruymuş..
Bazı özel durumlardan bahsedeyim eminim zaman zaman herkes aynı olayları yaşıyordur.. Tüfek kılıfı beğeniyorum ödüyorum ve bekliyorum...
3 gün sonra irtibat telefonlarından ulaşmaya çalışıyorum açan yok..maillere cevap veren yok... Çoğunda ne ses ne nefes ... Fişek Siparişleri ve diğer bir çok benzeri aksesuarlarda da aynı olaylar...Geleneksel olan olay da şu; sitede görüyorsun alıyorsun ama dükkanda ürün yok.. tedarikçi firmada da yok..
denebilir ki önce ara sonra alışveriş yap..o zaman zaten sitede yazılı olan telefona bir çoğu bakmıyor.. Gidip Tahtakaleden gezer bakar görür beğenir alırım... Bu günün non stop çalışan insanı dinlenme seanslarında yemek aralarında hafta sonunu planlarken yapıyor bu alışverişleri.. İternet yoluyla alışverişin esprisi bu zaten...
Bir kara liste hazırladım iletişim veya kalite sorunu yaşadığım siteleri mimliyorum ve alış veriş yapmadan önce bu listeye bakıyorum eğer listede adı varsa daha pahalı da olsa güvendiğim siteden alış veriş yapıyorum... Sonra da ilgisiz firmalara bir mesaj hazırladım onu yolluyorum ...
" sipariş vereli şu kadar zaman geçti ve size ulaşamadım sizde bana ulaşmıyorsunuz.. Belli ki internet üzerinde alış veriş yapan pratik müşteri profilini kavrayamamışsınız..
Bu tip müşteriyi bir kere yanılttınızmı bir daha sizin siteden asla alışveriş yapmazlar haberiniz olsun" sonra da ticaretin altın kuralı olan şu sözü bildiriyorum " Kaybedilen her müşteri kaybedilen bir servettir " incelediğim zaman yaklaşık 10 - 15 siteden araştırma yapmışım ve bu sitelerin çetelesini tutuyorum.. EXCEL dosyasında müşteri ilişkileri - ürün kalitesi - iletişim - ve bilgilendirme gibi kriterle alış veriş yaptığım siteleri notluyorum bu listeden de şunu kolayca anlıyorum hangi sitede problem yaşanmıyor ona göre daha pahalı olsa dahi beni bekletmemiş müşteri çabukluğuna ve memnuniyetine önem veren kaliteli sitelerden alışveriş yapıyorum..
Herkes bu kriterlere bakıp ve ilgisiz sorumsuz siteleri bırakıp doğru düzgün sitelere yönelirse bir süre sonra naylon sitelerin ayıklanacağını veya uyarıları dikkate alan sitelerin kendilerine çeki düzen vermelerini sağlayabiliriz..
Bir diğer konu ise memnuniyet bildirimlerimizi böyle forumlarda dile getirebiliriz ve açıkça memnun kaldığımız alış veriş sitelerini afişe edebiliriz..
Bunun sakıncası olduğunu sanmıyorum...
Örnek olarak; AVFONİ diye bir site var...silah ve mühimmat benzeri araştırmalarda sürekli karşıma çıkıyordu fakat isminden midir nedir çekinerek bir mail attım ve soru yönelttim... Hemen mail ile bilgilendirme ve hemen telefondan ulaşıldı..
ve 2 kutu fişek aldım..Gene hemen kargo hemen bilgilendirme..sonrasında memnuniyet araştırması.. derken hem silah hem koli koli fişek alımları ve her seferinde memnun kaldığım bir site.. bugün öncelikle AVFONİ ye bakmadan başka hiçbir yerden iğne bile satın almıyorum... Bu bence örnek bir işletmedir.. hepimiz eminim ki diğer işletmelerinde bu düzeyde performans göstermesini ve çaplarını büyütmesini isteriz..
Bu tip müşteri memnuniyetini önemseyen çabuk hareket edebilen siteler önemli bir avantajla güne başlıyorlar ve o günü bir çok müşteri kazanarak kapatıyorlar.. diğerleri (yani sipariş vereli ödeyeli 1 hafta olmuş ne arayan var ne soran) müşteri kaybederken diğer tarafta hakeden ve çalışan kazanıyor.
Herkese Hayırlı ve Bereketli bir Ramazan diliyorum.Saygılarımla..