TÜM AVCI ARKADAŞLARIMIZIN AŞAĞIDAKİ METNİ ÖNCELİKLE PAYLAŞMASI, SONRA İSE İLİNDE BULUNAN SİYASİLERE, MİLLET VEKİLLERİNE ULAŞTIRMASI, T.C. MALİYE BAKANLIĞINA İSE, BİMER ARACILIĞI İLE İLETMESİNİ RİCA EDERİM.
SAYGILARIMLA.
İLHAN DEVECİ
AYHAK BAŞKANI
AVLANMA HARCI
Bilindiği gibi, 12.08.2003 tarih ve B.07.0.GEL.0.63/6336-42-34088 sayılı ve 2003/1 Sıra No.lu Harçlar Kanunu İç Genelgesi ve 18.12.2004 tarihli ve 25674 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 44 Seri No.lu Harçlar Kanunu Genel Tebliğine göre,
“AVLANMA HARCI” yasal olan yaklaşık 130000 avcıdan,
“HER YIL DÜZENLİ OLARAK ALINMAKTADIR”
Oysa, 4915 sayılı Kara Avcılığı Kanunu AVLANMA HAKKINI; “Avcılık belgesine sahip olan kişilerin yıllık avlanma izin ücreti ödeme koşulları ile elde ettiği hak, olarak tarif etmiştir.”
Yani Avcılarımız; Her yıl düzenli olarak Avcılık yapma hakkını elde etmek için, “AVLANMA İZİN ÜCRETİNİ” her av yılı için ayrı ayrı ödemektedirler. Bu sorumluluğu yerine getirmek yasal olarak avlanmak için yeterlidir.
4915 sayılı Kara Avcılığı Kanununa uyarak Avcılık Hakkını Elde etmek için gerekli yasal ödemeyi yapan avcılarımızdan ilave olarak T.C. Maliye Bakanlığımız “AVLANMA HARCI” adı altında her yıl yeni bir ödeme tahsil etmektedir.
- Bu durum; Ülkemizde bulunan yaklaşık 3000000 (üç milyon) civarı kişinin belgesiz ve avlanma izin ücreti ödemeden “YASA DIŞI” olarak denetlenemeden ve kayıt altına alınamadan avlanmasına neden olmaktadır.
- Bu durum aynı zamanda, Her türlü vergiden muaf, kayıtsız “YASA DIŞI AV SİLAHI SATIŞLARINI” arttıran yegane sebeptir. (Polis ve Jandarma kayıtlarında belgeli silahların dışında milyonlarca silahın belgesiz ve vergisiz olarak alınıp satıldığı duyumları mevcuttur. İnternetteki yaklaşık 250-300TL civarı yoğun satışlar buna örnektir)
Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşlarımız tarihten ve kültürümüzden gelen geleneklerimiz neticesinde “AVCILIĞA VE AV SİLAHLARINA” karşı son derece ilgilidir.
Bununla birlikte, bu önemli potansiyelin yukarıdaki temel sebeplerle “EKONOMİYE KATKISI SAĞLANAMAMAKTADIR”
Ayrıca;
- Avlanma Harcı uygulamasının dünyada diğer devletlerde uygulaması bulunmamaktadır.
- Tıpkı ehliyetlerde olduğu gibi avlanma harcının bir kez alınması emsal bir durumdur.
- Avlanma hakkı için yeterli olan “Avlanma İzin Ücreti” dışında bir başka bedelin “Avlanma Harcı” adı altında alınması devletimizin temel ilkeleri olan,
• İnsan Haklarına Saygılılık,
• Sosyal Devlet,
• Hukuk Devleti ve
• Eşitlik İlkeleri ile bağdaşmamaktadır.
Bu durum aynı zamanda, Kayıt altına alınamayan, bilinmeyen ve denetlenmeyen eli silahlı kişilerin oluşmasına neden olmaktadır.
BU ANLAMDA AVLANMA HARCININ “BİR KEREYE MAHSUS OLARAK” AVCILIK BELGESİ ALINIRKEN TAHSİL EDİLMESİ “DOĞRU BİR UYGULAMA OLACAKTIR”
BU UYGULAMA, T.C. MALİYE BAKANLIĞI GELİRLERİNİN DAHA FAZLA ARTMASINA NEDEN OLACAKTIR.
T.C. HÜKÜMETİMİZE, T.C. MALİYE BAKANLIĞIMIZA, T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞIMIZA VE AVCI KAMUOYUMUZA, SAYGI İLE DUYURULUR.
AVCILIK VE AV, YABAN HAYATI KORUMA KONFEDERASYONU