Hissedilen geri tepme (oluşan reel geri tepme değil);
Tüfeğin ağırlığına
Fişeğin enerjisine
Tepme azaltıcılarının varlığı/yokluğuna ( kick off,comfortech,progressive Comfort, özel tepme azaltıcı pad ler vb.)
Tüfeğin çalışma sistemine (Çifte, uzun geri tepme,inertia, gaz operasyonlu oluşuna
Namlu iç çapına
Birleştirme konisi uzunluğuna (açısına )
Ve tüfeğin ölçüsünün size uygun olup olmadığına göre değişiklik arzeder
Birde Tuncay bey mesajınızda belirttiğiniz gibi kinetiklerin genelde kasası uzun oluyor ve geri istikamette daha uzun bir salınımı var gazlılara gôre,gaz kaybı olmamasıda bir etken ama penetrasyonlarında bilinenin aksine gazlılarla bir farkı yok İbrahim beyin testinde bu durum ortaya çıkmıştı.
Eğer browninglerin (maxus ve phoenix) iç yapısını incelediyseniz gaz pistonunun yapısı zaten başlıbaşına bir etken ve özellikle mekanizmaya hareket vermesi için gaz pistonunun altındaki plastik parçanın çok kısa 2-3 cm bir hareketi oluyor mekanizmaya doğru bence esas tepmeye en çok etki eden,bu durum olabilir diye düşünüyorum.
Markaların pazarı canlandırmak için farklı olduğu yönünde yeni sistemler icat ediyorlar ama browningin son yıllarda ortaya koyduğu bazı sistemleri sırf marketing olarak düşünmek doğru değil kanımca. Namluda geniş iç çap uygulamasını gaz pistonunda fazla gazı tahliye eden sistem gibilerini uygulayarak bir fark yarattı. Bu farkın herkes farkına varmıyor gibime geliyor.
En nihayetinde teknoloji çok ilerledi malzeme kalitesinin düştüğü aşikar maliyet belası için,ama sistem bazında müthiş gelişimler oldu. Bu gelişimlerin farkında olmak ancak "şeytan ayrıntıda gizlidir" sözünü düstur edinenler için geçerlidir diye düşünüyorum.
reeder_P9 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi