Gönderen Konu: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK  (Okunma sayısı 36316 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1087
  • Thanked: 179 times
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #25 : 06 Kasım 2018, 03:55:48 »
Sn.  Erdem öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, evet sizin dediğiniz gibi  bence de bu başlı başlına gazlı sistem,  kinetik sistemle  destekleniyor dediğiniz kısmı pek anlayamadım yani atıl blok diye tabir edilen parça boşta mı duruyor  kinetik sistemde o parça sizinde dediğiniz gibi 3-4 mm hareket edecek şekilde bir boşluğu vardır mekanizma kızağı o parçayı sabitlemez incelediğim kadarıyla ah 212 modelinde düz gazlılardaki  gibi mekanizma kızağı atıl blok olarak kullanılan parçayı tam destekliyor ve sistem gazlı olarak çalışmasını devam ettiriyor sadece bir artısı varsa döner başlık sistemi birden fazla noktadan kilitlenerek kilidin  dayanımı artirmis olabilir
  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 173
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #26 : 06 Kasım 2018, 19:14:49 »


Muhterem Abdullah Bey,

1980 yılı sonlarına doğru pazarda görülmeye başlanan ilk hibrid yivsizlerde, mekanizma  Benelli kopyası, geri getirme yayı
dipçik içinde, gaz pistonu, mekanizma iki yanına gümüş lehimle bağlanmış birer çubuğun ucuna yine aynı yöntemle tesbit
edilmiş ve gaz silindirinden üç dört milimetre kadar geride konumlandırılmış yapıdaydı. Ateş edlldiğinde, güya, mekanizma
içindeki kinetik yaya karşı eylemsizliğiyle ileri gidecek, o sırada gaz silindiri içindeki işlem mevkiine ulaşacak, tahliye edilen
basınçlı gazla, özellikle hafif dolularda tüfeğin nazlı mesaiine yardımcı olacaktı. Sonradan Huğlu esnafının yaptığı aynı sistem
tüfeklerde, gaz pistonu gaz hücresi içindeki nihai yerinde, mekanizma sökülebilir bir çatal arkasına irtibatlı ve bu çatal ön
ucunda bir yay, gaz pistonunu kinetik hareket öncesi devamlı yerinde duruşa zorlar biçimde olarak "Geliştirilmiş Bünye" de
ve irca yayı şarjör borusu üstünde olarak yapılmıştı. Yani, tüfeklerde, kinetik ve gaz sistemi donanımı eksiksiz yerindeydi.
Maksat, hafif dolularda tüfeğin çalışmayı devam ettirmesi, irca yayının da biraz kuvvetlce yapılabilmesydi. Mamafih, bu
modeller, amaçlanan işlevi verebiliyorlardı. Ama mesaiin hangi çalışma düzeni tarafından çıkarıldığı belirsizdi.

Bir önceki yazımda yer verilen basit hasapla, bu tüfeklerin, hafif dolularda, mekanizmanın gaz itişine muhatap olduğu anda,
kinetik yayın kurulma açıklığı ancak yarısına ulaşabildiği, binaenaleyh, amaçlanan işleve erişemeden bir karşı kuvvet aldığı,
iş gören sistemin gaz donanımıyla çıkarıldığı, ağır dolularda, gereksiz yere hız kazanarak mekanizma açılımının gerçekleştiği
görüşüyle, hibrid sistemin gereksizliği vurgulanmıştı.

Tüfekçilerimizin geliştirdiği bu özgün tasarımda, silahtan kinetik sistem çıkartılırsa çalışma devam ediyor, gazlı düzen
alınırsa "Harç bitti yapı paydos"...


Saygılar.



1944-Istanbul
 
The following users thanked this post: Abdullah GÜLTEPE, Yaşar KÖKÇEN, Mehmet Sabri MUTLUER

Çevrimiçi Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1087
  • Thanked: 179 times
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #27 : 07 Kasım 2018, 01:17:08 »
Ellerinize sağlık
  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 5004
  • Thanked: 7589 times
  • Hürgeneral ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #28 : 04 Ocak 2019, 22:23:54 »
Konuyla ilgili olarak, Akdaş firmasına sosyal medya üzerinden sorduğum sorunun cevabını sizlerle aynen paylaşıyorum.
İlaveten ica yayının konumuyla ilgili bir soru da yöneltmiştim, ona gelen cevap da alt kısımda..

Firma yetkililerinin bu kadar hızlı ve samimi şekilde cevap vermesi de ayrı bir güzellik bana göre..


"Öncelikle, Akdaş’ı teknik anlamda meraklı ve donanımlı kişilerin takip etmesi gurur verici.
Teşekkür ederiz.
Hibrit modelin üstünlüklerini sizlere en net şekilde anlatmaya çalışayım.
Hibrit modelde, modelin tanıtımında belirtildiği gibi gazlı AG 212 ile kinetik AK 212’yi bir araya getirmiş bulunuyoruz.
Nasıl mı?
Sizin de dediğiniz gibi sistemin ana elemanı gaz pistonu düzeneğidir, yani 1. aşamada tüfek AG 212 ile tamamen benzerdir, barut basıncının ileten gaz pistonu düzeneği söz konusudur. Sonraki aşamalarda ise kinetik sistemli AK 212’nin niteliklerini ve karakterini kazanır. Kinetik sistem, tüfeğin çalışmasına doğrudan değil dolaylı olarak katkı sağlıyor, çalışma tarzına yön veriyor diyebiliriz.
Kinetik sisteme göre tasarlanmış mekanizma, kilit açma ve kilitleme sürelerinde daha başarılıdır, görece daha uzun ömürlüdür, hissedilir derecede daha sakin bir çalışma karakterine sahiptir. Hibrit sistemin geri tepme oranı kinetikten bir hayli, gazlıdan da daha düşüktür. Sakin ve yavaş karakterli döner mekanizma, karşılama aşamasında tüfeği ehlileştirmektedir. Düz başlı mekanizma ise çok daha hırçın hareket eder.
İlk numunelerde mekanizma içinde torsiyon yayı mevcuttu, ancak gerekli olmadığı, tüfeği karakterini hırçınlaştırdığı ve tüfeğin çalışmasında rol oynamadığı için kullanmaktan vazgeçtik. İyi de ettik.
Tüfeğin gaz çıkışını kapatıp kinetik olarak kullanılması mümkündür. Yay olmazsa sadece magnum gibi fişeklerde çalışabilir edindiğimiz tecrübeye göre (tabii istisnalar olabilir). Hala kinetik sayılır yani. Yayı takınca zaten AK 212 gibi çalışacaktır.
Kinetik’in manası atalet yani eylemsizliktir, cisimlerin hareket durumlarını koruma eğilimidir. Tüfekteki yorumu ise mekanizmanın ilk konumuna geriye gelme çabası şeklinde olabilir. Bana göre kinetik sistem, gazlı sistem gibi bir düzeneği ifade etmez, sadece çalışma prensibidir. Farklı şekillerde kinetik çalışma elde edilebilir. Mesela bizde sadece namlu hareketi ile çalışan patentli bir model de bulunuyor. O da kinetiktir. Huğlu’muzun Nitro’su da bir kinetik sistemdi mesela. Yay ve önündeki ağırlıkla çalışan bir Caesar Guerini yarı otomatik görmüştüm. Yani illa bildiğimiz döner kafalı sistem olmasına gerek yok.
Özetle, gazlı sistemin hırçın ve kuvvetli basıncını, yine gazlı sistemimizdeki aktif valfli sistemin tüm avantajlarından faydalanarak kinetik sistemin lokum gibi yumuşak çalışma prensibine dönüştüren tüfektir Hibrit. Her iki sistemin avantajını tek bir üründe sunmuştur ve çok da iyi olmuştur.
Teknik uzmanlarımız, ustalarımız daha da detaylı anlatır belki ama benim dilim ve bilgim bu kadarına yetiyor.
Akdaş’ın aktif valfli sistemi kendini temizleme özelliğine sahip olduğu için standart gazlılara göre çok daha az temizlik gerektirir ki bu da kullanım keyfini arttırır.
Gazlı sistemi sevenler, gönül rahatlığıyla AG 212 modelimizi de tercih edebilirler. Şahsen AG 212 kullanıyorum, zira düz başlı mekanizmanın tek ve tok sesini çok severim.
Çok düşük gramajlarda ve çok yüksek gramajlarda tepmenin sönümlendirilmesi anlamında aktif valfli gazlı sistem çok başarılıdır.
Kinetik sistem çok düşük gramajlarda sorun çıkarabilir ve de yüksek gramajlarda fazla teper. Her ne kadar kinetik sistemli modellerimiz 24 gramla çalışsa da kişilerin tutuşundan bile fark olabilmektedir. Bu nedenle 28 gram ile garanti çalışır diyoruz.

Diğer hususa gelirsek;
Önden yayın avantajları şunlardır.
1.   Dediğiniz gibi temizlik ve bakım kolaylığı – boy kundağı içindeki zamanla su ve nem gören yay ve borusu paslanabilir ki sökmek zor olduğu için pek çok kişi bakım yapmıyor.
2.   Boy kundağının boğaz kısmı içerisinden bir boru geçmediği için çok daha kibar ve ergonomiktir. Tasarımda ve işçilikte özgürlük söz konusudur.
3.   İstenirse açı ayar pullarıyla daha fazla açı elde edilir, daha serbest davranılabilir, ayrıca pulsuz şekilde de kasa ve boy kundağı birleşiminde tadilat yapılarak çok daha açılı (bazı özel ölçü isteyenler için) kundaklar elde edilebilir. Ama içeride boru varken sınırlar bellidir.
4.   Arkada çalışan bir sistem olmadığı için, ayrıca içi çok fazla boşaltılmamış olduğu için boy kundağı boğaz kısmında bariz daha sağlam olur. Arkadan yaylı tüfeklerde çatlamalar ara ara görülebilmektedir.

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
Selamlar
Sevgiler"
  • Akdaş Kuntor 312 SE
  • Huğlu 104A
  • Huğlu Renova
  • Huğlu 202B
  • Özkanlar FX12
Samsun / 1986
 
The following users thanked this post: Abdullah GÜLTEPE

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5793 times
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #29 : 05 Ocak 2019, 00:23:59 »
Cevaplar için teşekkürler, Akdaş'a yakışan budur.
Katılmadığım tek konu Hibrit sistemlerin Gaz operasyonu ile çalışan (öyle diyelim) modellere göre tepme hissi herzaman daha fazla.
Her iki sisteminde bana göre doruğu olan iki tüfeği aynı anda aktif olarak kullanıyorum.
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: Emrah AKDENİZ

Çevrimdışı Hamza SEDA

  • *
  • İleti: 289
  • Thanked: 148 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #30 : 05 Ocak 2019, 01:19:24 »
Artık çok takılmamak gerekiyor böyle şeylere diyorum. Benim nazarimda artık bir tufek kusursuz olmasa da kusursuza yakın çalışıyorsa, grupmanı da iyi ise poze olmuş, gazlı veya Kinetik olmuş pek önemli değil kanaatimce. Fabarm, Remington,. Winchester, Beretta gazlı sistemli üretiyor, Benelli ve türevleri kinetik, Browning hem gazlı hem kinetik üretiyor. Bu firmaların mühendisleri bu sistemlerden herhangi biri kötü ve ya noksanlık olmuş olsaydı koskoca  Browning hem gazlı (maxus) hem kinetik (A5) sistemli bir tüfek üetmezdi. Tabi ki silahlarda  ki farklışma sistemlerinin birbirlerine göre avantajı ve dezavantajı olacaktır. Esenlikle kalın...
  • Özkanlar Fx12 (Standart) 66 cm namlu Yarı Kamuflaj
1984 AFYON
 

Çevrimdışı Hasan YÜKSEK

  • *
  • İleti: 2
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: YENİ AKDAŞ HİBRİT AH 212 YARIOTOMATİK
« Yanıtla #31 : 03 Şubat 2022, 22:44:20 »
Ustaları bu tüfeği almak istiyorum. Bek avlarinda kullanacağım. Namlu boyunda kararsızım. 61, 66,71 cm namlu arasında grupman ve mesafe yönünden farklılıklar nelerdir? Siz değerli avcıların görüşlerini öğrenmek istiyorum
  • Akdas ak 212 s
1986 Denizli