Hoşgeldiniz Altuğ bey.
Sorununuzun asıl kaynağı , satıcı firmanın , web satışlarında , toptancıdan gelen XLM kodlarını kullanmasıdır. Peki bu nedir ?
Avcılıkta kullanılan ürün yelpazesinin oldukça geniş olması sebebiyle satış firmalarının ürünleri toptancıdan bizzat alıp stoklarında tutmamasını gayet makul karşılarım. Hem dükkan metrajı hemde sermaye buna yetmiyorsa , yapılacak en makul uygulama, şipariş geldikçe tedrik etmek ve son kullanıcıya satış yapmak.
Bu durumda toptancı , perakendi satış yapana, kendi ürünlerini perakende satış sayfalarında tanıtabilmesi için , toptancı tarafından hazırlanmış XLM sayfa kodlarını gönderiyor. Yani toptancının elindeki ürün , perakendeci tarafından kendi sayfalarında böyle tanıtılıyor. Toptancı ne göndermişse O.
Güzel yurdumda toptancılar mevcut stoklarını günceller ve bunu perakendicilere gönderiri mi ? Nerde O günler ? Toptancıda ürün biter. Perakendeci bunu bilmez. Vatandaş perakendeciden sipariş geçer. Tahsilat modülü parayı çeker. Oratada ürün yok. Onun yerine şunu versek ? Veya 40 dereden su getirirsen para iadesi yapsak ? seçeneklerinden birisine maruz kalırsınız. Para iadesi genelde masrafı sizden kesilecek şekilde yapılır. O da ne zaman yapılır ? Perakndeci firmanın keyfine kalmış.
Olmayan ürünün parasını almak ile alakalı ciddi yaptırımı olan bir kanun çıkartılmadığı sürece bu sistem böyle devam eder.
Serzenişinizde haklısını Altuğ bey. Çoğu perakendeci bu sistem çalıştığı için , kendi sattıklarını ürünün aslında ne olduğunu kendileride bilmiyor.
Zaten vitrinde veya web sayfasında çok güzel görünün bir ürün , beklendiğiniz gibi çıkmayabilir, hatta arazide sizi perişan edebilir. Her ne alacaksanız alın , mutlaka son kullanıcı yorumlarınıda değerlendirerek alın.