Aslında tork konvertör, çok iyi bir sistem, ancak kullanımı zor olduğundan (aracı kullananlar , olması gerektiği gibi kullanamadığından) çok fazla vites kutusu arızasıyla uğraşmak zorunda kalıyordu üreticiler...
Tork konvertörde şimdiki çakma otomatik vitesli araçlar gibi 5,6,7 vites olmaz, sonsuz adet vites vardır, yokuşta, dik yokuşta, inerken, düz yolda, yüklüyken vs vs yüzlerce farklı tork ihtiyaçlarına göre sonsuz adet farklı kavrama çapı olur... Kavrama da mekanik değil, akışkan basıncıyla olur. Yani günümüz tiptronik vs denilen otomatik vitesleri aslında otomatik değil, mekaniktir, mekanik vites dişlileri vardır, sadece vites değişimi elektronik bir otomatik pilot marifetiyle yapıldığından otomatik vites deriz.
Asıl otomatik vites, akışkan (hidrolik) kavramasıyla tork konvertör sistemidir ama hem kompleks hem de kullanımı çok zor olduğundan (gaza bas gitsin değil, kullanımı gerçekten teferruatlı, gaz pedalıyla yapacağınız kombinasyonlarla, tork konvertöre komutlar göndererek kullanmalısınız) çok fazla arıza ve sıkıntı çıkardığından, tüm üreticiler mekaniğe geçti.
Konu nereye gitti ya
Yakınlardayım İbrahim bey. Takipteyim
Kia firması 2014 yılına kadar kullandı tork konvertörünü. Biraz fazla yaktırıyor ama sorunsuz kullanım sağlıyor.
Bende de var bir tane, aile dostu oldu kendisi artık, henüz kardeş aşmasına gelmedi daha