Mutlu bey öncelikle 3. fişek hazneden çıkıp namlu içine gidiyor ve mekanızma kapanmış oluyorsa ilk ana işlevi tamamlamıştır
burada dikkat edilecek hususlar
1-3.fişek namluya sürüldü mekanızma kapandı tetik çekilmiyor mekanızmanın tam kapandığını kontrol edin elinizle öne ittirip tekrar deneyin bu biraz düşük ihtimal geliyor bu
2-tetik kuruluyor mu ?tetik hiç çat die bir ses yapmıyosa kurulmamış demektir
bunun iki nedeni olabilir
tetik tertibatınız sökün emniyeti kontrol edin açıp kapayın gözünüze takılan bir asınma veya fazladan yağ var mı dağa sonra horoz deriz tetigi çektiğiniz zaman yukarı dikilir elinizle bastırıp tekrar kurarsınız tekrar çekersiniz horazu aşagıya basarken onu tutan kısımlarda aşınmalar veya elinizle salladığınızda boşluk var mı elinizle tetiğe basmadan horozu cektiğinizde horaz acılıyor mu yani bosanıyor mu bu horaz içerisinde bir yay vardır horoz dik durumdayken görebilirsiniz onun içerisine iyice bakın kürdan yardımı ile temizleye bilirsiniz bu kısımları ve tetiğin tamamına bol yağ sıkın sonra tüm parcaları hareket ettirin yağ her yere işlesin daha sonra balata spreyi dediğimiz spreyden edinin onunla iyice yıkayın yağdan arınsın sonra hafif yağ püskürterek kürdan veya cöp şise kağıt havlu sararak güzelce yaydırın yine parçaları hareket ettirin hareketten sonra yanlız burada yağ fazla olmayacak bir sıkımlık atıp yayacaksınız sonra fazlalıklarını güzelce temizleyeceksiniz ne yağ görünecek nede kuru olacak
ikici olarak kundak içerisinde bir yay vardır kundağı söktügünüz zaman görebilirsiniz genellikle yerli tüfeklerde bu yay içerisinden nemden kaynaklı yoğun paslanma oluyor ve tutukların baslıca sebebini oluşturuyor o yay tüp bir mekanizma içerisindedir eger bir yerlerinde kapak falan yoksa kolay müdahale edebileceğiniz fazla kurcalayıp zorlamayın pense ile sıkmayın cünkü tüpte ufak bir sekil bozulması tüfeğinizin takılmasına neden olucaktır ben bu yıl babamın walter marka tüfeğini temizlerken azıcık gözümden cıktığı hemde fabrikaya genel bakıma gidecek olmasından dolayı fazla forladım tüpte cok hafif hissedilir bir yamukluk oluştu daha kötü duruma geldi anlamıyosanız fazla kurcalamayın
tüfeğinizi toplu halde iken hekanızmayı yavaş yavaş açıp kapatın sesini dinleyin eğer kundak içerisinde ki yayda bir problem varsa gereksiz bir yay sesi duyarsınız yay bazen yumuşak gider bazen sertleşir bazen yien yumsar bu süre zarfında hep mekanik seste bir değişik bir gıcırtı oluşturur burası biraz dikkat gerektiriyor yine tüfeğin tam yağlanıp yağlanmadığını yağladıktan sonra böyle kontrol edersiniz gereksiz bir sürtme sesi duyuyor iseniz sesin gelebileceği barcaları çok hafif daha yağlarsınız yine cok yağlı kalan parçalar şok şok die tabir edeyim tok bir ses cıkarır tam kıvamında olanlar şık şık die hareket eder ayarı burada tutturursunuz burada bizi en çok yanıltan kısımda budur bol yağ ilk etapta daha rahat ve tok bir çalışma sesi verir fakat zamanla üzerine toz toplar katılasır donr ve takılma problemleri oluşturur
bu nedenler saydıklarım yağlama veya paslanma ile giderilebilecek problermler
bunun haricinde mekaniksel problemler olabilir temizledikten sonra takılmayı sık sık tekrarlıyorsa fabrikaya gönderin muhtemelen ücretsiz olarak mekaniksel arıza olabilecek parçaları değistirirler.
ama anladığım kadarıyla problemin tetiğin horuzun kurulmamasından kaynaklanıyır yine tetiği kuran parçaların işleyişini dikkatlice inceleyin
Çok uzattım kusura bakmayın herseyden önce tüfeğin çalışma prensibini anlarsanız bakımda ve arızada nerelere ekstra özen göstermeniz gerektiğini çok kolay anlarsınız