Geçmiş tarihlerde buna benzer bir sorun yaşamış biri olarak haklarınızı bilmeniz ve aramanız için faydası olabilecek bir bilgi paylaşmak istedim
4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun yenilendi ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 28 Mayıs 2014 itibariyle yürürlüğe girdi.yeni kanun kapsamında tüketicilerin sahip olduğu cayma hakkı, 7 günden 14 güne; sebepli iade süresi ise 30 günden 6 aya çıkartıldı.Peki cayma hakkı nedir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak herhangi bir sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Diğer bir deyişle cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde iade kargo ücreti satıcılara aittir. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.
Alıcılar, ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.
Alıcının cayma hakkını kullanabilmesi için teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde ürünü iade etmek istediğini satıcıya bildirmesi gerekmektedir. Satıcı, alıcının talebini aldıktan sonra en geç 10 (on) gün içerisinde, ürünü iade alıp ürün bedeli ve iade kargo ücretini alıcıya hiçbir masraf yükletmeksizin ödemekle yükümlüdür