S56'nızla nice güzel avlara diyeyim o zaman...
Bu arada, namlu içi yağlı iken atış yapılmaması gerekiyor evet, doğru yapıyorsunuz. Namlu içindeki yağı atıştan önce tamamen silmek lazım. Mümkünse yağ çözüp temizlemek için üretilmiş olan Gun Degreaser ürünlerinden bir tanesini kullanırsanız en sağlamı olur. Ama böyle bir ürün yoksa, yaptığınız gibi kuru bir bezle iyice silip kurulamak lazım. Yaşlı kurtun ifadesiyle "avı kesmemesi" durumuna yegane sebep olarak ben bunu gösteremiyorum
Ama yağın tipine ve namlu içinde kalan miktarına göre, patlama anındaki namlu içinde oluşan basıncı öngörülemez seviyelere çıkarabilir. Yani asıl kaygı kuşun kesilmesi değil, güvenlik.
Özetle, namlu içinde, sadece tüfeğin kullanılmadığı dönemlerde koruma amacıyla yağ olabilir, atış gününde, avda asla namlu içinde yağ olmamalıdır.
İbrahim AYSU bey teşekkür ederim, Biliyorsunuz çarpılmanın sebebi kesinlikle S56 dır. Zaten farketmişsinizdir sorunu gene fişek seçimine bağladım ama cidden tüfeğin (S56) performansına diyecek hiçbir şeyim yok. çok başarılı,
Hazır sizi yakalamışken kafama takılan fişek haricindeki diğer bir soruyu sorayım müsadenizle...
Tüfeğimi her avda sonra itina ile temizler yağlarım, S56 nın içinide temizleyip yağladıktan sonra hafif yağlı bırakıyorum, ava çıkmadan birkaç saat önceden bezle kurulayıp çıkıyorum. Bu sizde doğru mu? yani namlu içi yağlı bırakılmalı mı? yaşlı kurt bir avcı büyüğüm hemen tüfeğin içini benzin ile temizle dedi, fişeğin avı kesmemesinin ana sorunu bu dedi, sizi bu konularda uzman olarak görüyorum, geçen gün yayınladığınız pas ve korozyon testleri gayet başarılı idi, eminim bu konuda bizi aydınlatacaksınız. Haaa Tüfekte bir sorun olduğundan değil hani, ben halen saçmanın ufaklığı ile alakalı olduğunu düşünüyorum
değerli yorumlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum