Benim de demek istediğim aynı şey fiyatlar eşit olmak zorunda değil.
migrosa giriyorum mutaş baldo pirinç 5500 lira carrefoura giriyorum aynısı 5250 lira kipaya giriyorum 6000 lira
coca cola zero kipada 1 litre 2.40 şok markette 2.29 migrosta 2.25 benim bakkalımda 2.00 lira BİM de 2.10 lira bizim yerel markettede 2.35 lira ama kapıma kadar servisi var (hizmet)
fiyatlar değişkenlik gösterebilir. düşünsenize 2 liralık bişeyden bahsediyoruz 2 lira ile 2.40 arasında 40 kuruş fark var ama
yüzdeye vurunca yüzde 20 demek. hizmetse sizin karar verebileceğiniz bir unsur.
Bu firmaların anlaşmaları ile alakalıdır. Ben kendimden örnek vereyim mal alıyorum nakit alırsam %8 daha iskontom oluyor.
Bunuda ya müşteriye yansıtıyorum yada kendime
yansıtıyorum. Mal alıp 6-8 aylık çek verirsem bu iskontom olmuyor.
Bir ara benim alt bayim benden ucuza mal satıyordu neden nakit alıyor ben sıkışıktım ödemelerimi uzun vade yapıyordum.
Tevfik abiyi koruduğumdan değil yada korumaya çalıştığımdan değil. Ucuzda demiyorum zaten. Ama insanlarda durduk yere
fazla fiyat veripte malı satamamak istemezler. Artık devir öyle devirki tüketici bilinçli 100 yer bakıyor 1 yerden alıyor.
Seçim müşterinin 3-5 lira fazla yerine tüm piyasada 3-5 lira ucuz olup kamyonlarca mal satmayı herkes ister. Hele kredi kartı banka havalesi yada kapıda ödeme ile nakit çalışıyorsa. Ama bunlar olabilecekse olur.
Tabi işin içinde genel giderlerde vardır. Bir satıcı 600 lira kira verir dükkanına diğeri 1500 lira başkası 3000 lira ticaret neden yapılır eve ekmek götürmek için genel giderlerini cartını curtunu işçi ödemelerini ssk bağkur yapacaksın kalanı eve götüreceksin bu saydıklarımı malın üzerine üleştirip eve götüreceğin kısmıda üleştirip öyle bir değer belirleyeceksin. Tabi birde amortisman ve büyüme payı var onları saymıyorum bile.
Ben müşterilerimle açık açık konuşurum mesela benim alış fiyatlarımı bile bilirler bazı ürünlerde %100 ün üzerinde kar ettiğimide bilirler.
Bazılarında da %10u geçmez bazı ürünlerim piyasadan pahalıdır bazıları ucuzdur. Ama benim müşterilerim sipariş verdiklerinde bir daha geri dönmezler nerede kaldı diye... bunu da bilirler. Acilse 40 km ötedeki müşterime 500 gramlık kontaktör temizleyiciyi hemen koyar arabama (7 liraya alıp 10 liraya sattığım bir ürün) beklemeden götürür bırakırım. 30 lirada yakıt yakarım. Ben de genele bakıyorum müşterim ay boyunca kaç liralık sipariş vermiş kaç lira kazanılmış bu müşterinin bana ayrıca masrafı ne olmuş sene başı eşantiyonları cartlar curtlar hepsinide açık açık söylerim zaten evime 3-5 kuruş götürüyorum eşantiyona ayıracak param yok zam yapıyorum benden istediğiniz eşantiyonlar patronunuzun cebinden çıkacak diye patronda istiyor zaten onada belirtiyorum. Trilyon kazanmıyoruz ki 100bin lirasını müşteriye geri dönelim.
Ben Tevfik abiyi taraf tutmuyorum ama çokta iyi anlıyorum. Mesela bizim burada Yusufoğlu av da var yerel esnaf 3 metreye 4 metre bir dükkan hadi olsun kirası 300 lira Tevfik abinin yeri atl üst 400m2 vardır nereden baksan merkezde işlek cadde üzeri en aşşa 3000-4000 lira kira veriyordur. Çeşitte bol çok çeşit demek çok para demek değil aksine çok maliyet demek. E şimdi sen bir çay bahçesine gidiyorsun çaya 2 lira yazıyorlar çay ocağında 50 kuruş (ikiside çaykur kamelya çay) hanımı çoluğu çocuğu alıp çay ocağında mı içiyorsun. İskender kebap bizim aşağıda 12 lira gerçek İskender de 25 lira aynı gram et aynı salça tereyağ aynı pide sadece mekanların yerleri özellikleri farklı biri bi kere daha elit arabamın anahtarını alıp arabamı benim paramla park ediyorlar
(deminki eşantiyon hizmet işte onlar bile bile sende bile bile) Fiyat piyasanın 2 katı ama gidiyorsun. Her hizmetin her şeyin bir bedeli mutlaka oluyor. Tabi bu biz tüketicilerden çıkıyor ne yazıkki ama oluyor işte. Piyasa serbest seçim müşterinin.