Tüfeği test ederek hangi parçalarda aşınma var neler yapılabilir , Grupman nasıl daha iyi elde edilir, incelemek ve geliştirmek, test etmek..., bunlar AR-GE' ye girer. Tüm düzeltmeler bittikten sonra üretim safhasını doldurmuş satışa sunulacak tüfeklerde yapılan denemeler ve incelemer ise Kalite-Kontrol' e girer.
Sonuçta az da olsa Benelliden birkaç farkı var. Birebir aynını kopya eden firmada var TÜRKİYE' de..
Parçaların birbirine uyumlu olması pek önemsenecek bir konu değil. Ata neo namlusunu alın rafaello 'ya uyuyor namlunun şarjör borusuna bağlanan bileziği 1cm aşağı aldırmanız gerekli. Yada altına 1cm somun takın çalışır. Vursan A92 namlusu birebir rafaello ile sadece şarjör bağlantı bileziğini değiştirmek gerekli, aynısı Çifsan otomatikler için geçerli. Gaz deliklerini kapatıp bağlantı bileziğini değiştir birebir uyumlu. Geçen ÇİFSAN namluya baktım bu rafaelloya uyacak dedim. Arkadaşlar güldüler, Taktım cuk diye oturdu. Sonra "a aaaa nasıl olur yahu...", "kapayın ağzınızı sinek kaçacak" espirisi.. üzerine bir piston bir somun takıp sıktık gidip denedik kütür kütür çalıştı. Kral ESCORD- Beretta Urika.. Hık demiş burnundan düşmüş. Ama çalışıyor meret işte... ne bir tutukluk ne kıstırma ne de mekanizmada kalpazanlaşma...
Ata neo, Benelli Montefeltro inceleyin bakın sanki hık demiş burnundan düşmüş.
Adamların bu işe ilgilisi var AR-GE gelişmiş, akla gelecek tüm tasarımları yapmışlar, tüm çalışma sistemlerini denemişler, piyasaya sunmuşlar. Sonuç itibari ile ne yaparsanız yapın illa bir markaya benzeyecektir. Önemli olan ürünün kalitesi, işçiliği... Türkiye' de 300liralık tüfek satılsa mükemmel grupman, güzel işçilik, şıkır şıkır çalışan mekanizma.. Fiyatından dolayı yere vurulur, Ama elin gavuru 2500liraya yeni çıkardığı ürünü satsa alır süper deriz. ALIN BAKIN ÖRNEK Premium plus, ES 100, Belmento, Fişek çaksa cepten fişek çıkarıp elle besleyeceksiniz. ŞİMDİ BU KUSUR DEĞİL Mİ?