Gönderen Konu: Ata Neo mu yoksa Venza mı daha iyi sizce  (Okunma sayısı 5577 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı İlyas ATİLA

  • *
  • İleti: 1
  • Thanked: 1 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ata Neo mu yoksa Venza mı daha iyi sizce
« : 15 Temmuz 2015, 04:02:24 »
Arkadaşlar yeni tufek almak istiyorum Ata Venza ile Neo arasında kararsız kaldım tavsiyelerinizi bekliyorum...
1984 ISPARTA
 
The following users thanked this post: Anıl SARAN

Coşkun CANIM

  • Ziyaretçi
Ynt: Ata Neo mu yoksa Venza mı daha iyi sizce
« Yanıtla #1 : 17 Temmuz 2015, 00:08:51 »
venza 71 namlu.kazasız belasız avlar dilerim
 
The following users thanked this post: Mesut DOLAZ

Çevrimdışı Mesut DOLAZ

  • *
  • İleti: 8
  • Thanked: 8 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Ata Neo mu yoksa Venza mı daha iyi sizce
« Yanıtla #2 : 18 Temmuz 2015, 22:51:41 »
Venza, Hayırlı avlar.

 O0
1974 İstanbul / Sarıyer
 

Çevrimdışı Muhammet DÖNMEZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 387
  • Thanked: 92 times
  • "Eğitimin gerçek amacı uyandırmaktır."
Ynt: Ata Neo mu yoksa Venza mı daha iyi sizce
« Yanıtla #3 : 19 Temmuz 2015, 22:56:45 »
venza biraz daha agır neoya göre bende 71 stoeger var alternatif olarak neo 66 namlu alacagım benim tercih sebebim neo yu hafif ve knetk sistem olması daha az temizlik ve hafiflik.Zaten fermalı avlandıgım için çok fazla fark etmicek 5 cm namlu kısalıgı
  • Ataneo 12
  • Stoeger m2000
  • Pointer & Drahtaar
Muhammed DÖNMEZ
1986 KÜTAHYA-İZMİR
laboratuvar teknikeri
 

Çevrimdışı Merdan KAÇAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 173
  • Thanked: 92 times
Ynt: Ata Neo mu yoksa Venza mı daha iyi sizce
« Yanıtla #4 : 24 Temmuz 2015, 03:42:37 »

Venzaların kasası köşeli...Sıfırken güzel duruyor da o bölgelerden boya atmasına ve renk açılmasına da çok müsait. Kasa üst yüzeyi gereksiz geniş. En azından kasa bantı biraz daha çukur yapılabilirdi. 
Ata, şarjör borusunu Venza'da hafif alaşım yapmalıydı. Gaz kirlenmesine neden olan piston yapısına sahip CY modelinde şarjör borusu alaşım, gaz kirlenmesine CY kadar maruz kalmayan Venza'da çelik. Teknolojik garabet derim ben buna. Bu yüzden de Venza'nın ön tarafı ağır çeker. Ata'nın yerinde olsaydım hiç bir şeyine dokunmadan valfli gaz sistemini CY modellerine de adapte ederdim. Venzanın da şarjör borusunu hafif alaşım yapardım. Kasayı da yuvarlardım. Namlu geri tepme olayını da tamamen iptal eder onun yerine piston kolunun kilit açma hareket kursunu uzatırdım.

Ata Neo kinetik sistem tüfek. Bu sistemi de ata iyi oturttu aslında. Arada sıkıntı veren özellikle alt vuruş yapan modellerini duyuyoruz. Ama iyi üretildiği taktirde Neo gazlı modele göre basit yapısı, amortisörlü mekanizması, temizlik derdi olmaması ve daha hafif ve pratik olması gibi nedenlerle daha ağır basıyor bana göre.
Merdan KAÇAR
1970-Ankara