Venzaların kasası köşeli...Sıfırken güzel duruyor da o bölgelerden boya atmasına ve renk açılmasına da çok müsait. Kasa üst yüzeyi gereksiz geniş. En azından kasa bantı biraz daha çukur yapılabilirdi.
Ata, şarjör borusunu Venza'da hafif alaşım yapmalıydı. Gaz kirlenmesine neden olan piston yapısına sahip CY modelinde şarjör borusu alaşım, gaz kirlenmesine CY kadar maruz kalmayan Venza'da çelik. Teknolojik garabet derim ben buna. Bu yüzden de Venza'nın ön tarafı ağır çeker. Ata'nın yerinde olsaydım hiç bir şeyine dokunmadan valfli gaz sistemini CY modellerine de adapte ederdim. Venzanın da şarjör borusunu hafif alaşım yapardım. Kasayı da yuvarlardım. Namlu geri tepme olayını da tamamen iptal eder onun yerine piston kolunun kilit açma hareket kursunu uzatırdım.
Ata Neo kinetik sistem tüfek. Bu sistemi de ata iyi oturttu aslında. Arada sıkıntı veren özellikle alt vuruş yapan modellerini duyuyoruz. Ama iyi üretildiği taktirde Neo gazlı modele göre basit yapısı, amortisörlü mekanizması, temizlik derdi olmaması ve daha hafif ve pratik olması gibi nedenlerle daha ağır basıyor bana göre.