Bu olay sadece Hilal ava has bir durum değil . Yasal yaptırım olmadığı için , nerdeyse bütün e-ticaret firmaları aynı mantıkla çalışıyor.
Herhangi bir ürüne ihtiyaç duydunuz ve arama motorunda arattınız. Karşınıza bir çok firma geliyor. Aradığınız ürün ,Web satış sayfalarında ürün gözüküyor. Satın alma modülü aktif.Kredi kartı verirseniz , sistem parayı çekiyor. Ürün gelmeyince de , aaaa meğer stokta yokmuş.
Bahanede hazır , O kadar çok işlem yapılıyormuş ki , web sayfalarını güncellemeye vakit bulamıyorlarmışmış. Görende millet , firmanın kapısına geceden kuyruğa giriyor zanneder.Para iadesi istediğinizde başka bir ürün satmaya meyilliler.
Böyle bir durumla karşılaştığınızde , Kredi kartı ile ödeme yaptıysanız ve çekimi yapan firma geri ödeme yapmıyorsa , Bankanıza başvurup , bu işlemle alakalı "credit voucer" işlemi yapılmasını talep edin.
Banka itiraz ettiğiniz meblağı sizden istemeyecek bu alacağı donduracaktır. ( kredi kartı limitiniz bu meblağ kadar düşürülür ) ve satıcı firmaya dönüp bu rakamı hangi ürün veya hizmet için çekildiğini belgesiyle talep edecektir. Firma , bankaya fatura veya irsaliye sunamazsa , banka sizden bu ürünün bedelini almayacağı gibi , firmadan bu çekimin bedelini yasal faiziyle tahsil eder.
Türkiyedeki satış firmaları hasbel kader bir web satış sayfası yapıp , güncellememektedir. Profesyonel yerine ucuz eleman çalıştırdıkları , çoğu kez elemanların konuşma jargonları , müşteriyi kızdarabilecek şekilde olmaktadır.
Zaten elemanlar için müşteri memnuniyeti çokta önemli bir şey değildir. Çoğunun derdi ,akşam mesai bitsin evime gideyim , aybaşı maaşımı alayımdan öte değildir.
Sistem sıkıntılı , Bu duruma düzenleme getirebilecek yasal yaptırım yok gibi. Dolayısıyla bu tür alış verişlerde önceden telefon açıp , stok durumunu teyid etmekte fayda var.