Gönderen Konu: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA  (Okunma sayısı 17428 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zafer YÜKSEL

  • *
  • İleti: 136
  • Thanked: 65 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #25 : 23 Şubat 2015, 22:43:05 »


   videodaki gibi sizde bir deneme yapın bakalım kol geri gelişde takılma yapıyomu
1980
ORDU
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Ömer ÇELEBİ

  • *
  • İleti: 228
  • Thanked: 12 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #26 : 23 Şubat 2015, 23:25:33 »
Bence bu video kısaca ama çok başarılı anlatıyor, kinetik sistemde yağlama için fikir vermesi açısından:



    burada kullanılan yağ nedir? makine yağı benzeri bir şey mi? muadili ne kullanabiliriz? bende sadece sprey yağ var. Bu şekilde çok daha kolay ve temiz bir şekilde yağlanıyormuş

1984 Ankara
 

Çevrimdışı İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6461
  • Thanked: 10251 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #27 : 23 Şubat 2015, 23:48:27 »
Ömer Bey,

Benelli'nin kendi adına özel markayla ürettirdiği (private label) bir yağ olmalı.

Silah üreticileri genellikle kendileri adına özel marka çalışması yaptırıp başka bir yağ firmasına üretim yaptırıyorlar.

Yukarıda Volkan Bey'in de söylediği gibi çok soğuk havalarda kıvamlarını kaybedebilirler, kıvamları koyulaşabilir,  bu şekilde private label olarak ürettirilen  yağlara ( benelli, beretta, vs markalarda) açıkçası çok güvenmiyorum, deneyip test etmek lazım.

Ancak bununla birlikte çok soğuk havalarda dahi (-30, -40, hatta -50 C derecelerde) dahi kıvamını kaybetmeyen güvenle kullanabileceğiniz çok başarılı silah yağları da var.


    burada kullanılan yağ nedir? makine yağı benzeri bir şey mi? muadili ne kullanabiliriz? bende sadece sprey yağ var. Bu şekilde çok daha kolay ve temiz bir şekilde yağlanıyormuş
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Ömer ÇELEBİ

  • *
  • İleti: 228
  • Thanked: 12 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #28 : 24 Şubat 2015, 00:17:10 »
Ömer Bey,

Benelli'nin kendi adına özel markayla ürettirdiği (private label) bir yağ olmalı.

Silah üreticileri genellikle kendileri adına özel marka çalışması yaptırıp başka bir yağ firmasına üretim yaptırıyorlar.

Yukarıda Volkan Bey'in de söylediği gibi çok soğuk havalarda kıvamlarını kaybedebilirler, kıvamları koyulaşabilir,  bu şekilde private label olarak ürettirilen  yağlara ( benelli, beretta, vs markalarda) açıkçası çok güvenmiyorum, deneyip test etmek lazım.

Ancak bununla birlikte çok soğuk havalarda dahi (-30, -40, hatta -50 C derecelerde) dahi kıvamını kaybetmeyen güvenle kullanabileceğiniz çok başarılı silah yağları da var.

    İbrahim bey, kullanılan yağın benelli olması dikkatimi çekmedi benim sormak istediğim bu uygulamayı yapabileceğim yağ cinsini öğrenmek istemiştim. Sprey yağ uygulama esnasında püskürdüğü için nokta atışı gereken yerlerde sıkıntı oluyor.

1984 Ankara
 

Çevrimdışı İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6461
  • Thanked: 10251 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #29 : 24 Şubat 2015, 00:30:37 »
Ömer Bey , sprey yağlar genellikle biraz daha ince oluyor. Ve dediğiniz gibi geniş bir alana da püskürebiliyor.

Sprey yağlardan çok az daha kalın ama sıvı ve hafif yağları "ölçekli" kullanmakta fayda var. Ben ölçekli ve noktasal yağlama yapabilmek için şöyle bir şey kullanıyorum:
http://www.amazon.com/Titan-15200-Precision-Oiler/dp/B002LYQALQ

En çok kullandığım ince yağ da şu:
http://www.clp.se/productpage.aspx?id=152

Yukarıda linkini verdiğim precision oiler boşaldıkça , tekrar dolduruyor ve kullanıyorum.

    İbrahim bey, kullanılan yağın benelli olması dikkatimi çekmedi benim sormak istediğim bu uygulamayı yapabileceğim yağ cinsini öğrenmek istemiştim. Sprey yağ uygulama esnasında püskürdüğü için nokta atışı gereken yerlerde sıkıntı oluyor.
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Osman LİMAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 587
  • Thanked: 137 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #30 : 24 Şubat 2015, 00:37:49 »
wd 40 ı hiçbir tüfeğimde ve tabancalarımda kullanmıyorum. nedeni boyaya zarar veriyor. kinetik tüfeklerimin mekanizmasını benzine yatırıp toz ve kirden arındırıyorum. sonra kasa ile mekanizma yataklarını (diş fırçası kullanıyorum tavsiye ederim) silah için üretilmiş pas sökücü ile temizleyip yine silah için üretilmiş(sprey) yağ ile damla damla yağlıyorum.
 gazlı tüfeklerimi  oring contayı  çıkardıktan sonra!!  pistonu ,mekanizma yayını  pas sökücü ile önce temizleyip(piston için bulaşık teli  iyi olur)sonra damla damla  yağlıyorum. dipçikten yaylı tüfeklerin  temizliğine daha fazla önem gösterilmeli. iğne ve yatakları gerek barut gerekse toz ve nemden etkileniyor. özellikle kışın bu aksamlar (iğne ve yatağı) yağlamamak daha iyi. çünkü yağ ile nem donuyor. iğne vuruyor ama patlatmıyor.
« Son Düzenleme: 24 Şubat 2015, 00:38:50 Gönderen: Osman LİMAN »
  • Huğlu 401 b
  • Sarsılmaz charles daly
  • Vursan 92a
  • Drahtar (dişi),pointer(erkek)
Osman LİMAN
1980 Karaman
Artık ANAMUR...
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Osman LİMAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 587
  • Thanked: 137 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #31 : 24 Şubat 2015, 00:41:34 »
ayrıca kullandığımız sprey yağları iyice inceleyim. bazısı plastiğe zarar veriyor. sonra plastik eriyor. yada özelliğini kaybediyor.
  • Huğlu 401 b
  • Sarsılmaz charles daly
  • Vursan 92a
  • Drahtar (dişi),pointer(erkek)
Osman LİMAN
1980 Karaman
Artık ANAMUR...
 

Çevrimdışı Ömer ÇELEBİ

  • *
  • İleti: 228
  • Thanked: 12 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #32 : 24 Şubat 2015, 00:44:20 »
Ömer Bey , sprey yağlar genellikle biraz daha ince oluyor. Ve dediğiniz gibi geniş bir alana da püskürebiliyor.

Sprey yağlardan çok az daha kalın ama sıvı ve hafif yağları "ölçekli" kullanmakta fayda var. Ben ölçekli ve noktasal yağlama yapabilmek için şöyle bir şey kullanıyorum:
http://www.amazon.com/Titan-15200-Precision-Oiler/dp/B002LYQALQ

En çok kullandığım ince yağ da şu:
http://www.clp.se/productpage.aspx?id=152

Yukarıda linkini verdiğim precision oiler boşaldıkça , tekrar dolduruyor ve kullanıyorum.

     Teşekkür ederim İbrahim bey

1984 Ankara
 

Çevrimdışı Semih MAVİLİ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 468
  • Thanked: 485 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #33 : 24 Şubat 2015, 21:32:00 »
Herkese merhaba,
daha geçen gün benelli cordobayı BALLISTOL UNIVERSAL sprey ile namlu dışı,dipçik ve el kundağını ince birşekilde yağlayıp sildim,
mekanizmayıda hafifçe sprey sıkıp sildim,
ballistolden gayet memnunum hem metal hem polimer kısımları besliyor diye düşünüyorum,
namlu içini Quters yağ ile siliyorum ve temizliyorum,hepsi bu kadar.
https://www.kafkasav.com/default.asp?git=9&urun=1019
  • benelli cordoba
  • beretta çifte
  • benelli super 90
Drsalih Semih mavili
1981
Dostluğumuz ebedidir, menfaate tahvil olmaz, menfaat için dost görünende uzak durmalı.
[/ur
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Mustafa AKŞİT

  • *
  • İleti: 135
  • Thanked: 72 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #34 : 01 Mart 2015, 23:08:57 »
Atalarımız boşuna mazota yatirmiyorlar mış once söküp 1 gun mazotta bekledip titiz bi sekilde silip monteleniyormus ben balata yağı wrud pas sokucusu kullaniyorum phenoma max4 ust uste 2 kez ordege gittim hala temizlemedim gazlı tik yok
Alkan abi sorunun tekrar temizle kasik ve fisek haznesine titiz bi temizlik gerekiyor bence birde sıkının kurum yapiyor olabilir
Haa bu arada bana verdigin yıldızın dipcik ve kundagi sezon basinda taktım tüfek göruntusu değişti ölçüleri tam benlikmis  harika avlar yaptım onun icinde teşekkür ederim alkan abi
1982-Afyon
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL, Selim UYGUN

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 906 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #35 : 02 Mart 2015, 10:56:39 »
Atalarımız boşuna mazota yatirmiyorlar mış once söküp 1 gun mazotta bekledip titiz bi sekilde silip monteleniyormus ben balata yağı wrud pas sokucusu kullaniyorum phenoma max4 ust uste 2 kez ordege gittim hala temizlemedim gazlı tik yok
Alkan abi sorunun tekrar temizle kasik ve fisek haznesine titiz bi temizlik gerekiyor bence birde sıkının kurum yapiyor olabilir
Haa bu arada bana verdigin yıldızın dipcik ve kundagi sezon basinda taktım tüfek göruntusu değişti ölçüleri tam benlikmis  harika avlar yaptım onun icinde teşekkür ederim alkan abi
Bilgiler için teşekkürler kardeşim.
Kundağın uymasına sevindim, tekrar hayırlı olsun. Selamlar...
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 
The following users thanked this post: Selim UYGUN

Çevrimdışı İsmail CEYLAN 16

  • *
  • İleti: 486
  • Thanked: 152 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #36 : 02 Mart 2015, 18:50:00 »
Selamin aleykum bos fisegi atmama problemini bende yasadim benim tufegim m 2000 fabrikaya gonderdim sezonun ilk gunuydu ve ilk ava cikisimdi direk fabrikaya gonderdim ve geldiginde tavsan sezonunda tavsana gittim ve tavsan yarali gitti cok uzuldum avi birakarak arabaya dondum tekrar ginderdim fabrikaya erhan bey konuya sahip cikti benim yasadiklarimi anlatmam sonucumda benim telefonumu arayarak tek tek dinledi ve sagolsiun problemi anladi problem kasiktaymis ve kendi avci gozuyle ilgilenecegini poligonda kendi test edip gondercegini soyledi bu kasiklarda sikinti cikabildigini konuyu farkettiklerini ve bu sekilde sikayet oldugundan yeni kasiklarla yumusak kasiklarla degistirdiklerini soyledi ve tufegim geldiginde karisik gramajli farkli firmalarin fiseklerini atmama ragmen bi kere bile yapmadi vuruculugu ve yikiciligi mukemmel bi tufegi nerdeyse saticaktim ama sagolsun tufegimi bana tekrar kazandirdi erhan beyle irtibata gecmenizi tavsiye ederim sagolsun
  • Akdas 712 elit superpoze 66cm
  • Huglu 103 c 71cm
  • Genc huglu cne203 66cm
  • Sarsilmaz concorde x 68 cm
İsmail CEYLAN
1988/BURSA
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Selami GERÇEK

  • *
  • İleti: 68
  • Thanked: 4 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #37 : 03 Mart 2015, 16:54:06 »
Alkan bey. Bende yeni aldım m3000 ilk başta bende aynı sorunu yaşadım. Sadece 28 gr fişeklerde yaşadım. Ama Sonra farkettim ki. Horozun düşup patlamaması imkansız. Bu sadece mekanizmanın tam oturmadığında oluyor. Şarjor borusunu ve yayı silip tüfek yağıyla çok hafif yağlayıp sildim. Şimdi şakır şakır atıyor. Tufeğimi tanıdıkça daha çok seviyorum. El kundağı ve namluyu takınca somonu iyice sıkmak gerekiyor. Namlu ve mekanizma arasında boşluk kalırsa aynı sorunlar yaşanabilir. Saygılar
1990 MANİSA
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 906 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #38 : 03 Mart 2015, 17:54:45 »
Görüş belirten bütün arkadaşlara teşekkürler. Bence faydali bir konu oldu. Benzer sorunlarla karşılaşan bir arkadaş rahatlıkla yararlanabilir
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Muhittin AYDINOĞLU

  • *
  • İleti: 1
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #39 : 05 Nisan 2015, 21:42:19 »
mehaba alkan bey bende stoeger m 3000 kulanıcısıyım aynı sorun bendede vardı fişek borusunu yagını silip tekrar ince gresle yagladım sorun ortadan kalktı yalnı jet marka fişekte devamlı o sorunu yaşıyorum bilmiyorum fişeklede ilgili olabilirmi yaf rc sterling b-p kulandım hiç sorun yok jete yapıyor
DOĞUM YILI YAZINIZ ADANA
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 906 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #40 : 05 Nisan 2015, 21:46:22 »
Bütün bunlardan çıkarılabilecek sonuç, şarjör borusunun yağlı kalması gerektiği diyebiliriz sanırım.
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 5004
  • Thanked: 7589 times
  • Hürgeneral ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #41 : 05 Nisan 2015, 22:14:23 »
Alkan bey konuyu yeni gördüm. eğer kabul ederseniz ben de size bir fikir sunmak isterim. benim tüfeğiminde icra yayı el kundağında. kinetik tüfekler gibi yumuşak bir yayı var. nitro beast kullanıyorum. mekanizmayı çok hafif yağlı bir bezle siliyorum ama yağlı bırakmıyorum. şarjor borusunu tamamen tertemiz sildikten sonra otomobillerde kullanılan motor yağı var, eğer ona kalın derseniz motorsiklet vb araçlarda kullanılan 2 zamanlı motor yağı da olur, şarjor borusuna birkaç damla damlatıp elinizle yayın hareket ettiği kısma sürün, o zaten ince bir tabaka oluşturur.bilirsinizki o yağın temel görevi metal parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltmak ve rahat çalışmayı sağlamaktır. birde mekanizma çatalının kasaya girdiği yuvalara iki taraftan da 1-2 damla aynı yağdan damlatın. tüfeği toplayıp mekanizmayı 5-6 defa ileri geri çalıştırın. harika bir yumuşaklık ve rahatlığa kavuşur. fişek attıkça tüfeğin çalışma sesinin bile değiştiğini göreceksiniz. ben bu şekilde yapıyorum, çok daha rahat ve sorunsuz çalışıyor.
« Son Düzenleme: 05 Nisan 2015, 22:15:58 Gönderen: Emrah AKDENİZ »
  • Akdaş Kuntor 312 SE
  • Huğlu 104A
  • Huğlu Renova
  • Huğlu 202B
  • Özkanlar FX12
Samsun / 1986
 
The following users thanked this post: Alkan YOKSUL, Davut ATACA

hasanalo

  • Ziyaretçi
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #42 : 06 Nisan 2015, 18:42:22 »
Arkadaşlar benimde m 3000 model tüfeğim var. Normal 5-10 liralık sprey yağlarla yağlıyorum. Söylemesi ayıp atlet eskisiyle siliyorum. Bir yıldır hiç bir sıkıntım olmadı. Maşallah.
 

Çevrimdışı Ersin ERBİL

  • *
  • İleti: 51
  • Thanked: 40 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #43 : 11 Nisan 2015, 13:17:19 »
Herkese selamlar.Arkadaşımla beraber 2014 eylül ayında m3000 max4 aldık 3 ay kullandık hiçbir sorun olmadı taaaki sezonbitmesine az bir zaman kala mekanizmayı söktük tetik tertibatını söktük temizledik wd40 lada yağladık topladık bir hafta sonra ava gittik her iki tüfekde fişeği ağzına aldığı horoz düştüğü halde fişekler patlamadı aynı sorun bizimde başımıza geldi yani tüfeği söküp takakerken herangi bir yanlışlık olmadı çünkü bizde bu işin içinde sayılırız meslek olarak aktif bir şekilde makine teknisyeni olarak çalışıyoruz forum da okuyunca wd40 kullanmakdan vaz geçtik tekrar tüfekleri söküp wd40dan arındırdık normal tüfek yağıyla yağladık topladık sorun yaşamadık.herkese rast gele
  • huğlu 104 a 71 namlu
  • stoger m3000 71 namlu
1975 ANKARA
CNC İşlme
CMM Ölçüm tezgahları oparatörü.
 
The following users thanked this post: Onur ORAL

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 906 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
STOEGERDEN ÜMİT USTAYA VE ERHAN USTAYA TEŞEKKÜRLER
« Yanıtla #44 : 31 Temmuz 2015, 09:56:00 »
Stoeger kullanıcısı Değerli Dostlar;
Daha önce belirttiğim sorundan dolayı, M3000 tüfeğimi Stoeger fabrikaya göndermiştim. 1 hafta önce geldi ve deneme imkanı buldum. 28-30-32 gramla sorunsuz çalışıyor. Biraz da fantazi olsun diye 24 gr la denedim. İlk seriyi sorunsuz attı, daha sonra takılmaya başladı. Şu haliye tüfek hoşuma gitti, inşallah kışın da aynı randımanı alırım. Dikkatimi çeken bir başka husus da tüfek geldiğinde, ilk aldığımda olduğu gibi aşırı yağlıydı. Hatta bazı kısımlardan yağı dışa kusmuştu. Bu durum bende tüfeğin yağlı kalması gerektiği konusunda bir kanaat oluşturdu. Bilmem yanılıyormuyum.
Servis ustalarından Ümit ve Erhan Ustalar sağolsunlar her aradığımda, sorunumu dinleyip ilgilendiler. Şarjör Borusundan boş fişeği rahat salmama gibi, dipçik açı ayar pulunun değiştirilmesi (ki bence bu tam bir işkence) birkaç ufak sorun daha vardı, sağolsunlar onlar da hallolmuş. Tüfeğim fabrikada uzun süre kısa dipçik pedi bekledi. Buna rağmen, tüfeğim geldiğinde, kutu içinden kısa dipçik pedinin çıkmadığını görünce çok moralim bozulmuştu. Ümit Ustayı aradığımda "mevcut dipçik pedlerinde sorun olduğunu ve en kısa sürede göndereceğini" belirtti. Sağolsun göndermiş, dün 1 cm. lik dipçik pedi de elime geçti.
Bu süreç de Kargo dahil, hiç bir ödeme yapmadım. Ustalara ulaşma konusunda sorun yaşayan arkadaşlara tavsiyem sabah 09:00-9:30 arasında aramaları. Sanırım işe başlama saatleri bu saatler olsa gerek, bu saatlerde telefonu açıyorlar. Diğer saatlerde tamir de ya da poligonda oldukları için telefona bakan yok ve Ustalara ulaşmak sorun. Ümit Ustayla, yaptığımız telefon sohbetinde bu konudaki şikayetleri kendisine anlattım. Durumun farkında olduğunu, fabrika yetkililerinden Cep telefonu istediğini, arayanlara Cepten SMS le de olsa cevap vermek istediğini belirtti.
İlgi ve alakalarından dolayı Ümit Ustaya ve Erhan Ustaya tekrar teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: 31 Temmuz 2015, 09:57:25 Gönderen: Alkan YOKSUL »
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 
The following users thanked this post: Volkan KÖYDEMİR

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #45 : 31 Temmuz 2015, 14:16:59 »
Stoeger kullanıcısı Değerli Dostlar;
Daha önce belirttiğim sorundan dolayı, M3000 tüfeğimi Stoeger fabrikaya göndermiştim. 1 hafta önce geldi ve deneme imkanı buldum. 28-30-32 gramla sorunsuz çalışıyor. Biraz da fantazi olsun diye 24 gr la denedim. İlk seriyi sorunsuz attı, daha sonra takılmaya başladı. Şu haliye tüfek hoşuma gitti, inşallah kışın da aynı randımanı alırım. Dikkatimi çeken bir başka husus da tüfek geldiğinde, ilk aldığımda olduğu gibi aşırı yağlıydı. Hatta bazı kısımlardan yağı dışa kusmuştu. Bu durum bende tüfeğin yağlı kalması gerektiği konusunda bir kanaat oluşturdu. Bilmem yanılıyormuyum.
Servis ustalarından Ümit ve Erhan Ustalar sağolsunlar her aradığımda, sorunumu dinleyip ilgilendiler. Şarjör Borusundan boş fişeği rahat salmama gibi, dipçik açı ayar pulunun değiştirilmesi (ki bence bu tam bir işkence) birkaç ufak sorun daha vardı, sağolsunlar onlar da hallolmuş. Tüfeğim fabrikada uzun süre kısa dipçik pedi bekledi. Buna rağmen, tüfeğim geldiğinde, kutu içinden kısa dipçik pedinin çıkmadığını görünce çok moralim bozulmuştu. Ümit Ustayı aradığımda "mevcut dipçik pedlerinde sorun olduğunu ve en kısa sürede göndereceğini" belirtti. Sağolsun göndermiş, dün 1 cm. lik dipçik pedi de elime geçti.
Bu süreç de Kargo dahil, hiç bir ödeme yapmadım. Ustalara ulaşma konusunda sorun yaşayan arkadaşlara tavsiyem sabah 09:00-9:30 arasında aramaları. Sanırım işe başlama saatleri bu saatler olsa gerek, bu saatlerde telefonu açıyorlar. Diğer saatlerde tamir de ya da poligonda oldukları için telefona bakan yok ve Ustalara ulaşmak sorun. Ümit Ustayla, yaptığımız telefon sohbetinde bu konudaki şikayetleri kendisine anlattım. Durumun farkında olduğunu, fabrika yetkililerinden Cep telefonu istediğini, arayanlara Cepten SMS le de olsa cevap vermek istediğini belirtti.
İlgi ve alakalarından dolayı Ümit Ustaya ve Erhan Ustaya tekrar teşekkür ederim.

1 cm lik pedi nasıl takacaksınız Alkan Bey? Tıraş istemiyor mu?
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6461
  • Thanked: 10251 times
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #46 : 31 Temmuz 2015, 14:43:52 »
Alkan Bey ,

Dışarı kusacak kadar aşırı yağlı olması hoş bir şey değil tüfek için. Kirlenmesi, toz toplaması, soğuk havalarda donması vs bir tarafa, özellikle sıvı (liquid) yağlarda, derecesi yağına göre değişmekle birlikte, belli bir miktarın üzerinde yağlama olduğunda, parçaların bir biri arasındaki sürtünme kuvveti yağın kullanım amacının tam tersine bir şekilde artmaya başlar.

Tüfeğin şu anda çalışıyor olması , o kusacak kadar olan yağdan dolayıysa bile bu, sürdürülebilir bir durum değil.  O kadar yağ bir sezon boyunca kalamaz zaten çok kir toplar. Yani eninde sonunda o yağ oradan temizlenecek :)

Ben olsam,  kaliteli bir yağ temizleyici ile tüfeğin üzerindeki fabrikadan gelen tüm yağı tamemen temizleyip , çok kaliteli liquid bir silah yağıyla yağlanması gereken -tüm metal parçaları ve varsa yataklarını- incecik yağlardım. BreakFree CLP mesela ;) Ancak tabii ki , daha önceki tecrübeniz ve yaşadığınız sıkıntıdan sonra bunu yaparken tereddüt edebilirsiniz haklı olarak... Ama ben olsam böyle yapardım.





Stoeger kullanıcısı Değerli Dostlar;
Dikkatimi çeken bir başka husus da tüfek geldiğinde, ilk aldığımda olduğu gibi aşırı yağlıydı. Hatta bazı kısımlardan yağı dışa kusmuştu. Bu durum bende tüfeğin yağlı kalması gerektiği konusunda bir kanaat oluşturdu. Bilmem yanılıyormuyum.


  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 906 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #47 : 31 Temmuz 2015, 17:42:46 »
Volkan Ustam, fabrikadan gelen orjinal Stoeger Dipçik Pedi.  Eskisini söküp onu vidalayacağım.



  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 906 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: STOEGER M 3000 DEĞERLENDİRME VE YAĞLAMA
« Yanıtla #48 : 31 Temmuz 2015, 17:45:09 »
İbrahim Ustam, tavsiyeler için teşekkürler.
Üvey avını atlatayım, tavşan keklik sezonu açılmadan genel bir temizlik ve yağlama yapacağım. 😊
  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU