İşte bunun için avcının tüfeği kırma tüfektir. Yerli firmalarımız yabancı rakipleriyle çok ciddi bir rekabet içindedirler. Avcılarımızın güvenini kazanmaları için sağlam kaliteli sorun çıkarmayan tüfek üretmenin yanısıra müşteri memnuniyetine önem vermeleri konusu herşeyden önde gelmelidir.
Winchester otomatik Ranger 1400 modeli kullanmaktaydım, mekanizmasında sorun yaşayınca ABD'deki fabrikasına mektup yazdım-henüz internetin olmadığı zamanlardı, email devri henüz gelmemişti. Fabrika adresime tüm iç sürgü mekanizmasını yaylarıyla birlikte yolladı.
Ecnebiler kaliteyi ''sürdürülebilir'' bir unsur olarak algılayıp uyguluyorlar, birşeyin sürdürebilir olması tutturduğunuz kaliteyi üretim satış pazarlama ve müşteri memnuniyeti unsurlaryla daima aynı kalitede tutabilmektir.
Ne hikmetse bizim bazı firmalarımız belli bir kotayı yakaladıktan sonra ''nasılolsa malımız satılıyor'' rahatlığıyla müşteri memnuniyetini ikinci plana atmaya meylediyorlar.
Üretim planı yapılırken doğru olan ''gider'' hanesine sorunlu malın koşulsuz iadesi özelliğinin eklenmesidir. Dolayısıyla firma üretim planında maliyet hesabına ayıplı malın iade alınmasını strateji olarak benimserse tüketiciyi de rahatlatmış olur ve güven duyulan firma haline gelir.Bu örnekte adı geçen mekanizma işlemediği gibi bir de ''biz baktık yoktu '' şeklindeki savunmayla tüketici iyice çileden çıkartılmıştır. Üç kere bozulursa değiştiririz kuralı bir av tüfeğine uygulanamaz, av tüfeği organik bağ kurduğunuz bir organınız gibidir. Bir kez sizi yarı yolda bırakırsa avcı duygusal olarak tüfeğinden, soğur tamir yapılsa bile -hele otomatiklerde- ne zaman fişeği sıkıştırır ne zaman sürgü çalışır ne zaman hangi sıkıyı seçecek kaygısıyla tüfek değil sırtınızda adeta bir sorun yükü taşırsınız. Buzdolabı çamaşır makinesi radyo teyp gibi cansız bir eşya değildir tüfek, arkadaşınız dostunuzdur.
Ben yerli tüfek sanayiinin desteklenmesinden avcılarımızın da yerli tüfeğe yönelmesinden yanayım. Bunun olabilmesi için yerli firmalarımızın teknik imkan ve becerilerini arttırırken ecnebi memleketlerin müşteriyi baştacı etmek prensibini de alıp kayıtsız şartsız hayata geçirmeleri gerekir. Saygılarımla.