Hüseyin abi ve mustafa kardeşim efe avdan bir abimiz huğlu 601 g tüfek aldı tüfeği almış ve eve gittiğinde namlu ve bantınyanyk olduğunu fark ediyor ve hemen yalan olmasın ertesi günü iade ederek 61 namlu değişim yapıp yine 601g alıp çıkıyor ve bunun öncesinde star huğluyu huğlu koparatifi diye satmaya çalışıyor ve sonrasında anlayınca huğlu kop. alıyor ve yine emin olamıyor ve bayilere soruşturuyor 2004 imal esildiğini öğreniyor
Ben bizzat yıl başına doğru gittim ve çok üç kağıtçılar elindeki tüfekleri satma derdinde isteğine göre değil elindekine göre satıyor ben vala korktum o bayiden birdaha yakınından dahi geçmem birde çok havalılar ne avdan nede tüfekten anlıyorlar ben bazen böyle insanları görünce kendim bizzat bayi açmak istiyorum ne yalan söyliyim
Aynı durumu yaşadık. Yazdıklarına da tamamen katılıyorum Kenan kardeşim. Yukarıda yazdığım konuyu tamamlayınca bayiin yaptıklarını genişçe anlatırım..
O gün Huğlu satış yetkilisi Abdullah UYAR ile yukarı da yazdığım görüşmeden sonra Huğlunun fabrikasını arayarak tamir bölümünden Mustafa ÖZBAYRAK usta ile görüştüm. İşte konuşmanın özeti:
Ben:-Size 401 kınetik bir tüfek gelmişti. Bunun durumu nedir öğrenebilirmiyim.
Usta:-Bize iki adet 401 geldi. Sizinki hangisi?
Ben seri numarasını söyledim.
Usta:- Onu tamir ettik gönderdik. Sorunsuz çalışıyor.
Ben:-Ustam, tüfeğin arızalarını belirten bir tutanak vardı. Onu gördünüz mü? Ayrıca hangi marka, hangi gram fişeklerle deneme yaptınız? Bir de bu atışları tüfeğin size geldiği haliyle mi yaptınız, yoksa bir tamir işlemi yaptıktan soramı atışlar yapıldı?
Usta:- Evet tutanak burada. Şu kadar, şu marka, şu gram fişek atıldı, (Usta üşenmeden atılan bütün fişekleri söyledi. Ben de kaydettim. 24 ile 50 gr arası 40-50 fişek) tüfek sorunsuz çalıştı. Bu atışlar sizin yazdığınız arızalar giderildikten ve gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra yapıldı.
Ben:- Sağolun ustam, teşekür ederim..
Şimdi degerli dostlarım! Yukarı da yazılanlar arasındaki büyük çelişkiye( ben çelişki dedim ama siz ne derseniz artık) ne diyeceğimi bilemiyorum. HUĞLU yetkililerinin bu tutarsız tutumlarını, belki farkına varıp düzeltirler diye aşağıya tekrar özetliyorum.
1- Önce, sayın yetkili ''Her konuda yardımcı olacaklarını'' söylediler. Sonra, durum burada gördüğünüz gibi.
2- Ben ''tüfeği iade etmek istediğimi, iade alma konusunda bayiin mi yoksa fabrikanın mı yetkili olduğunu'' sorduğumda: Önce, ''bu konuda yetki fabrikamıza aittir'' dediler. Sonra, ''bu konuda bayii yetkili, bizimle işiniz yok'' dediler.
3- Önce, ''tüfeğin iadesinin kabul edildiğini, parasının bayii tarafından ödeneceğini'' söylemişlerdi. Sonra, ''yok, sapasağlam tüfeği niye alalım'' dediler.
4- Satış yetkilisi ''tüfeklerin hiç bir arızasının olmadığını, atışlarda sorunsuz çalıştığını, bu atışların da tüfeklerde hiç bir değişiklik olmadan yapıldığını'' söylemişti. Sonra, tamir bölümündeki usta ''tüfek tamir edildikten ve gerekli değişiklikler yapıldıktan sonra deneme atışlarının yapıldığını'' söyledi.
Ayrıca satış yetkilisi Abdullah UYAR'a ''Önce iadeyi kabul ettiniz, bizi kesinlikle mağdur etmeyeceğinizi söylediniz. Şimdi ise tüfeği almayacağınızı söylüyorsunuz, sözünüzden dönüyorsunuz.Bunun sebebi nedir? dediğimde; '' Önce sizin doğru söylediğinizi sanmıştık, sonra araştırınca öyle olmadığını anladık..'' Fakat neyi araştırdı da hangi konuda bizim yalan söylediğimize kanaat getirdi, ben anlayamadım.. Böylece yalancı, sahtekar, dolandırıcı da olmuş olduk.. Mübarek Ramazanda günahlardan kaçarken ne günahlara bulaşmışım.. Kafamız, kalbimiz dağıldı gitti.. Ne zevkimiz, ne şevkimiz kaldı...
Şimdi bekliyorum birileri çıksın da ''yok senin dediklerin yanlış, doğrusu bu'' desin diye! Dört gündür ses yok.
Tüfeği iade alacaklarını söylediklerinde şöyle bir mesaj atmıştım ben
Bugün sabah HUĞLU satış ofisinden aradılar ve 'Tüfeğin iadesinin kabul edildiğini ve parasının bayiiden ödeneceğini' söylediler. Kendilerine teşekür ediyorum. Huğlu'nun büyüklüğüne yakışan da budur zaten. Böyle olumsuzluklar yaşamasaydım tufeği tamir ettirip kullanırdım belki. Ayrıca Huğlu'nun 401 B modelini 15 yıldır kullanıyorum. Zaten memnun olduğum için Bu tercihi yaptım. Bayiye 16 ya da 20 cal bir çifte alabileceğimi söyledim ama oralı olmadılar. Ayrıca yukarıda 'bu gün 14. gün' ifadesi yanlış anlaşılmış. Tüfeği alıp faturayı kestırelı 14 gün oldu demek istedim. Yoksa Huğlu fabrikayı arayalı üç dört gün oldu. Bu sabah beni arayıp neticeyi söylediler. Meselenın bu hale gelmesinin asıl sebebi bayidekilerin olumsuz davranışları oldu. Daha fazla tafsilata gerek yok. Huğlu bayiilik verirken daha seçici olmalı diye düşünüyorum.
Bunun arkasından HUĞLU yetkilisi olduğunu iddia eden birisi şöyle bir mesaj yazmıştı:
Sayın Hüseyin BAŞARIR. Kullanıcılarımızın memnuniyeti her zaman bizim için ön planda tutulmaktadır. Huğlu Av Tüfekleri Kooperatifi olarak başka sebeplerden dolayı kullanıcılarımız sorun yaşaması bizi son derece rahatsız ve huzursuz eder.biz bu tür sorunlarda asla kullanıcılarımızın mağdur olmasına göz yumamayız. sizin gibi kullanıcılarımızın mağduriyetini gidererek Huğlu Av Tüfekleri Kooperatifinin kullanıcılarına vermiş olduğu değeri sergilemiş bulunmaktayız. iyi dilekleriniz ve bizi tercih ettiğiniz için teşekkür eder Saygılarımızı sunarız....
Fakat bir daha ses çıkmadı bu arkadaştan... Ve de hiç kimseden...