Gönderen Konu: BROWNING A 500 R VE 500 G SERİSİ TÜFEKLERİN SORUNLARI VE GİDERİLME YÖNTEMLERİ  (Okunma sayısı 5255 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

reha soysal

  • Ziyaretçi
Uzunca yaptığım araştırmalar neticesinde elde ettiğim bilgileri sizler ile paylaşmak istedim.İlk yazdığım konudada vardı ama onu uzunca dile getirdiğimden bu bilgiler görülememiştir belki diye buradan sırf tamirleri konusunda bilgi veriyorum.

Bu tüfeklerin arızalarını ve giderilme yöntemlerini yazıyorum, benim bildiklerimi  (araştırmalar sonucu kesinlikle doğrudur)

Bu tüfekler dipçik çatlatmaz aslında kabuk atar.Çatlayanlarda olmuştur belki ama benim gördüğüm hep aynıydı.
sebebi çelik olan kubuzun yuvasında üst tarafta olan kaş şeklindeki keskin profil. Bu hadiseyi engellemek için dipçik vida deliği etrafına çok olmamak şartı ile  (stell / alüminum epoxy) sürülüp iyice kuruyunca duruma göre hafif ince zımpara yapın ve yerine yerleştirin.Amaç darbelerden ağacın incelmesini ve o kaş şeklindeki profilden ahşabı uzaklaştırmaktır.
2 mm kalınlık bence kafidir.
El kundağı çatlaması sebep ve giderilme yöntemi
Bu tüfeklerde sık görülür hatta auto 5  yani a5 lerdede görülür.Sebebi el kundağını sabitleyen ve tüfeğe bağlayan kapağın gevşemesidir.Atışlardan sonra dipçik ve el kundağı kontrol edilmelidir.Dipçik vidasınında gevşediği gözlemlenmiştir..

Bu tüfeklerde görülen bir başka sorun üst bant kırması yada kaynaklardan bir yada birkaçının atmasıdır.
Sebebi üst bantın yüksek ve çeliğin çok sert olması ayrıca bu namludan slug namlu olmadığı halde tek kurşun ve iri bilya atmalarıdır.Namlu yüksek hızlı kamerada izlerseniz çok şekil değiştirir atış esnasında şişip söner gibi olur ve bunada kurşunun ağırlığı geldiğinde hele şoklarıda unuttuysanız değiştirmeği üst bantta kopmalar olur tabi birde malzemenin yorgunluğuda var. Tamiri gümüş kaynağı iledir ama bazı tamirciler üst bant değiştirirler buda orjinalliği ve hedef hassasiyetinden uzaklaştırır..

Fişek sıkıştırma yada dikme olayları her silahta olduğundan sadece genel temizlik ve yayların torsiyon kuvvetlerini yitirmesinden olabilir.Fişek seçimide önemlidir tabiki kaç gram atabileceği kaynaklarda belirtilmiştir.Namludaki gaz çıkış deliklerine bakmak lazım ,piston temizliği ve o ring değişimi gerekebilir ama bu sadece gazlılar için. Benim garibim ise yaylıydı. A500 R burada recoıl yada yaylı çalışan anlamındadır..

Okuduğunuz için teşekkür ederim umarım faydalı olur.