Sayın Ozan ÖZŞAHİN bey , öncelikle belirteyim ata marka tüfek sahibi değilim. Zaten sizde anlayabildiğim kadarıyla bu markanın teknik sevisinden de değilsiniz.
Konuyu başından beri okuyan çoğu üye gibi hayretler içindeyim. Ve elbette kafamda bir takım sorularda oluşmadı değil. Bilginiz olabilir diye bir soru sormak isterim. Yanıt yazarsanız bu markaya sahip olan üyelerin kafasındaki bazı sorunlara cevap vermiş olabilirsiniz diye düşünüyorum.
Bir arıza durumunda illaki özellikle birisinin ismi zikredilerek gönderilmezse ne oluyor ? ( Normal muamele nasıl yapılıyor ? )
Fabrikanın arıza talep formu formatında bir belge varmıdır ? Varsa bir örneğini yayınlarmısınız ? Yoksa vatandaşın derdini anlatmak için yazdığı bilgi notunda ne türlü bilgiler olmalıdır ?
Bu marka tüfeğe sahip bir kişi , bir arıza durumunda fabrikaya gönderdiği vakit , tüfekte ne türlü bir inceleme yapılıyor ? ( yani tam teşekküllü birt inceleme mi ? yoksa sadece şikayet olunan bölgemi? )
Arıza tespit edilip ürün tamir edilince test ediliyor mu ? Ediliyorsa nasıl bir testten geçiyor ?
Tüm bunlar layıkıyla oluyorsa aynı tüfek aynı arızadan şikayetten nasıl 2. 3. 4. 5. 6. kez fabrikaya gönderilebiliniyor ?
[/size]
Ozan bey galiba bu sorulara cevap yazmayacak. Kaldı ki teknik servistende olmadığı için yazmasınıda beklemiyorum , Ama firmayı temsilen , yapılan uygulamalarla alaklı mevcut bilgisi dahilinde bir kaç açıklamada bulunmasını beklerdim açıkcası.
Tüfek tercihi yaparken firmanın teknik servisinin çok iyi çok hızlı olmasından daha çok teknik servis desteğine ihtiyaç durumunda bırakmayaca kadar sağlam marka ve modelleri tercih etmek , elbette kullancı için en makulu.
Kaldı ki resmi satın alma iziniyle , maddi bedellerle uğraşıp satın alınan tüfeğin , yine eziyet haline gelen avbis kotalarıyla güç bela alınan izinler , av uğruna gidilen uzun mesafeler , üretilin amacı olan acılık aktivitesi için av organizasyonunda , avlağın ortasın arıza göstermesi ve aynı arzadan dolayı defalarca teknik servise gönderilmesi , kargo ücretinden de geçtim , kullanısı için oldukça sıkıntılı ve sinir bozucu bir durum.
İğneyi birazda kendimize batıralım arkadaşlar.
Tüfek kullanırken bazen bizde çok fazla hataya düşüyoruz. Belki size saçma gelebilir ama gözlemlediğim çoğu atıcı bariz tutum hatası yapıyor.Yani tüfeği hızlı omuzlayabilmek adına dipçik omuz konumunu iyi ayarlayamadığı gibi , tüfeğin arkasında sağlam duramıyor. 2. ve sonraki atışlarda fişek anormal farklı yönlere dağılım yapınca bahanede hazır. "Bu tüfek bozuk". Yapılan hatalar kendisine beyan edilince "Şu kadar yıllık avcıyım. Senden mi öğreneceğim " bahaneleri üretiliyor.
Yine yanlış şok seçimleri , zamanında yapılmamış bakımlardan dolayı kirlenmiş mekanizma , uygun ortamlarda muhafaza edilmeyen mühimmat veya yanlış gramaj , ve yanlış numaralı saçma dolumlu fişek seçimiyle , hatalı gez ayarlarıyla , fişeğin etkin olduğu mesafelerin dışına yapılan atışlarda alınan başarısız sonucun sebebi olarak , kullanıcınınn , kendi atışında , mühimmatında veya ayarlarında bir kusur göremediği için , isabetsizliğin sebebini otomatikman tüfeğin bozuk veya arıza yaptığına bağlamasına , fabrikanın hiç bir şey yapamayacağının oldukça farkındayız. Öyle ya kullanıcı ne yaptığını bilmiyorsa , fabrika ne yapsın ?
Ve bu tür şikayetlerden dolayı gönderilen tüfeklerede , sırf kullanıcıyı memnun etmek amacıyla bakım yapıldıuğının gösteren , basit bir uygulama yapılmasını makul karşılarım . Bende olsam yapacak başka bir uygulama bulamam.
Ancak gaz kaçırma , mekanizmanın kilitlenmesi , magazin beslemesindeki aksaklık ,malzemenin deformasyonu , eğilmesi , namlu sorunları vs vs gibi sorunların fabrika tarafından bir türlü düzeltilememesinede bir mana veremiyorum. Ya ustalar işlerini ciddiye almıyor , ya da ciddi bir iş disiplini ve yönetim zaafiyeti var diye yorumlarım.
Kalkı ki aynı tüfeğin aynı arızadan 6 . kez gönderilmesini , buna rağmen sorunun giderilmemesini nasıl yorumlamak lazım ?
Şikayet edilen arızayı sadece XXXX usta çözerse , diğer ustalar ne iş yapar ? Yahu uzay mekiği tamiratı yapılmıyor. Gazlı sistem bir tüfekte kaç tane olası arıza yapabilecek veya şikayet edilen sorunu çıkartabilecek mekanizma vardır ki ?
Şimdi yapacağım yorum kişisel yorumum olup , bu başlığa yazılanlardan sonra bu marka ile alakalı kafamda oluşan fikirlerin beyanıdır. Polemik yaratma amacıyla yazılmamıştır. Sadece beni bağlar." 5 yivsiz tüfeğim var. Ve şimdiye kadar iyiki Ata almamışım. Bu saaten sonrada almayı düşünmüyorum.
Not: Millet olarak okumayı seçmeyen bir milletiz. Gittiğim bütün fuarlarda ve üretici firmalarda , yetkili gördüğüm kişilerden hep aynı talepte bulunurum. "web sitenizde , model tanıtımı yaptığınız her sayfanın sonuna , saatığınız modellerin , söküm , bakım ve kullanımın nasıl olması gerektiğini videolu bir şekilde anlatın." Modeli almak isteyenler iç mekanizmayı görebileceği gibi , modele sahip olanlarda tüfeğin ile alakalı tenik bakımın nasıl olması gerektiğini görebilsinler. Kanun gereği kullanma klavuzu tüfeğin yanında veriliyor Ama kaçımız bunu okuyor ? Kaybolursa kim yenisini almak için uğraşıyor ? Videolu görsel anlatım Bunların tamamı için bir çözüm olabilir.
Bu talebime , çoğu kez , küfür etmişimcesine bakılır veya gülünüp geçilir.
Benzeri bir tavsiyeyi de son kullanıcıya yapayım. Nerdeyse hepimizin cep telefonunda kamera var. Tüfeğin olumsuz tarafının ne olduğunu videoya çekin. Şikayetinize bu video kaydını bir cd yazdırarak , veya mail yoluyla gönderin. Tüfeğinizle ilgilenecek kişin , tüfeğe müdahale etmeden önce bu kaydı izlelerse , şikayet edilen hususun kullanıcı hatası mı ? Yoksa mekanik bir kusur mu olduğunu teşhis etmesi dahada kolaylaşır.
Bariz kullanıcı hatasıysa tüfekte bir sorun olmadığı , yine çekilecek bir video ile kullanıcıya gösterilebilinir. Böyle bir sistemi oluşturmakta yönetimin işi. İsterlerse oldukça kolay bir şekilde yapılır.
Kullanıcı hatanın kendisinede olmadığında inat edip , forumlarda şikayet başlığı açarsa , fabrika bu tür başlıklara cevap yazmak yerine bu çektiği videoyu yayınlarsa , başlığı okuyan herkesin kafasında bir fikir oluşabilir.
Kaldı ki forumda bile " Şu marka modeli aldım. felaket sakın almayın. söyle vurmuyor , böyle olmuyor gibi" içerikli çok başlık var.
Bu başlığı açanın tecrübesi nedir ? Kullandığı mühimmat nedir ? Hedef mesafesi nedir ? şikayet edilen husus ne türlü bir ortamda oluşmuştur ? Bu bilgilerin hiç birisi yokken neye nasıl bir yorum yapmak gerekir ? Vatandaş çeker videosunu , olay budur der. Eğer kullanıcının hatası varsa , zaten diğer üyeler bu konuda uyarı yapar. Yoksa fabrikaya gelince yapılan müdahale sonucunda gösterdiği performans videoya çekilir. Firma bunu yayınlar. herkesin kafasındaki sorunlar çözüme ulaşır.
Ama burası Türkiye. Adım gibi biliyorum ki ne şikayette bulunan video çekmekle uğraşır. Ne usta video seyretmekle . Ne de yönetim bu yönde bir çalışma yapar. " Birde bununla mı uğracağız" der. Kulaklarının üstüne yatarlar. Ve bilindik , hepimizin aşina olduğu O malum türküyü söylemeye devam ederler.
"Şu kadar ülkeye ihracatımız var. Biz büyük firmayız. Ar-GE yaptık , 4140 çelik delme namlu , Bizzzzzz şöyleyiz. Bizzzzzz böyleyiz vs vs vs "