ahmet toprağın oklu kirpi ben araştırdım mekruh ama yukarda yazıldığı gibi altına çiş yapan çocuklara hemeroitlere iyi geldiğini biliyorum.bizim burda zurnacılar sepetçiler av yaparlar
mayasıl egzama vb hastalıklarada çok iyi geliyor babam yemişti bi kere evet mekruh sakıncalı yememek lazım ama duruma göre şifa için yenirse ne kadar mekruh olur iyi bir araştırmak lazım dinimiz öyle geniş ve güzel bir dindir ki Dinimizce domuz eti haram kılınmış ve sadece açlıktan ölmek üzereyken ölmeyecek kadar bir parça yenilmesine bile izin verilmiştir, güzel bi araştırmadan geçirmek lazım bu konuyu
Kirpi eti haram mıdır?
Kullanıcı: Sorularlaislamiyet.com
Değerli kardeşimiz;
Yaratılışı bakımından iğrenç olan birtakım hayvanların etleri de haramdır, yenmez: Fare, yaban faresi, akrep, yılan, kene, kurbağa, kara ve deniz kaplumbağası, arı, kara sinek, sivrisinek, köstebek, kirpi, bit, pire gibi hayvanların yenmesi caiz değildir.
Nemletü'l-Ensârî anlatıyor:
"İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ)'e kirpiden sorulmuştu. (Cevaben) şu âyeti okudu. (Meâlen):
"(Ey Muhammed) de ki: "Bana vahyolunanda leş, akıtılmış kan, domuz eti -ki pistir- ve günah işlenerek Allah'tan başkası adına kesilen hayvandan başkasını yemenin haram olduğuna dair bir emir bulamıyorum. Fakat darda kalan, başkasının payına el uzatmamak ve zaruret miktarını aşmamak üzere bunlardan da yiyebilir. Doğrusu Rabbim bağışlar ve merhamet eder." (En'am, 6/146).
Ancak, yanında bulunan bir yaşlı dedi ki: "Ben Ebû Hüreyre (radıyallahu anh)'yi dinledim, demişti ki: "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)' ın yanında kirpinin zikri geçmişti:
"O habislerden bir habistir (eti) yenmez." buyurdular."
Bunun üzerine İbnu Ömer (radıyallahu anhümâ): "Eğer bunu Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) söyledi ise, bu (kirpinin hükmü), biz bilmesek de O'nun dediği gibidir." dedi." (Ebû Dâvud, Et'ime 30)
AÇIKLAMA:
Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın bu beyanlarında kirpi habis olarak tavsif buyrulmuştur. Habis şeyler, Kur'an-ı Kerim'in nassı ile haramdır. Ancak kirpinin durumu ihtilâflıdır. Es-Sübülü's-Selam'da şu açıklama yapılmıştır.
"Râfiî der ki: "Kirpi hususunda iki görüş var: Birine göre haramdır. Ebû Hanîfe ve Ahmed İbnu Hanbel bu görüştedir. Bunlar hadiste kirpinin "habis" olarak tavsif edilmesini esas almışlardır. Diğer görüşe göre helaldir. İmam Mâlik ve İbnu Ebî Leyla bu görüştedirler."
(Prof. Dr. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 11/152-153)