Öncelikle hayırlı olsun,güle güle kullanın.
Bu tüfeklerle bir hayli haşır neşir olmuş biri olarak bir iki hatırlatmalarda bulunayım müsade ederseniz.Tabiki hemen herkesin fikir birliğinde olduğu gibi çok kaliteli tüfekler.Bir dünya markası.
Kontrol etmeniz gereken bir iki yer var.Kubuz tabanında her iki yanda gövdeye giren milleri kontrol edin.Bunlar her halükarda ileri pozisyonda kalmalı özellikle tüfek kuruluyken ileri geri yüzer gezer olmamalı bir çubuk yardımıyla geri ittirildiğinde rahatça geri gitmeli sonra tekrar ileri gelmeli yay etkisiyle.
Ejektör zamanlamasını kontrol edin.İçine boş fişek ya da tetik düşürücü fişek koyup tetikleri düşürün.İkinci tetiği ya dipçik pedine sertçe vurarak veya selektörden seçerek düşürebilirsiniz.Her iki metodla da tetik düşmeli.Sonra tüfeği mandalla açıp,çok yavaş kırmaya başlayın,yeterince kırıldığında her iki kartuşu da aynı anda fırlatmalı ve özellikle alt namludaki kartuş kubuz dik yüzeyine(iğnelerin çıktığı düzleme) çarpmamalı.Eğer bunlardan birisi olursa zamanlama hatası vardır.İyi bir usta yapar ama kullanmadıysanız bence tüfeği değiştirin.
İğneler tüfek kurulu değilken kubuz dışına taşmamalı.Eğer böyleyse horoz yaylarının gerisindeki cıvata fazla sıkılmıştır.Gene iyi bir usta bunu ayarlayabilir.Horozlar geri sekmelidir bu modellerde yani horoz düşünce 1-2 mm geri seker iğnenin üzerine binmez.
Kurma mandalı yeni tüfekte sağa doğru durmalı(saat 4.5-5 hizası gibi).Bu avans denen olay.Atım sayısı arttıkça saat 6 hizasına doğru gelir.Dahada artarsa 6 hizasını da geçer.Kilit piminin bir numara büyüğüyle değişmesi gerekir o zaman.Tabi bu 10000 lerce atış sonrasında olur.Temiz kullanımda bu minumum 100000 atıştır.
Tüfek kırılınca mandal sağda kalmalı,bazen mandalı tutan küçük pim kubuz gövdesinden dışarı çıkmaz,kanalında sıkışır,mandalla oynayarak düzelir ama buna dikkat edin kilit pimleri geride değilken tüfeği kapatmayın.Namlu pimlerin üstüne biner kilit hasar görebilir.
Fabrikada uygulanan koruyucu yağları silip,hareketli mafsallı yerlere(özellikle namlu kubuz arasındaki) iyi kalite gres uygulayın ve her atıştan geldikçe silip tazeleyin.Dış yüzeylere ince yağla ıslatılmış yumuşak bir bezle silin.
Ejektörler gene ince yağla yağlanmalı arada bir.Tetik mekanizmasını yağlamaya gerek yok hatta sakıncalı.Senede bir tetik yanından bir iki damla ince yağ damlatılabilir.
Tüfeği kapatırken mandala hiç dokunmadan namluları nazikçe yukarı doğru kaldırarak kapatın.Bu pimleri ideal bir şekilde yuvalarına oturtacaktır.Aşırı bir şekilde sert kapatmayın,tatlı-sert diyelim.
Namlu ve kubuz kapanınca arada boşluk kalmamalı(ışık sızmamalı veya çok ince bir kağıdı veya saç telini kıstırabilmeli.gene böyle bir durum varsa tüfeği iade edin tabi.
Eğer işaret ettiğm hatalar ve/veya başka bir üretim hatası yoksa(Beretta da nadir olur gerçi ama olur)ve dediğim bakım ve yağlama konularına dikkat ederseniz malzeme kalitesinin yüksekliği ve dizaynın mükemmelliği nedeniyle bu model berettaları ne kadar çok kullanılırsa kullanılsın hurdaya çıkarmak imkansızdır.