Gönderen Konu: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme  (Okunma sayısı 10544 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« : 13 Nisan 2015, 13:53:57 »
Değerli arkadaşlar merhaba,

Akkar Churchill süper poze orcap hunting model 71 namlu kullanıcısıyım, özellikle bu tüfeği kullanan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var.

Tüfekle bir çok çeşitli av yaptım, bıldırcın,keklik,tavşan,tahtalı söylemem gerekirse grupmanı harika, yüzüme aldığım zaman direk hedefteyim, 25-30-35-40 metre mesafeden çok av aldım. Yalnız dikkat ediyorum,bu ortalama tamamen farazi 10 av vurdu isem bunların en az 7-8 i ölmüyor, yani cansız düşmüyor, gidiyorum bakıyorum hayvan çırpınıyor, kesmek zorunda kalıyorum. çok kez olunca merak ettim, firmayı felan aradım, gramajı yüksek kullanın diyor, kullandığım gramajlar 28-30-32-34 gr atışlarım da iyidir bende sorun olduğunu düşünmüyorum. Aynı zamanda Browning A5 kullanıyorum, bununla vurduğum avlarım da çok nadir gördüm bu durumu o da kesin yan saçmalar falan isabet ettiğinde ölmüyor,

Kullandığım fişekler, B&P,RC,Fiochhi

Diyeceğim o ki arkadaşlar,bu şekilde bir sorunum mevcut yeni sezona başlamadan sizlerle paylaşmak istedim. Tüfeği kullanan, kullanmış arkadaşlar varsa fikirlerini rica ederim, veya fişek seçiyor mu? (bazı arkadaşlar yerli YAF ta verim aldığını söylüyor)

NOT; Lütfen av ölmüyor dediğim de ne demek istediğimi tam anlamı ile anlaşılması istiyorum bazı arkadaşlar sakın yazmasın, öldürücü bölgelerine girmiyordur,yok mesafe uzaktır, gibi nacizane bende bu işe yıllarımı vermiş biriyim bir avın nereye saçma aldığında poşet olacağını, ölmesi gerektiğini iyi bilirim.

Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Resul YASAK

Çevrimdışı Suat ÇALIŞKAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4087
  • Aldigi tesekkür sayisi: 4556
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #1 : 13 Nisan 2015, 14:45:45 »
konuya bakınca yardım istiyormuş gibi bir durum var zannettim.siz son paragrafı yazmakla zaten yardıma ihtiyacınız olmadığınızı belirtmişsiniz.geriye bir seçenek kalıyor.Allah tan dır Allahtan......
  • HANİÇ ÇİFTE SXS
  • A300 OUTLANDER SYNTHETIC
Kendini hak ile meşgul etmezsen
Batıl seni işgal eder..

BİGA/1979
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: İbrahim AYSU, İdris MOĞOL

Çevrimdışı İsmail CEYLAN 16

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 473
  • Aldigi tesekkür sayisi: 140
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #2 : 13 Nisan 2015, 14:49:28 »
cihangir bey merhaba sizin yasadiginiz oldurmeme sorunu benim nacizane fikrim cogu yerli av tufeginde hatta ve hatta cok unlu bazi av tufek firmalarinda dahi yasanabiliniyor size soyle fikrimi aciklamak isterim bence gramaj yukseltmek avin daha cok olmemesine neden olur cunku sacmanin bence amaci sok etkisi yaratip hayvanin icerisinde buyumesi ve organlara zarar vermesidir ama gramaj yuksek oldugimda avi delip gecer hayvan alir basini gider 300 metre sonra bi yere salar kendini gormessin telef olur yazik olur gider tabi bu benim kanaatim ben bunu yasayarak tecrube ettim uveyik avinda cok bas yoldurdu bana gramaji yanlis kullanmam ve yanlis fisek firmasi gramaj yuksekligi su ise yarar gidiceginiz av hayvani ve sizin nasil avlanacaginizla alakalidir cok soguk havalarda ve uzak av mesefeleri icin gramaj yukseltilir mesela magnum kaz fisekleri gibi sizin sansizliginiza denk gelen bir sey bunu cozmenin tek yolu yerli ve yabanci cok fisek deneyip tufegin agzina layik tadi yani fisegi bulmak saygilarimla.
  • Akdas 712 elit superpoze 66cm
  • Huglu 103 c 71cm
  • Genc huglu cne203 66cm
  • Sarsilmaz concorde x 68 cm
İsmail CEYLAN
1988/BURSA
 

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #3 : 13 Nisan 2015, 15:22:29 »
Suat bey merhaba, amacım polemik yaratmak değil, bu konuda eş değer tüfek kullanan arkadaşlardan yardım istemek, sevdiği fişek varsa öğrenmeki yoksa sadece benim tüfekte mi sorun var anlamak, NOT cümlesindeki yazdıklarımı yazmam gerekti, çünkü daha önce birkaç konunu altında tartıştık, bazı arkadaşlar inatla bu cümleleri savundular, bunlarla bir yere varamıyoruz. Takdir edersiniz ki Her şey Alllah ın izni ile zaten.

İsmail bey önerileriniz için teşekkür ederim.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4610
  • Aldigi tesekkür sayisi: 6540
  • Karavanacı
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #4 : 13 Nisan 2015, 15:22:38 »
Cihangir bey vurduğunuz avlarda tüyleri yolup saçma girişlerine bakıyormusunuz ? otopsi merakınız varmı ? :) eğer varsa gözlemleriniz nedir mesela ?
  • 104A Üst/Alt Çifte
Samsun / 1986

İnsanın değeri aradığı şeyle ölçülür.. Çünkü insan, neyi ararsa ona layıktır...
 

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #5 : 13 Nisan 2015, 15:41:16 »
Emray bey, örnek vermem gerekirse 22-26 metreden vurduğum bir ördek; alt bölgesinden 4 adet saçma almış, gözün yanından  1 adet, boyundan 1 adet sağ kanattan 1 adet,

Vurduğumda hayvan suya düştü parlama avı idi hayvanı aşağıdan aldım, ortalama  vurduktan sonra alması 3-4 Dk sürdü fişek B&P F2 5 numara 34 Gr aldığımda baktım yaşıyor hemen kestim. ilk bulduğumda da baktığımda özellikle kafa bölgesi kanıyordu, sonra soyarken gördüm, saçmaların girdiği yerler kararmamış, çok hafif bir kararma var, ama sayılmaz, delip geçmemiş içinde saçmaları buldum. yani sanki yakmamış

vurduğum hayvanları genelde kendim temizlerim, bu kadar saçmanın bir hayvanı havada öldürmesi gerekli diye düşünüyorum.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4610
  • Aldigi tesekkür sayisi: 6540
  • Karavanacı
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #6 : 13 Nisan 2015, 15:51:49 »
Emray bey, örnek vermem gerekirse 22-26 metreden vurduğum bir ördek; alt bölgesinden 4 adet saçma almış, gözün yanından  1 adet, boyundan 1 adet sağ kanattan 1 adet,

Vurduğumda hayvan suya düştü parlama avı idi hayvanı aşağıdan aldım, ortalama  vurduktan sonra alması 3-4 Dk sürdü fişek B&P F2 5 numara 34 Gr aldığımda baktım yaşıyor hemen kestim. ilk bulduğumda da baktığımda özellikle kafa bölgesi kanıyordu, sonra soyarken gördüm, saçmaların girdiği yerler kararmamış, çok hafif bir kararma var, ama sayılmaz, delip geçmemiş içinde saçmaları buldum. yani sanki yakmamış

vurduğum hayvanları genelde kendim temizlerim, bu kadar saçmanın bir hayvanı havada öldürmesi gerekli diye düşünüyorum.
Cihangir bey bp f2 fişeği bende ördekte kullanıyorum, ama bukadar yakın mesafe değil. onun saçmaları biraz serttir. normalde 25 metre civarı mesela remington var bp üretiyo yada rc1 var 33 gram bunların saçması koyu ve yumuşaktır, mükemmel fitilleme yapar. sadece boynundan bile saçma aldığında avın %90 ölü ele geçmesi gerek. yakın mesafede yumuşak saçma, biraz da düşük gramaj, uzak mesafeye geçitlerede nikel saçma olabilir veya bu antimon oranı yüksek denilen sert ve parlak saçmalı fişekler de olabilir bu şekilde seçerseniz belki daha iyi verim alırsınız. tüfeği bilmediğim için genel konuşuyorum yardımcı olmak adına.
  • 104A Üst/Alt Çifte
Samsun / 1986

İnsanın değeri aradığı şeyle ölçülür.. Çünkü insan, neyi ararsa ona layıktır...
 

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #7 : 13 Nisan 2015, 16:00:22 »
Emrah bey teşekkür ederim yorumlarınız için, Remigton bu yıl denemeyi düşünüyorum, tavsiye çok aldım, tabi maliyetler çerçevesinde.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Emrah AKDENİZ

Çevrimdışı Rıza BOZOKLU

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 241
  • Aldigi tesekkür sayisi: 188
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #8 : 13 Nisan 2015, 16:04:41 »
Cihangir kardeş,  vurduğun avların kanı  açık mı? koyu mu?  Bu konu bu forumda çoooook kez  konuşuldu tartışıldı. 
Tüfekteki  namlu kalitesi çok ama çok önemlidir. Sonra fişeğin  barut ve saçma kalitesi , saçmanın iriliği,  fişeğin gramajı,   namlu uzunluğu,  hava sıcaklığı vs. parametreler devreye giriyor.Bazıları hala ısrarla da tüfeğin vurmayanı yakmayanı olmaz diyip duruyor
Örnek olarak tüfeğin  71  namlu ise çok soğuk havada  hafif gramaj da canlı bırakabilir, çok ince saçmada canlı bırakabilir. Ama  sen  aynı soğuk havada 32-34 gr. 6-7 no saçma ile de canlı düşürürsen   namlunun fırınlanmasında bir sorun  olabilir.  Yerli  tüfekte çok iyi olarak bilinen markalarda bile   yakıcılık yıkıcılık  sorunlu olabiliyor. Hangi marka hangi  gram fişeği kullanırsan kullan bazı tüfek avı yakmıyor.Yani avı öldürmüyor. Avı eline  alınca  saçma yaralarını  gündüz gözü ile iyice  incele... 
Gördüğüm  kadarıyla hiç yakmayan tüfeğin  saçması yaralardan kıpkırmızı kan çıkartıyor ve yaranın rengi  çok çok açık bir kırmızı-pembe  bir renk  oluyor.
Böyle  tüfekle tavşan dolusunu çulluğa  at  çulluk bile  ölmüyor.
Tüfek  az yakıyorsa saçmanın girdiği yer açık  kırmızı-kırmızı bir renk oluyor ve kan  rengi de koyu kırmızıya kaçıyor.
Tüfek çok  yakıyorsa  saçmanın girdiği yer  koyu kırmızı- siyah arası bir  renk oluyor ve  çıkan kanda siyaha yakın  kırmızı  oluyor.
Eğer tüfek çok feci yakıyor avı  anında öldürüyorsa,  avın yarası  kızgın şiş girmiş de dağlanmış gibi   siyah bir renk oluyor ve  çıkan kan artık kan olmaktan çıkıp siyah sıvı olarak çıkıyor. Hatta kuştan  yanık  tüy kokusu bile geliyor.
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2015, 16:07:35 Gönderen: Rıza BOZOKLU »
1974 İnebolu/KASTAMONU
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Resul YASAK, İsmail CEYLAN 16

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #9 : 13 Nisan 2015, 16:20:23 »
Hay ağzını ellerini seveyim RIZA BOZUKLU bey demek istediğim aynen bu farklı gramajlarda vurduğum hayvanların genelinde kanamalı, isabet fazla fakat tahribat az. geneli açık kırmızı kan var yaralara bakıyorum hayvanı soğuk şiş ile şişlemişsin gibi duruyor, yani namlu fırınlama işi çok iyi değil gibi.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 

Çevrimdışı Özgür UYAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 860
  • Aldigi tesekkür sayisi: 400
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #10 : 13 Nisan 2015, 20:13:42 »
Cihangir kardeşim benim avcılıkta en çok denediğim şey budur en önemli noktada budur bence, kağıt üzerinde olana bitene aklım ermez benim o durum ayrı bir konudur bence. Silah ne kadar iyi bir saçma dağılımıda yapsa avın cansız düşmesi lazım işin sonucunda tabiki uygun fişekle kalkıp yazın üveyiğe 34 gr atmıyoruz yani dimi :) Ben silahlarda piyasada rahat bulunabilen standart fişeklerle en iyi sonuçları almaya bakarım sen şimdi alıcan silahı bulabildiğin her fişeği toplucan çıkıcan meraya av olabilecek kuşlar üzerinde deneyeceksin. Sezon kapalı şu an açıldığında mesela sıcak olacağından haliyle 28 30 gr ne kadar bu ara zamanda marka bulabilirsen topla genel olarak baktın sonuç aynı bide aykırı fişekleri test edersin 24 gr ve 32 gr gibi baktın çok seçici silah tam istediğin sonuçları alamıyorsun elinden çıkar hemen derim. Bu sorunları bende çok yaşadım siz NOT diye yazdığınız yazıyıda anlıyorum şimdi 36 metreye kağıt koy deneme yap yok organlar şöyle olur yok fitil yok yaktı yakmadı önleme arkalama :) anlıyorum sizi. Benim kullanmadığım silah pek kalmadı her silahı bu av üzerinde etki olarak defalarca denedim bazı silahlar vardır bilimsel olarak açıklamasını yapamadığım nedenini bilmediğim ama o hayvana o saçma tutsun yeter havada paket oluyor sizde bunu arıyorsunuz. Bu tarz silahlarda her seferindemi tamda en önemli organına geliyor saçma, atan yine hep ben silah aynı, meralar iklim ve ortam aynı iş silahta. Siz denemelerinizi yapın sonuçları kendiniz görün kararı verin..
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2015, 20:18:13 Gönderen: Özgür UYAR »
Özgür UYAR
1984-Çanakkale/Ezine
Del Zagnis Setter (NEO)

yükle resim
 

Çevrimdışı Raha BOLAT

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 620
  • Aldigi tesekkür sayisi: 110
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #11 : 14 Nisan 2015, 09:59:23 »
Cihangir bey benim aklıma direk namlu iç çapı geldi,akkarda namlu iç çapları diğerlerine göre biraz geniş diye biliyorum ama yinede ustalar daha iyi bilir. Belki toleransın üstünde bir genişlik olabilir. İstenilen şiddette ve basınçta saçma hayvana çarpmıyor olabilir,bir fikir.
Raha BOLAT
1977 kırıkkale
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Resul YASAK, Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #12 : 14 Nisan 2015, 10:12:35 »
Özgür bey valla aynen anlattığınız gibi durum, bu yüzden dediğiniz yöntem benimde kafamda uygulayacağım, tüm fişekleri deneyeceğim. Fakat sezon açılana kadar fişeğimi bulmam gerekli, bulamaz isem tüfeği elimden çıkarmam gerekli. Acaba firmaya bu durumu anlatsam tüfeği araştırıp denemeye alırlar mı? bunu da düşünüyorum. Yada tüfeği değiştirirler mi acaba????? arkadaş tüfek öldürmüyor.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 

Çevrimdışı Resul YASAK

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 198
  • Aldigi tesekkür sayisi: 3
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #13 : 14 Nisan 2015, 10:13:48 »
AKKAR hakkında hiç böyle bir şikayet duymamış, okumamıştım. münferit bir olay mıdır yoksa diğer kullanıcılarda da var ama yazmıyorlar mı? merak ettim. elimizdeki ürünleri artısıyla eksisi ile paylaşmak lazım. konu başında teşekkür etmiştim ancak şimdi tekrar teşekkür ederim. selam ve dua ile...
Resul YASAK
1977 HATAY
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #14 : 14 Nisan 2015, 10:31:31 »
Resul bey teşekkürler, bizde bunu öğrenmek istiyoruz acaba münferit bir olay mı? Çünkü AKKAR hakikaten kaliteli bir firma.

Churchill kullanan diğer arkadaşlar özellikle fikirlerini deneyimlerini paylaşırsa çok seviniriz. hangi fişeği kullanıyorlar.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Resul YASAK

Çevrimdışı Suat ÇALIŞKAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4087
  • Aldigi tesekkür sayisi: 4556
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #15 : 14 Nisan 2015, 10:58:11 »
Cihangir bey benim aklıma direk namlu iç çapı geldi,akkarda namlu iç çapları diğerlerine göre biraz geniş diye biliyorum ama yinede ustalar daha iyi bilir. Belki toleransın üstünde bir genişlik olabilir. İstenilen şiddette ve basınçta saçma hayvana çarpmıyor olabilir,bir fikir.
mesafeler yukarıda yazılmış.25 mt ile 40 mt arası namlu iç çapındaki küçük toleranslar bu kadar fark edemez diyorum.diğer tüfeğiniz ile akkar tüfeğinizin kundak ölçüleri farklı olabilir mi ? Yanlış anlamayın ama 6 7 8 numara fişekler dediğiniz mesafelerde çok etkili olur.sabit bir hedefe atış yapsanız size bir fikir verebilir.sitede sağ sol alt üst vuran tüfek çok.belkide sorun tüfekte de olabilir.
  • HANİÇ ÇİFTE SXS
  • A300 OUTLANDER SYNTHETIC
Kendini hak ile meşgul etmezsen
Batıl seni işgal eder..

BİGA/1979
 

Çevrimdışı Özgür UYAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 860
  • Aldigi tesekkür sayisi: 400
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #16 : 14 Nisan 2015, 11:17:20 »
Özgür bey valla aynen anlattığınız gibi durum, bu yüzden dediğiniz yöntem benimde kafamda uygulayacağım, tüm fişekleri deneyeceğim. Fakat sezon açılana kadar fişeğimi bulmam gerekli, bulamaz isem tüfeği elimden çıkarmam gerekli. Acaba firmaya bu durumu anlatsam tüfeği araştırıp denemeye alırlar mı? bunu da düşünüyorum. Yada tüfeği değiştirirler mi acaba????? arkadaş tüfek öldürmüyor.
Akkarı namlu iç çapları 18.5 ve 18.6 aralığı diye biliyorum buda bana göre en güzel iç çaplardan biri hem penetri kaybının azalması hemde fişek seçiciliğinde daha aza indirmeye uygun tam ideal bir iç çap ve akkar kullanıcılarından pek duyulmayan bir konu fişek seçtiği Suat abinin demesi bir nişangah testi yap kardeşim alt üst atma sorunu varmı bir bak sonra dediğim gibi teste başlarsın başta mirage dene çok verim alındığını duydum zaten her silah her markayı sevemez hepsini dene yani silahın bu sorun adına fabrikada pek birşey yapılabileceğini zannetmem
Özgür UYAR
1984-Çanakkale/Ezine
Del Zagnis Setter (NEO)

yükle resim
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Çağrı ECE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 694
  • Aldigi tesekkür sayisi: 183
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #17 : 14 Nisan 2015, 12:41:11 »
şu çok feci yakan tüfekleri yazın kullanmayın dağda yangın çıkarırsınız allah korusun
  • Franchi Affinity
Ç.Çağrı ECE 1988 İZMİR
 

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4610
  • Aldigi tesekkür sayisi: 6540
  • Karavanacı
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #18 : 14 Nisan 2015, 13:01:42 »
şu çok feci yakan tüfekleri yazın kullanmayın dağda yangın çıkarırsınız allah korusun
Havaya atınca sıkıntı yok yangın çıkarmıyor ben denedim :) Bu olay birazda fişek seçimiyle alakalı. Doğru fişeği seçince tüfek öldürür. grupmanı çok iyi demeklede olmuyor, benim 70 li yıllardan kalma kesilmiş hali 50cm namlu olan tekkırma var kromsuz, grupman desen dağıtıyo mesela ama Rıza beyin dediği gibi feci yakıcı havada öldürüyor :) ama mirage fişeğini sevmez mesela, mirageyle yaralı gönderir. şimdi nerde kaldı o tüfeğin yakıcılığı ? pozeye yaf fişek koyarım öldürmez, tek kırma havada canını alır. Pozeye sterling fişek koyarım yaralı bırakır nitro beast tüfeğime sterling koyarım havada canını alır. nitro mecanın her fişeğini pek sevmez ama poze mecayı görünce avda şov yapar. bu örnekleri dahada çoğaltarak uzun uzun sıralayabilirim. tüfeğin namlu çeliği önemli evet ama önce tüfeği iyi tanıyıp doğru fişeği bulmak daha önemli.. tüfeğini iyi tanıyacaksın tüfeğinde seni tanıyacak ozaman avın keyfi başka oluyor :)
  • 104A Üst/Alt Çifte
Samsun / 1986

İnsanın değeri aradığı şeyle ölçülür.. Çünkü insan, neyi ararsa ona layıktır...
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Çağrı ECE, Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Özgür ATAŞ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 3165
  • Aldigi tesekkür sayisi: 1108
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #19 : 14 Nisan 2015, 13:04:49 »
cihan bey benim pozeyle de  böyle şeyler başıma geliyor örnek bu sezon keklikte 30.5 mirage ve tahtalıda 32 gr fiocchi  denemek için kullandım tam bir fiyasko oldu  aynı şoklar aynı measfeler sadece fişekleri değiştirerek 32 gr lambro klasik ve 31 gr fiocchi nova bior kullanmaya başlayınca sonuçlar gerçekten çok memnun edici oldu
« Son Düzenleme: 14 Nisan 2015, 13:05:57 Gönderen: Özgür ATAŞ »
Özgür ATAŞ
1976 MANİSA 66 namlu huğlu renova otamatik ve ata sp poze 66 namlu
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Erol ÖZTÜRK

  • Avlak Yönetici
  • *****
  • İleti: 4107
  • Aldigi tesekkür sayisi: 3277
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #20 : 14 Nisan 2015, 13:08:41 »
şu çok feci yakan tüfekleri yazın kullanmayın dağda yangın çıkarırsınız allah korusun
  :)
  • AKKAR ALTAY SİLVER YARIOTOMATİK
  • HUĞLU 104A
Erol ÖZTÜRK
1969 İSTANBUL / KÜÇÜKÇEKMECE  AB(RH-) Meslek:ESNAF /KIRTASİYE
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Çağrı ECE, İbrahim AYSU, Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Raha BOLAT

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 620
  • Aldigi tesekkür sayisi: 110
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #21 : 14 Nisan 2015, 14:28:24 »
mesafeler yukarıda yazılmış.25 mt ile 40 mt arası namlu iç çapındaki küçük toleranslar bu kadar fark edemez diyorum.diğer tüfeğiniz ile akkar tüfeğinizin kundak ölçüleri farklı olabilir mi ? Yanlış anlamayın ama 6 7 8 numara fişekler dediğiniz mesafelerde çok etkili olur.sabit bir hedefe atış yapsanız size bir fikir verebilir.sitede sağ sol alt üst vuran tüfek çok.belkide sorun tüfekte de olabilir.
Diyecek bişey yok:) sebebini bende merak ettim.
Raha BOLAT
1977 kırıkkale
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Cihangir GÜNEL

Çevrimdışı Hakan ATASOY

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 521
  • Aldigi tesekkür sayisi: 502
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #22 : 14 Nisan 2015, 14:33:07 »
Aslında her tüfek yıkıcıdır. Kimi tüfek avı yıkar, kimisi de hayalleri.  :o
Bu memleket tarihte Türk'tü, Bugün de Türk'tür ve ebediyyen de Türk olarak yaşayacaktır.Türkiye Türklerindir! Ne mutlu, Türk'üm diyene!1980 BURSA
 

Çevrimdışı Cihangir GÜNEL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 310
  • Aldigi tesekkür sayisi: 120
  • "Sabır Her Kişinin Değil Er Kişinin Harcının"
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #23 : 14 Nisan 2015, 15:32:31 »
arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim,

Suat bey Alt veya Üst vurduğunu düşünmüyorum, daha önce bayağı test yaptım, bununla ilgili saçma ile dağılım testi yaptım 25-30 metreden sorun yoktu, özellikle tek kurşunda müthiş neredeyse şov yapıyorum. 25-30 metreden istediğim ağaç dallarını çok kesip attım. Yukarıda da verdiğim örnekte ördekte neredeyse 7 adet saçma vardı, bu alt veya üst vurma sorunu gibi durmuyor.  Fakat bunu anlamak için bu hafta sonu atış yapacağım, hem fişekleride deneyecem. Herhangi bir test metodu var ise bilgilendirseniz sevinirim.

Özgür bey bu hafta sonu Mirage deyeceğim.

Hepinize teşekkkür ederim.
  • Beretta Poze S56
  • Browning A5
  • Deutsch Black Kurzhaar (Rockey)
1987 - ANKARA
 

Çevrimdışı Özgür UYAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 860
  • Aldigi tesekkür sayisi: 400
Ynt: Akkar Churchill - Yıkıcılık,Cansız Düşürme
« Yanıtla #24 : 14 Nisan 2015, 18:38:10 »
Havaya atınca sıkıntı yok yangın çıkarmıyor ben denedim :) Bu olay birazda fişek seçimiyle alakalı. Doğru fişeği seçince tüfek öldürür. grupmanı çok iyi demeklede olmuyor, benim 70 li yıllardan kalma kesilmiş hali 50cm namlu olan tekkırma var kromsuz, grupman desen dağıtıyo mesela ama Rıza beyin dediği gibi feci yakıcı havada öldürüyor :) ama mirage fişeğini sevmez mesela, mirageyle yaralı gönderir. şimdi nerde kaldı o tüfeğin yakıcılığı ? pozeye yaf fişek koyarım öldürmez, tek kırma havada canını alır. Pozeye sterling fişek koyarım yaralı bırakır nitro beast tüfeğime sterling koyarım havada canını alır. nitro mecanın her fişeğini pek sevmez ama poze mecayı görünce avda şov yapar. bu örnekleri dahada çoğaltarak uzun uzun sıralayabilirim. tüfeğin namlu çeliği önemli evet ama önce tüfeği iyi tanıyıp doğru fişeği bulmak daha önemli.. tüfeğini iyi tanıyacaksın tüfeğinde seni tanıyacak ozaman avın keyfi başka oluyor :)
Aynen ogle kardesim  hicbir silah her fisekle is yapmaz kimilerinin yapiyormus gerci sicak soguk fark etmez ne koyarsam öldürür diyor bi biz bulamadik ögle silah :)
Özgür UYAR
1984-Çanakkale/Ezine
Del Zagnis Setter (NEO)

yükle resim
 
Bu mesaja tesekkür eden üyeler: Emrah AKDENİZ