Gönderen Konu: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi  (Okunma sayısı 5940 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Emre ÇETİNKAYA

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 27
  • Thanked: 9 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« : 28 Şubat 2018, 16:59:58 »
Sevgili avcı büyüklerim ve dostlarım. Benim açımdan kötü geçen bir sezonu geride bıraktık. Umarım sizlerin güzel geçmiştir. Sezonun kötü geçmesi tüfeğim. Tüfeğimi gerçekten çok seviyorum, o yüzden defalarca sezon içerisinde değiştirmekten vaz geçtim. Her av dönüşü temizlerken hep söylenerek temizledim. Neyse, tüfekteki sorun kaşık. O da yeni oldu bu sene. Tüfeğimdeki  sorun kaşığın tırnağına basıpta mekanizmayı açıp fişeği koyuyorum. İlk atıştan sonra fişeği sıkıştırıyor. Tüfek boşken kaşık mandalı kapalı yani kurma kolunu çekip bırakınca mekanizmanın yerine gelmesi lazım fakat kaşık kendi kendine aşağı atıyor mekanizma takılı kalıyor. İlk fişekte sorun yok ama ikinci hep hüsran.  Bu da tüm sezonumu yedi. Sizce sorun nedir? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2018, 17:02:09 Gönderen: Emre ÇETİNKAYA »
1984 EDİRNE
 
The following users thanked this post: Fatih S.M.YAPAR

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #1 : 28 Şubat 2018, 17:14:26 »
Fabrikasına tamir için gönderdiniz mi?
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Emre ÇETİNKAYA

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 27
  • Thanked: 9 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #2 : 28 Şubat 2018, 17:19:05 »
Daha göndermedim. Bu sezonda yeni yaptı bunu sezon içerisinde göndermek istemedim. Tek tüfeğim var. Ama sezon bitti galiba göndermek gerekiyor 😊
1984 EDİRNE
 

Çevrimdışı Tuncay KAHRAMAN

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 4624
  • Thanked: 5789 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #3 : 28 Şubat 2018, 17:27:14 »
Yani....
Tuncay KAHRAMAN
1976 TAVŞANLI
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 5004
  • Thanked: 7587 times
  • Hürgeneral ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #4 : 28 Şubat 2018, 18:06:08 »
Kinetik modellerin çoğunda, kaşık düşürme mandalı tetik korkuluğunun yanında olur. Hem bu tip sorunlara kolay kolay yol açmaz hem de horozu zorlamadan iğneye daha iyi vuruş yapmasını sağlar.
Fişek düşürme tırnağı kaşığın altında olan modellerde ise tırnak, horoz düşerken, doğrudan horozun itmesi ile içeri düşer. Bu durum, belirli bir zaman sonra parçaların veya yayların yıpranmasıyla birlikte horoza karşı bir mukavemet göstermeye başlar ve iğnenin zayıf vurması ve fişek patlatmama sorunlarına bile yol açabilir..

Bahsettiğiniz sorunun sebebi de, kaşığın altındaki tırnağın içindeki ufak yayın deformasyonundan veya tırnaktaki aşınmadan da olabilir.
Siz mekanizmayı çek bırak yaptığınızda tırnak kendliğinden içeri girip kaşık düşük kalıyorsa büyük ihtimal bu sebeplerden kaynaklanır.
Basit bir sorun bu, servise gönderin halledilir.
  • Akdaş Kuntor 312 SE
  • Huğlu 104A
  • Huğlu Renova
  • Huğlu 202B
  • Özkanlar FX12
Samsun / 1986
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Murat YEŞİLYURT

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 107
  • Thanked: 74 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #5 : 28 Şubat 2018, 19:02:13 »
Çok önemli bir sorun değil.Beklemekle hata etmişsiniz.Pazartesi kargoya verirsin,çarşamba fabrikada olur-yaparlar,aynı gün geri kargoya verirler,cuma günü elinizde olur.Ben genelde böyle yaparım,telefonda irtibat halinde olurum,işim çabuk halledilir.Tabiki burada durum arızanın büyüklüğü ve en önemlisi firmanın çalışma prensipleriyle alakalı.
  • ÖZKANLAR FX015-66 cm
  • AKDAŞ AK 212-71cm
1981- Samsun/Tokat
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Utku ÖZTEKİN

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 87
  • Thanked: 35 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #6 : 28 Şubat 2018, 20:05:37 »
 Varsa bir sorun simdiye kadar beklemeye de gerek yoktu..
Akdas firmasi bu konuda gerçekten özverili ve saygin bir firmadir.. Tüfeginiz en kisa sürede onarilir, tarafiniza bilgisi verilir öncelikli olarak grupman dahil tum kontrollerden gecirilerek iade edilir..
Benelli Raffaello Deluxe..
 Franchi Affinity Wood..
 Akdaş Ak-212w..
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Emre ÇETİNKAYA

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 27
  • Thanked: 9 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #7 : 28 Şubat 2018, 20:17:25 »
Hepinize çok teşekkür ederim yardımlarınız için. 😊
1984 EDİRNE
 

Çevrimdışı Cemal KARADENİZ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 65
  • Thanked: 77 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #8 : 28 Şubat 2018, 22:04:17 »
Kinetik modellerin çoğunda, kaşık düşürme mandalı tetik korkuluğunun yanında olur. Hem bu tip sorunlara kolay kolay yol açmaz hem de horozu zorlamadan iğneye daha iyi vuruş yapmasını sağlar.
Fişek düşürme tırnağı kaşığın altında olan modellerde ise tırnak, horoz düşerken, doğrudan horozun itmesi ile içeri düşer. Bu durum, belirli bir zaman sonra parçaların veya yayların yıpranmasıyla birlikte horoza karşı bir mukavemet göstermeye başlar ve iğnenin zayıf vurması ve fişek patlatmama sorunlarına bile yol açabilir..

Bahsettiğiniz sorunun sebebi de, kaşığın altındaki tırnağın içindeki ufak yayın deformasyonundan veya tırnaktaki aşınmadan da olabilir.
Siz mekanizmayı çek bırak yaptığınızda tırnak kendliğinden içeri girip kaşık düşük kalıyorsa büyük ihtimal bu sebeplerden kaynaklanır.
Basit bir sorun bu, servise gönderin halledilir.
Emrah bey... Ne güzel açıklamışsınız. Bilginize sağlık. Yazıyı okurken büyük keyif aldım. Kalın sağlıcakla.
  • İmpala Plus
1971 - Trabzon
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Samet BİRİCİK

  • Avlak Yönetici
  • *****
  • İleti: 1988
  • Thanked: 1987 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #9 : 28 Şubat 2018, 23:22:16 »
Bu sorun için beklememize gerek yoktu bütün sezonunuzu nasıl yedi? 1 hafta sürmeden çözülecek bir arıza :) aynı sorunu arkadaş yaşadı tetik tertibatı değişip 1 hafta içinde geldi silah akdaş tarafından
  • Kırklareli
  • İstanbul
  • https://www.facebook.com/motorlumuhre/
1986-istanbul
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Emre ÇETİNKAYA

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 27
  • Thanked: 9 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #10 : 01 Mart 2018, 09:12:55 »
Valla forum da okuduklarımdan dolayı göndermek istemedim açıkçası. Tüfeğin geç gelmesi, sorunun çözülmemesi falan. Ama bunları Akdaş için söylemiyorum. Genel olarak söylüyorum. Yukarıda yazdım tek tüfeğim olduğu için sanırım. Ama sezon bitti. Artık göndereceğiz. Teşekkür ederim.
1984 EDİRNE
 

Çevrimdışı Mesut KARATAŞ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 410
  • Thanked: 282 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #11 : 02 Mart 2018, 21:46:53 »
Bende bir Akdaş 312 de kullanıcısı olarak şunu söylemek isterim. Akdaş kurumsal çalışan bir şirket olmakla birlikte müşteri ilişkilerine önem veren bir yapıya sahip. Aramak ve göndermekte gecikmişsiniz. Hemen arayın ve size göndermeniz söyleyeceklerdir. Memnun kalacağınıza eminim

Lenovo P2a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

1976-Elazığ/Palu (Malatya da ikamet eder)
 
The following users thanked this post: Emre ÇETİNKAYA

Çevrimdışı Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1073
  • Thanked: 171 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #12 : 27 Mart 2020, 21:48:44 »
Kinetik modellerin çoğunda, kaşık düşürme mandalı tetik korkuluğunun yanında olur. Hem bu tip sorunlara kolay kolay yol açmaz hem de horozu zorlamadan iğneye daha iyi vuruş yapmasını sağlar.
Fişek düşürme tırnağı kaşığın altında olan modellerde ise tırnak, horoz düşerken, doğrudan horozun itmesi ile içeri düşer. Bu durum, belirli bir zaman sonra parçaların veya yayların yıpranmasıyla birlikte horoza karşı bir mukavemet göstermeye başlar ve iğnenin zayıf vurması ve fişek patlatmama sorunlarına bile yol açabilir..

Bahsettiğiniz sorunun sebebi de, kaşığın altındaki tırnağın içindeki ufak yayın deformasyonundan veya tırnaktaki aşınmadan da olabilir.
Siz mekanizmayı çek bırak yaptığınızda tırnak kendliğinden içeri girip kaşık düşük kalıyorsa büyük ihtimal bu sebeplerden kaynaklanır.
Basit bir sorun bu, servise gönderin halledilir.

Emrah bey söylediklerinize tam olarak katılıyorum bende bu düşürme mandalını tetik tertibatının yanında olan bir gazlı tüfek bekliyorum aslında konyada bir firma çıkarttı bir ara turkuaz hk11 ve turkuaz sn 12 model olarakta üretim durdu veya isim değiştirdi  yerli firmalar nedense bire bir kopyalamayı tercih ediyor baretta nın 303 modelinde uyguladığı düşürme sistemini bire bir kopyalıyor mesela ata arms ve üzümlüde birçok firmada var aslında sistem olarak benelli deki gibi olmalı bence de  sağ tarafta bulunmalı ata armsantaki  sağ kullanıcı için ters kalıyor  ve omuzda sağda taşıdığın zaman parçada büyük olduğu için elbiseye falan takılıp istemeden fişek düşürme ihtimali var ama kopyaladınmı hepsini kopya ediyoruz iki sistemi birleştirme yada  avantajlarını kullanmak yok ben pompalılar içinde benellideki düşürme mandalının kullanılmasını kaç tane yerli firmaya mail artarak tavsiye ettim ve benellideki fişek düşürme mandalını pompalıyada uygulayan stoeger pompalıyı 2-3 sezon kullandım pompalıda hiçbir sıkıntı yaşamadım  10 yıldan fazladır örnek modellerin fotoğraflarıyla  destekleyerek mailler attım avda taşırken sıkıntı yaşandığımı anlattım kimse ne istiyorsun nasıl sıkıntı yaşadın biz bu tarz bir model için çalışma yapıyoruz demedi mesela bütün yerli firmalar beratta sistemi kopyalıyor ama beratta 390 'daki fişek kesme sistemini kopyaya katmıyor avantajını kullanmıyor yada farklı sistemlerin avantajlarını birleştirme yoluna gitmiyor misal olarak hatsan remingtonun kullandığı bir kaşık sistemini kopyalama yoluna gitti bence o mandala gerek yoktu armsandaki gibi kaşık sistemi serbest olabilir fişek kesme düğmesi üzerinde çalışılabilirdi, bir örnek olarakta armsan phenomayı vereyim phenomada dolum sistemi kolay kullanışlı yalnız fişek kesme düğmesi üzerindealışılması lazım  bir arkadaşımda bir kaç defa avda  taşırken yada omuzlarken fişek kesme düğmesine istemeden basmış ilk atıştan sonra mekanizma açık kalmış düğmenin kasaya biraz gömülmesi yada ileri veya geri hareketle aktif olma  gibi farklı bir çalışma yapılabilir...
« Son Düzenleme: 29 Mart 2020, 03:05:52 Gönderen: Abdullah GÜLTEPE »
  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 

Çevrimdışı A.Recai DEMİRCİ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 139
  • Thanked: 54 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #13 : 28 Mart 2020, 11:57:48 »
  Abdullah bey aynen katılıyorum.Sezonda bir kaç sefer de benim başıma geldi.Keşke düşürme mandalını sol tarafa alsalar çok iyi olacakmış.

A.Recai DEMİRCİ
Emekli Memur-1957
Atabey-Isparta
 
The following users thanked this post: Abdullah GÜLTEPE

Çevrimdışı A.Recai DEMİRCİ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 139
  • Thanked: 54 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #14 : 28 Mart 2020, 12:00:04 »
Daha göndermedim. Bu sezonda yeni yaptı bunu sezon içerisinde göndermek istemedim. Tek tüfeğim var. Ama sezon bitti galiba göndermek gerekiyor 😊
Emre bey akdaş firması sözünün ve tüfeklerinin arkasında duran bir firma. Bir telefon etmen yeterli. Hemen gönder .
A.Recai DEMİRCİ
Emekli Memur-1957
Atabey-Isparta
 

Çevrimdışı Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1073
  • Thanked: 171 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #15 : 29 Mart 2020, 04:29:23 »
  Abdullah bey aynen katılıyorum.Sezonda bir kaç sefer de benim başıma geldi.Keşke düşürme mandalını sol tarafa alsalar çok iyi olacakmış.



Recai bey bende tam tersine sağ tarafa alınmasını düşünüyorum ve tam olarak benelli otomatikte olduğu gibi üretilmiş stoeger pompalının resmini atıyorum ve bu tüfekte hiç istem dışı bu mandala basma yada kullanımda zorlanma yaşamadım

  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 

Çevrimdışı Hakan ATASOY

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 637
  • Thanked: 563 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #16 : 29 Mart 2020, 19:59:59 »
Recai bey bende tam tersine sağ tarafa alınmasını düşünüyorum ve tam olarak benelli otomatikte olduğu gibi üretilmiş stoeger pompalının resmini atıyorum ve bu tüfekte hiç istem dışı bu mandala basma yada kullanımda zorlanma yaşamadım

Abdullah Bey Stoeger pompalının tek kurşun ve saçma performansı nasıldı acaba? Memnun kaldınız mı?
Bu memleket tarihte Türktü, bugün de Türktür ve ebediyyen de Türk olarak yaşayacaktır.Türkiye Türklerindir! Ne mutlu, Türküm diyene!1980 BURSA
 
The following users thanked this post: A.Recai DEMİRCİ

Çevrimdışı Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1073
  • Thanked: 171 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #17 : 30 Mart 2020, 02:07:17 »
Abdullah Bey Stoeger pompalının tek kurşun ve saçma performansı nasıldı acaba? Memnun kaldınız mı?

Hakan bey stoeger pompalıda ben biraz sıkıntı yaşadım 3 defa servise gitti geldi, avantajlı tarafları var en başta bahsettiğimiz açma mandalı bu tüfeği tercih etmemde çok etkili oldu süpermagnum bir tüfek tabi 76 yataklı olan modelide var bendeki 89 yataklıydı bunun avantajı fişek penceresi uzun olduğu için normal fişeklerde alttan fişeği saldırmadan namludaki fişeği alıp yeni fişek namluya sürebiliyordum döner başlık olduğu için mekanizmayı ne kadar  yavaş çeksenizde fişeği dışarı atabiliyordu, eksilerine gelirsek tüfek 89 yatak olduğu için birazda kaba bir yapıda olduğu için ağırdı dipçik ölçüsü bana göre uzundu (37.5  cm tetik çekme mesafesi) ve dipçik düşüklüğü fazlaydı acı ayar pulları da tüfekle verilmiyordu fabrika bu modele uygun açı ayar pulu yok demişti nişan hattını da pek beğenmedim bantı yarıya kadar  görmek gerekiyordu bant üstü tırtırlı değildi parlama yapıyordu, namlu kaşık ve mekanizma paslanmaya çok açık sürekli yağlamak ve bakım yapmak gerekiyor, şuan akdaş firmasının pompalısında mandal sağ tarafta konumlandırılmış biraz büyük yapmışlar ama Yinede idare eder akdaş pompalıyıda değerlendirebilirsiniz büyük ihtimalle ağırlığı 3 kilo civarında hafiftir daha önce kral pompalı kullandım  oda çok hafifti bir tek açma mandali arada sıkıntı oluyordu onun haricinde çalışmasında hiçbir sıkıntı yaşamadım o yüzden ben şuan akdaş pompalıyı öncelikle tercih ederim bu sistemin mekanizma hareketi daha rahattır..
  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 
The following users thanked this post: Hakan ATASOY

Çevrimdışı Hakan ATASOY

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 637
  • Thanked: 563 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #18 : 30 Mart 2020, 03:24:45 »
Hakan bey stoeger pompalıda ben biraz sıkıntı yaşadım 3 defa servise gitti geldi, avantajlı tarafları var en başta bahsettiğimiz açma mandalı bu tüfeği tercih etmemde çok etkili oldu süpermagnum bir tüfek tabi 76 yataklı olan modelide var bendeki 89 yataklıydı bunun avantajı fişek penceresi uzun olduğu için normal fişeklerde alttan fişeği saldırmadan namludaki fişeği alıp yeni fişek namluya sürebiliyordum döner başlık olduğu için mekanizmayı ne kadar  yavaş çeksenizde fişeği dışarı atabiliyordu, eksilerine gelirsek tüfek 89 yatak olduğu için birazda kaba bir yapıda olduğu için ağırdı dipçik ölçüsü bana göre uzundu (37.5  cm tetik çekme mesafesi) ve dipçik düşüklüğü fazlaydı acı ayar pulları da tüfekle verilmiyordu fabrika bu modele uygun açı ayar pulu yok demişti nişan hattını da pek beğenmedim bantı yarıya kadar  görmek gerekiyordu bant üstü tırtırlı değildi parlama yapıyordu, namlu kaşık ve mekanizma paslanmaya çok açık sürekli yağlamak ve bakım yapmak gerekiyor, şuan akdaş firmasının pompalısında mandal sağ tarafta konumlandırılmış biraz büyük yapmışlar ama Yinede idare eder akdaş pompalıyıda değerlendirebilirsiniz büyük ihtimalle ağırlığı 3 kilo civarında hafiftir daha önce kral pompalı kullandım  oda çok hafifti bir tek açma mandali arada sıkıntı oluyordu onun haricinde çalışmasında hiçbir sıkıntı yaşamadım o yüzden ben şuan akdaş pompalıyı öncelikle tercih ederim bu sistemin mekanizma hareketi daha rahattır..
Teşekkürler. Hatsan marka pompalılardan kullanma imkanınız oldu mu fiyat olarak cazip görünüyor?
Bu memleket tarihte Türktü, bugün de Türktür ve ebediyyen de Türk olarak yaşayacaktır.Türkiye Türklerindir! Ne mutlu, Türküm diyene!1980 BURSA
 

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 172
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #19 : 30 Mart 2020, 14:14:09 »
Merhaba muhterem arkadaşlar,


Tüm alemi saran bu sıkıntılı günlerde tüfek sahiplerin vaktini değerlendirebilecek bazı paylaşımların faydalı olacağını sanıyorum.

Fişeği hazneden alıp atım yatağı hizasına yükselten, bizim "Kaşık" dediğimiz maniveladan başlayalım...

Bu kaşık genelde tetik grubuna bağlı, önde uzanan boylu bir kepçe gibidir ve kendini sürekli kapanmaya zorlayan bir yayın cebri
altındadır. Umumiyetle arka kısmında bizim "Atbaşı" yabancıların "İtbaşı" dedikleri bir ikinci levyeyle bağlantı halindedir... Ekseriyetle
atbaşının arkasına konulmuş bir yay hem onu hem de kaşığı ileri, kapanma yönüne iter... Mekanizmanın arkaya hareketi belli bir
safhasından sonra söylenen yayın itişi sadece atbaşına münhasır kalır.

Atbaşının üst ön kısmı, mekanizmanın geri konumunda içine oturacağı bir yuvaya  uyacak çıkıntıyı ve arkasında mahmuz  gibi uzantıyı
taşır... Her iki uç, mekanizma altıyla onun  belirli bir geri hareketinden sonra devamlı sürtünme halindedir ve güçlü irca yaylı gazlı
tüfeklerde bir mahzur olmasa da, zayıf yaylı kinetik türlerde bu, çalışmayı etkileyen önemli bir faktördür. Atbaşını iten yay gücü ona göre
belirlenmelidir.

Atbaşı, küçük boyuna rağmen tüfek çalışmasında büyük ölçüde etkilidir... Bir kere yerinde çok az toleranslarla ancak büyük alanda
hareket zorunluğundadır ve bu devinimi sırasında özellikle yandan gövdeyle teması ya hiç ya da minimum ölçüde olmalıdır. Kötü temas,
kaşığın aşağı yukarı seyahatini yavaşlatarak kendini belli eder... Böyle durumlarda yapılacak olan, tetik grubunu söküp, küçük taşlama
aletiyle yandan atbaşını biraz traşlamaktır. Tabii ehil ellerde...

Öte yandan atbaşının yüksekliği, mekanizmanın ne kadar geride duracağının belirleyicisidir. İstenen, onun mümkün olduğunca en arkada
tutulup fişeğin yükselmesi ve atım yatağı hizasına sağlıkla ulaşması için gerekli zamanı sağlaması ise de aşağı hareketinde alt kısmının
tetik grubu tabanıyla teması olgusu her zaman bu rahatlığı vermez. İyi yapılmış ölçülü, standart parçalarla bu bir sorun değildir. Ancak,
her bir parçanın eğeyle yontularak tüfeğe uydurulduğu imalat türünde başlangıçta olmasa da silah kirlendikçe problem yaratır. Filvaki,
periyodik bakımı ihmal edilmiş iyi markalarda dahi aynı sorun ilerleyen zamanda ortaya çıkabilir.

İyi bir temizlik ve bakım, çoğu problemin en uygun çözümüdür...

Kaşık, işlevini tüfeğin sağı veya solunda mekanizma salma düğmesini taşıyan içteki "Şarjör mandalı" ile yürütür... Bu mandalın arka
kısmı taşıdığı yay zoruyla içe dönerek kaşığın yukarı hareket yolunu kapatırken ön kısmı tamamen gövde yan duvarına gömülerek hazne
çıkışını açar ve eğer varsa, bir fişeğin kaşık üzerine itilişini sağlar... Fişek yoksa, şarjör mandalının arka kısmı kaşığın üst hareketine izin
vermeyeceğnden ve de atbaşı mekanizma altındaki yerini terk etmeyeceğinden mekanizma arkada takılı kalır. Aslında mekanizmanın
geride tutulmuş hali fişek olsa da gerçekleşecektir ancak, hızla kaşık üzerine itilen fişeğin tablası şarjör mandalının içe dönen arka ucuna
çarpıp onu kaşık üst hareketine açacağından, sıkışık irca yayı tarafından öne zorlanan mekanizma ileri giderken atbaşının arkadaki
takılma ucunu da sürükleyip onunla bağlantılı arka uzantısı merkezli bir rotasyonla aşağı, salma yönüne ittiğinden kaşığı yükselterek
üzerindeki fişeği  sürüp atım yatağını yükler...

Şimdi...

Ülkemizde halen imal edilen tüfeklerde üç tür hazneden atım yatağına yükleme vardır...

Armsan, Akkar gibi markalarda şarjör mandalı, bir üst uzantısı vasıtasıyla mekanizma kızağı kollarından biriyle sürekli temas halindedir
ve onun geri hareketinde bu uzantı yayı vasıtasıyla önden dışarı döndürerek şarjör mandalının hazne cıkışını açmasına ve bir fişeğin
kaşık üzerine salınmasına otomatik olarak izin verir... Tamamı gazlı olan güçlü irca yaylı bu modellerde mandal ve mekanizmanın devamlı
sürtünme hali önemli bir mahzur değildir. Ancak kinetik türlerde, kullanılan zayıf irca yayı nedeniyle tatbik edilemez... Bu tüfeklerde hazne
ve atım yatağına  dolum her zaman ve hiç bir mandal, pim etkinleştirilmeden yapılabilir.

Benelli yapılanmasına sadık kalan Stoeger, şimdiki Huğlu ve benzer markalarda, tetik grubu yanında yer alan bir mandal, horozun inik
halinde yayının kovanı itişiyle aşağı hareket eden, horoz kurulduğunda kendi yayıyla yukarı devinimle şarjör mandalının kaşık yoluna
çıkacak ucunun önüne geçerek şarjör mandalını kaşık yukarı hareketine izin verecek, ancak şarjör çıkışını da yeterince kapalı tutacak
şekilde onun devinimini sınırlar. Bu özellik sadece horozun kurulu haline has olduğundan ve de düşen horozla şarjör mandalının kaşık
tutma işlevi açılacağından horoz kurulu olmadan hazneye dolum yapılamaz.  Kinetik tüfekler için geliştirilen bu düzenek bizde bazı gazlı
örneklerde de kullanılmıştır.

Beretta 1200 klonu tetik grubu ve Benelli M3 benzeri irca yayı şarjör borusu etrafında konumlu hem gazlı hem kinetik diğer bütün
tek pimle gövdeye tesbitli tetik grubu taşıyan markalarda, horoz inik durumda onun alt önündeki bir çıkıntıyla içeri itilen, kurulu olduğu
zaman kendi yayıyla ileri çıkan tetik grubu ön ucunda konumlu bir basit pim, şarjör mandalının kaşık tutma halini, kaşığın en alttan biraz
yukarıda durumuyla engeller. Zira bu vaziyette şarjör mandalının arka ucunun içeri devinimi, dayandığı kaşık yan duvarı blokajıyla, daha
içe, onu tutacak seviyeden men edilmektedir.. Akdaş da böyle bir yapılanmadadır.  Ve lakin, bir şekilde paslanıp kirlenerek veya yayı
zayıflayarak ileri hareketini çıkartamayan fişek salma pimi hazneden atım yatağına yüklemeyi engellemez. Tüfek, şarjördeki tüm fişekler
bitinceye kadar normal çalışmasını sürdürerek sonunda mekanizmayı geride takılı bırakır.  Salma düğmesi mekanizmayı serbest bırakır
ancak, hazneye yükleme yapılamaz... Bunun için salma düğmesine sürekli basıp  kaşığı içeride tutarak tüm fişekleri şarjöre sürmek
gerekir... Kaşığın bırakılmasıyla bir fişek hemen üzerine düşer ve mekanizma geri ileri hareketiyle atım yatağına yüklenebilir...

Son iki besleme şeklinin ilkinde horoz yayı kovanı, ikincisinde horozun alt çıkıntısı hemen hemen aynı güçle kaşığın hazne açma görevini
sağlama işlevindedirler... Birinin diğerine vuruşun gücünü azaltma yönünde bir farklılığı yoktur. Filvaki, hemen hemen yayın açılma son
safhasında vukubulan böyle bir blokajın olumsuz etkisini belirten vukuat da mevcut değildir.

Muhterem Emre Çetinkaya'nın problemine gelinirse;  Muhterem Emrah Bey'in kaşık hareketiyle alakadar teşhisi son derece doğrudur.
Ancak bu, tüfeğin hazneden atım yatağına besleme işlevine mani olmaz. Fişek sıkışması mevcutsa buna sebep olan başka bir neden
olmalıdır. Muhtemelen atbaşının içeride hareketini kısıtlayan yağ ve pasla yoğunlaşmış barut artıkları, toz toprak bunda amil olsa gerektir.
Tetik grubunu da çıkararak yapılacak iyi bir temizlik muhtemelen çözüm olacaktır.


Saygılar.



« Son Düzenleme: 03 Nisan 2020, 09:55:28 Gönderen: S.Alper ERDEM »
1944-Istanbul
 

Çevrimiçi Fatih S.M.YAPAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1326
  • Thanked: 1024 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #20 : 30 Mart 2020, 16:54:37 »
Sayın Alper, beynimiz yandı, gözümüzde canlandırmak için, teşekkür ederiz.
  • Benelli Bellmonte 1 12 çap 71 cm namlu
  • Mossberg 500A pompalı 12 çap 71 namlu
  • Kral Cara Cara süperpoze 12 çap 71 cm namlu
  • Özhuğlu Alesta çifte 36 çap 71 namlu
  • İngiliz Seter; Şanslı
Tarsus Avcılar Kulübü
Fatih S.M.YAPAR
1976 Tarsus/Mersin
 

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 172
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #21 : 30 Mart 2020, 18:23:17 »


Muhterem Fatih Bey,


Haklısınız... Forum üyeleri üye olalı böyle zulüm görmemiş olmalı... Ne var ki görsel yüklemeyi bu yaşlı kafa
beceremiyor...

Bellmonte tüfeğiniz eğer yeni tür fişek salmalı mandal taşır modelse, tetik grubunu söküp bakarak oldukça
geniş fikir sahibi olabilirsiniz.

Daha da iyisi, yazımı okuma zulmüne katlanan arkadaşlardan  Armsan, Benelli ve Akdaş sahibi olanlar tetik
gruplarını söküp fotoğraflayıp burada paylaşırlarsa epeği hayır duamı alacaklardır...


Saygılar.
1944-Istanbul
 
The following users thanked this post: Osman ALP, Fatih S.M.YAPAR, Samet BİRİCİK

Çevrimdışı Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1073
  • Thanked: 171 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #22 : 30 Mart 2020, 23:09:43 »
Teşekkürler. Hatsan marka pompalılardan kullanma imkanınız oldu mu fiyat olarak cazip görünüyor?

 Hakan bey hatsan pompalı benim tavsiyem üzerine bir arkadaşım aldı dipçik ölçüleri nişan hattı güzel sadece namluda çok az bir sağa sola boşluk vardı  ilk atışlarını beraber yaptık isabeti ve çalışması çok güzeldi bende alacaktım hatsan firmasında çalışan sadi koçak beyle 2012de görüştüm otomatik ve pompalılarda yenileme yapılacağını söyledi  mandal ile ilgili değişiklik yapılsaydı alacaktım  herhangi bir değişiklikte yapılmadı aslında bek avında kullanacaksanız yada tüfeği elinizde taşıyacaksanız  o mandalda sıkıntı olmaz arkadaşım hala kullanıyor bildiğim kadarıyla herhangi bir sorun yaşamadı, hatsan pompalılarda namlunun sağa sola boşluğunu bir kaç defada yorumlarda gördüm  yalnız bu boşluk aşırı değil belkide yarım milim arkadaşın tüfeğinde bu boşluk olmasına rağmen 30 40 metre de gayet güzel tek kurşun atışı yapıyordu, ilk tüfeğim olan kral pompalıda bu boşluk yoktu hatta namlu kasaya baya sıkı oturuyordu her markanın kendine göre bir tarzı var malzeme kalitesi ve işçilik olarak düşünürsek hatsan pompalının fiyatı gerçekten uygun serviside çok iyi yukardada bahsettiğim gibi kullanım şartlarınıza uygunsa alınabilir çünkü  biz orman içinde geziyoruz askı kayışında taşıyoruz ben ona göre tercihimi kullanıyorum sizin öyle bir sıkıntınız yoksa fiyat performans ürünleri olarak hatsan ve akkar pompalılar bana uyan şuanda akdaşın pompalısı zaten sistem olarak stoeger hariç yerli bütün pompalılar aynı sadece servis hizmeti işçilik bir ve fiyat farkları var sizin beklentinize kalmış gerisi
« Son Düzenleme: 31 Mart 2020, 02:14:31 Gönderen: Abdullah GÜLTEPE »
  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 

Çevrimdışı Samet BİRİCİK

  • Avlak Yönetici
  • *****
  • İleti: 1988
  • Thanked: 1987 times
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #23 : 31 Mart 2020, 12:33:56 »

Muhterem Fatih Bey,


Haklısınız... Forum üyeleri üye olalı böyle zulüm görmemiş olmalı... Ne var ki görsel yüklemeyi bu yaşlı kafa
beceremiyor...

Bellmonte tüfeğiniz eğer yeni tür fişek salmalı mandal taşır modelse, tetik grubunu söküp bakarak oldukça
geniş fikir sahibi olabilirsiniz.

Daha da iyisi, yazımı okuma zulmüne katlanan arkadaşlardan  Armsan, Benelli ve Akdaş sahibi olanlar tetik
gruplarını söküp fotoğraflayıp burada paylaşırlarsa epeği hayır duamı alacaklardır...


Saygılar.


işinizi görür mü ? =) Akdaş Gaz operasyonlu





« Son Düzenleme: 31 Mart 2020, 12:46:03 Gönderen: Samet BİRİCİK »
  • Kırklareli
  • İstanbul
  • https://www.facebook.com/motorlumuhre/
1986-istanbul
 

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 172
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: AKDAŞ AG 212 kaşık problemi
« Yanıtla #24 : 31 Mart 2020, 13:59:29 »

Muhterem Samet Bey,


Teşekkürler... Sizin de yazımı okuma zulmüne duçar olduğunuz anlaşılıyor.  Akdaş tetik grubu, işlev olarak gazlı ve kinetikde aynıdır.

Tetik grubunun sol yanını gösteren fotoğrafta; Önde krom kaplama veya o renkli "Kaşık", hemen arkasında siyah renkli "Atbaşı" ve
her ikisini ileri yönde iten spiral yay açıklıkla görülebiliyor. Atbaşının mahmuz şekilli üst ucunun en ön kısmındaki dik açılı burun,
mekanizmayı arkada tutan çıkıntı, salma düğmesi etkinleştirildiğinde irca yayı zoruyla onun ileri gidişinde atbaşını takılı durumdan
tedrici olarak kurtaran, mahmuz şekilli uç üst yüzü eksenli dönü hareketidir. Mekanizma öne hareket ederken mahmuz üst yüzü sürekli
olarak onun altıyla temas halinde ve kendi yayının itişiyle alçalırken öndeki çıkıntıyı mekanizma altındaki yuvasından aşağı alır.

Son fotoğrafta, kaşık sağ arkasındaki dik açılı kesim, tüfek gövdesi sağ iç taraftaki "Şarjör mandalı"nın, kaşık nisbeten yukarı durumda
yaslanarak hazne girişini doluma açık ancak, fişek çıkışına kapalı seviyede tutan kısımdır. Şarjör mandalı bu kesimin ileri uzanan alt
kenarına yaslanır ve içeri dönemez. Kaşık, fotoğraflarda görülemeyen fişek salma piminin horoz tarafından veya elle arkaya iitilmesi
sonucu alçalarak şarjör mandalının bu kenar üstünden geçerek içeri girmesine ve hazne girişinin tamamen açılarak bir fişeğin kendi
üzerine itilmesine izin verir. Sevkedilen fişeğin arkasındakı tablası mandalı dışa iterek kaşığın yukarı, atım yatağına yükleme yönüne
hareketine cevaz verir. Haznede fişek yoksa kaşık üst hareketi mandal tarafından engellendiği için mekanizma arkada takılı kalır.


Saygılar.

1944-Istanbul
 
The following users thanked this post: A.Recai DEMİRCİ