Gönderen Konu: back bore namlu  (Okunma sayısı 8266 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Emrah GÜNDEM

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 164
  • Thanked: 14 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
back bore namlu
« : 13 Ocak 2015, 12:18:17 »
Merhaba orhan bey. Firmanızda bu namlulardan üretme planınız var mı? Veya kendi kullandığımız tüfeklerin namlusunu bu namlu tipine değiştirme şansımız olabilir mi? teşekkürler

« Son Düzenleme: 27 Mart 2015, 20:19:37 Gönderen: Tuncay KANDEMiR »
1987 KONYA
 

Çevrimdışı Polat OLUR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1474
  • Thanked: 497 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #1 : 13 Ocak 2015, 18:38:34 »
:) :)
  • Browning Maxus
  • B.C.Miroku 800 SW Grade 4
  • B.C.Miroku 600
Polat OLUR
1976 İzmir/Bergama
 

Çevrimdışı Emrah GÜNDEM

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 164
  • Thanked: 14 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #2 : 13 Ocak 2015, 19:44:33 »
Browning silah firması araştırmaları sonucu saçma atan av tüfekleri için keşfedilmiş ve uygulanmış bir namlu içi genişletme işlemidir. Türkçede tam karşılığı olmadığı için daha iyi anlaşılması için ‘’ Namlu içi honlama ‘’ tabirini kullanabiliriz.
Bunu biraz açacak olursak:
Bilindiği gibi av tüfeklerinde saçmaların namluyu terk ederken sıkışarak toplu halde namlu ağzını terk etmesini namlu ucunda son şeklini alan (şok) dediğimiz daralmalar sağlamaktadır. Bu şok oluşumu fişek yatağının hemen ucundan namlu ucuna kadar devam eden ve adeta koni görünümü oluşturan daralmayla sağlanmaktadır. Nihai darlık namlu ucunda oluşmaktadır. Değiştirilebilir şok sistemi bu son bölüme takılan ilavelerle sağlansa da asıl daralma fişek yatağından itibaren başlamaktadır.
Fişek yatağının hemen önünde bulunan bu dar alanda, oluşan patlama ile ileri harekete geçen saçmaların sıkışmaları saçma tanelerinin bir bölümünde deformasyonlara yol açtığı gibi, dar alanda oluşan sürtünme; enerji kaybına ve artan geri tepme gücüne sebep olmaktadır.



İkici önemli bir konu ise fişek yataklarının av fişeklerinin tam uzunluğuna uygun olacak şekilde hazırlanmasıdır. Bilindiği gibi fişek ağızlarındaki yıldız kapanmalar patlama sonrası açılmakta ve fişek yatağının önünde daralmaya sebep olmaktadırlar.


Browning araştırma & geliştirme bölümünde yapılan çalışmalar ve testler sonucu edinilen bilgiler ışığında fişek yatağından itibaren namlu boyunca en iyi verim sağlayacak şekilde namlu içi çapı genişletilmiştir ve işleme back-boring denilmiştir. Bu sayede namlu içinde saçmalar sıkışarak deforme olmadan ve namlu içi sürtünmesi azaldığı için barutun itici gücü ile saçmaların daha çok hızlanmaları ve merkezde daha çok öldürücü saçmanın bulunması sağlanmıştır. Hedefte merkezdeki saçma yoğunluğu fazlalaşmıştır. Namlu içinde oluşan bu ilk hız ve sürtünmezlik, namlu ucuna ilave edilen ve diğer ilave şoklardan daha uzun tasarlanan ve INVECTOR adı verilen değiştirilebilir uzun şoklarla namlu takviye edilmiş. Böylece tüfeğin arzu edilen şok gücüyle en verimli şekilde kullanılması sağlanmıştır. Ayrıca ilave şoklar kurşun ve çelik kaplamalı saçmalar için ayrıca çeşitlendirilmiştir. Ayrıca bütün bunlardan sonra yapılan araştırmalardan back-bore sistemi tüfeklerdeki geri tepme gücünde %6 bir azalma sağladığı da görülmüştür.

ALINTI
Kemal Elitemiz
Mart – 2009 – Konya
1987 KONYA
 

Çevrimdışı Ömer KARABÖRK

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 373
  • Thanked: 183 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #3 : 26 Mart 2015, 08:51:21 »
back bore namlular sizin dediğiniz gibi saçmaların namlu içinde daha az sürtünmesiyle daha hızlı çıkış yapmıyor..yapılan testler ve kullanıcı yorumları hep tam tersi durumun söz konusu olduğunu ispatladı..namlu iç çapı genişlemesi paternde düzelme penetrede güç kaybına sebeb oluyor..benelli ve diğer büyük firmalar hala 18,3 18,4 iç çapını kullanıyorlar..
  • Franchi first class
  • Benelli montefeltro
1986- AFŞİN
 
The following users thanked this post: Çağrı ECE, Hayati GÜNEŞ

Çevrimiçi Çağrı ECE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 727
  • Thanked: 207 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #4 : 26 Mart 2015, 08:58:19 »
namluya sürtünmeyle hız düşmesi olsa yivlilerin hali ne olurdu :D
« Son Düzenleme: 26 Mart 2015, 09:49:55 Gönderen: Çağrı ECE »
  • Franchi Affinity
SMMM Ç.Çağrı ECE 1988 İZMİR
 
The following users thanked this post: Hayati GÜNEŞ

Çevrimdışı Emrah GÜNDEM

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 164
  • Thanked: 14 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #5 : 27 Mart 2015, 00:59:20 »
sadece fişeğin acılan kapsulunun oldugu yer geniş oluyor orada bir daralma olmadıgı için grupman daha homojen oluyor. trap skeet de bu namlular kullanılyıor diye biliyorum
1987 KONYA
 

Çevrimdışı İsmail DAL 01

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 316
  • Thanked: 144 times
  • Av doğa demek, avcı doğayı koruyan demek
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #6 : 27 Mart 2015, 09:03:46 »
Emrah beyin söylediği mantıklı saçmanın ilk çıtığı yer geniş olurda bende daha iyi olur
  • Remington 11 87 Premier Light Contour
  • Ata als 2100 tradition
  • kral Quen
  • Kral pompalı
  • pointer
Bismillahirrahmanirrahim
1980 Kadirli
 

Çevrimiçi Çağrı ECE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 727
  • Thanked: 207 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #7 : 27 Mart 2015, 09:39:53 »
fişeğin açılan bölümü için fişek yatağı var zaten tüm tüfeklerde
  • Franchi Affinity
SMMM Ç.Çağrı ECE 1988 İZMİR
 

Çevrimdışı Ömer KARABÖRK

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 373
  • Thanked: 183 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #8 : 27 Mart 2015, 18:53:47 »
o dediğiniz yatak ağzı genişletme işlemi abd de yaygın yapılıyor ancak yapılan atışlarda patern ve penetrede  hiç birfark görülemediği yazıyordu bisitede..öle olsa firmalarda  çok kolay olan bu işlemi yaparlardı
  • Franchi first class
  • Benelli montefeltro
1986- AFŞİN
 

Çevrimdışı Tunç GEÇGİL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1649
  • Thanked: 592 times
  • 1978 / BURSA
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #9 : 27 Mart 2015, 19:41:46 »
boşuna anlatmayın o takmış bi kere kafaya :)
öyle bir tüfek istiyor :)

zevk meselesi biz ikna edemedik :)

o tüfek 67 yataklı tüfeklere benziyor bu arada...

kendinize 0,769 inç = 1,95326 santimetre (iç çapı 1.95 cm)

açılmış bir namlu yada tüfek yaptırabilirsiniz. tek yapmanız gereken
üretici bir firmayı yada üzümlü-huğlu ustalarını aramak.
« Son Düzenleme: 27 Mart 2015, 19:57:51 Gönderen: Tunç GEÇGİL »
1978 Bursa
Bir aptalın hatasını düzeltmeye kalkmayın, sizden nefret edecektir. Bir bilgenin hatasını düzeltin, size minnettar kalacaktır.

 

Çevrimdışı İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6453
  • Thanked: 10245 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #10 : 27 Mart 2015, 20:02:05 »
Videodaki işlemle, Browning'in ürettiği namluların iç çaplarından dolayı her ikisi de aynı ifadeyle adlandırılıyor (Back Boring -> Back Bored) ancak, videodaki işlemle , Browning'in elde etmeye çalıştığı şeyler farklı...

Videoda, namlu içi karıncalanmanın önüne geçilemeyecek kadar ilerlediği durumlarda, son çare olarak , namlu et kalınlığını da inceltme pahasına , yapılan "temizleme" işlemi anlatılıyor. Amaç bakım ve tüfeği kurtarmak. Bu işlemden sonra, pattern performansının ne olacağını nasıl olacağını kimse söyleyemez ya da taahhüt edemez. (Yalnız bir not ekleyeyim, buna benzer bir konuda aynı video yine paylaşılmıştı, bu yazılanlardan sonra videodaki abiye -affınıza sığınarak amiyane tabir kullanıyorum- sağlam "giydirdi" arkadaşlar, yanlış yaptığıyla ilgili :) Hayır , adam yanlış yapmıyor, namluyu kurtarıyor ayrıca Larry Potterfield işinin ehli bir abidir... Yani adam sağlam beyler, boşuna sallamayalım :) )

Browning'in yaptığı ise, fabrikasında direkt backbored olarak üretilmiş , namlu et kalınlıkları buna göre ayarlanarak , testleri buna göre yapılarak üretilmiş namlularla pattern performansını artırmak amaçlanmış bir işlemdir, karıncalanmış namluyu kurtarmak değil. Bunun da pazarlamasını bu yönde yapıyor Browning zaten.

Ayrıca videodaki işlemi bir çoğunuz yaptıramazsınız çünkü tüfeklerin büyük çoğunluğunun namlu içi krom kaplama. Krom kaplama sökülecek de, daha sonra veresiye sürülmüş tarlaya dönen namlu içi back boring işlemi görecek de... Uzun iş, kimseye bunu önermem, sonucunda performansı düşmüş tüfeğinizle başbaşa kaldığınızda pişman olma ihtimaliniz çok yüksek.
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Tuncay KANDEMiR, Hakan BAYÇAL

Çevrimdışı İbrahim AYSU

  • yönetici
  • *****
  • İleti: 6453
  • Thanked: 10245 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #11 : 27 Mart 2015, 20:10:26 »
Mühimmat, namlu içinden kurtulamadığı müddetçe basınçtan dolayı sürekli hızı artar. Bu da, daha uzun namlularda, daha hızlı namlu çıkış hızı demek tabii ki.

Elbette ki, namlu çeperine hiç dokunmayan tapayla, namlu çeperini sıyıran tapa arasında bir miktar hız farkı olabilir ancak bu, %1'leri geçmeyen hatta daha küçük bir miktar hız farkı olabilir. Bununla birlikte, günümüz tapa teknolojisiyle üretilen plastik tapaların hiç birinde , namlu çapı ne olursa olsun (tabii ki standart ölçü sınırları dahilinde), namlu çeperine dokunmadan hareket etme gibi bir durum söz konusu olamaz. Aksine, plastik tapalar, namlu çeperi ne olursa olsun , patlama anında genişleyerek namlu iç çeperini tamamen sıyırabilecek duruma gelirler. Buradaki sürtünmenin göstereceği mukavemet farklılıkları ise, patlama basıncının oluşturduğu itme kuvvetinin yanında göz ardı edilebilecek kadar küçüktür.

Fiber, keçe tapalarda bu durum farklıdır, bu tapalarda plastik tapalardaki gibi genişleme olmaz, yukarıda da söylediğim gibi tapa çapından dolayı az miktar da olsa hız farkı olabilir, eğer keçe tapa namluya hiç değmeden geçiyorsa ki bu pratikte mümkün olan bir şey değil. Yine de genişleyemediği için , keçe tapanın durumunu, günümüz modern teknolojisiyle üretilen plastik tapaların durumundan farklı değerlendirmekte fayda var.


namluya sürtünmeyle hız düşmesi olsa yivlilerin hali ne olurdu :D
  • Merkel Custom Made Sidelock Ejector SxS
  • Blaser F3 Game Competition O/U
  • Pieper Bayard Belgium SxS
  • Browning Maxus Carbon Fiber SemiAuto
1978 - Istanbul
 
The following users thanked this post: Çağrı ECE, Erol ÖZTÜRK

Çevrimdışı Tunç GEÇGİL

  • Üyelik Sonlandırıldı
  • *
  • İleti: 1649
  • Thanked: 592 times
  • 1978 / BURSA
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #12 : 27 Mart 2015, 20:19:23 »
ahanda nihayi noktayı ibrahim usta koymuş.

nokta.
1978 Bursa
Bir aptalın hatasını düzeltmeye kalkmayın, sizden nefret edecektir. Bir bilgenin hatasını düzeltin, size minnettar kalacaktır.

 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimiçi Çağrı ECE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 727
  • Thanked: 207 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #13 : 27 Mart 2015, 20:45:08 »
Mutabigiz İbrahim abi namluya sürtünen tapa hız düşmesi yapar diyenlere istinaden yazdım yukarıdaki yazimi
« Son Düzenleme: 27 Mart 2015, 22:06:46 Gönderen: Çağrı ECE »
  • Franchi Affinity
SMMM Ç.Çağrı ECE 1988 İZMİR
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #14 : 27 Mart 2015, 22:12:03 »
Evet güzel. Bu sürtünmeden de önemli (veya en az o kadar önemli) bir şey daha var; genleşen gazların namlu içinde yayıldıkları hacim. Namlu genişledikçe gazların itici güçleri düşecektir. Fakat işin içinde başka etkenler de olduğu için bir şeyler tam beklediğimiz, tahmin ettiğimiz şekilde olmuyor. Sırf bir ölçüye bakarak bu şöyle sonuç verir demek zor. Nitekim bir Benelli ve geniş namlulu Browning'in aynı kişinin aynı kronografı ile, aynı kutudan çıkan fişeklerle 3 veya 5' er atış ölçüldüğünü ve fark edilir bir fark olmadığını bir videoda izlemiştik. Forumda bir yerlerde mevcut. Yeterli mi, değil ama aksini iddia edenlerin de dikkate alması gereken bir şey.
« Son Düzenleme: 27 Mart 2015, 22:14:12 Gönderen: Volkan KÖYDEMİR »
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 
The following users thanked this post: İbrahim AYSU

Çevrimdışı Emrah GÜNDEM

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 164
  • Thanked: 14 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #15 : 30 Mart 2015, 01:16:05 »
ibrahim bey teşekkürler. ata nın bu back bore namludan üretime başladıgını duydum. yabancı firmalar da hep var zaten de. ..
1987 KONYA
 

Çevrimdışı Y.Bozkurt ÇINAR

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 218
  • Thanked: 11 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: back bore namlu
« Yanıtla #16 : 23 Haziran 2015, 13:44:17 »
saçma ile kurşunun namlu içi hareketi farklı olduğu için bu tür namluların pek başarı sağlayacağını zannetmiyorum şahsi kanaatim. zaten av tüfekleri belli bir mesafeye ve belli bir yıkım gücüne hükmedecek şekilde üretilmişlerdir.
1969 AFYON