Gönderen Konu: Hibrit Sistem Karmaşası  (Okunma sayısı 13467 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tevfik GÜN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1021
  • Thanked: 2192 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #50 : 09 Ocak 2019, 00:01:15 »
Değerli arkadaşlar tartışılan bir çalışma sistemi iken konuyu ısrarla model savunmasına getirmenizi anlayamıyorum biz tüketiciyiz para verip alıyoruz bu günkü savunduğumuzu yarın daha iyisiyle değiştirebiliriz ve bu günkü yazdıklarımızıda ilerde birileri önümüze koyabilir o yüzden marka ve modelin savunmasını bırakın firmanın yetkili kişileri yapsın.
Bunun gibi bilgi gerektiren tartışmaların olması tüketicilerin her zaman yararınadır keşke daha fazla bilgi gerektiren tartışmalar yapılsa,sanayi devrimini ıskalamış bir Milletin kısır tartışmalara ayıracak vakti yoktur.
Saygılarımla...

Çevrimdışı Doğan ATEŞ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 577
  • Thanked: 736 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #51 : 09 Ocak 2019, 00:12:13 »
Takip edilmesi gereken konu ,sistemlerin avantajları ve teknik detayları olmalı...
Kişiler ve markalar asıl konumuz değil zira bahsedilen sistemin hali hazırda örnekleri varken.
Bilgi edinmek varken gereksiz tartışmalar yıpratıcı olabilir.

......insanlar kişileri
......insanlar olayları
......insanlar fikirleri tartışırmış.

Fikir ve bilgi önemlidir.

Saygılarımla
  • Beretta 686 Silver Pigeon 1
  • Beratta A400 Lite Sentetik
  • İmpala Plus 66
1977 İzmir
 
The following users thanked this post: Ali SARAÇ, Kamil ÜNLÜTÜRK, Tevfik GÜN, Mehmet Sabri MUTLUER

Çevrimiçi Fatih S.M.YAPAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1328
  • Thanked: 1026 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #52 : 09 Ocak 2019, 01:55:39 »
Ben olaya başka bir açıdan bakmak istiyorum. Bu klavye arkasından yazı yazmak çok dikkat isteyen bir iş, insanlar mimik olmadığı için ve direk yüz yüze konuşamadığı için kelimeleri hoyratça kullanıyor maalesef,gerek bu sistemle ilgili eleştiride gerekse verilen cevaplar da bu sorun çok bariz. Sistemi eleştirirken alaycı ve hoyratça cümleler kurulmuş benzer durum Ömer Bey'in cevabındada mevcut maalesef,ben Ömer Bey'in yerinde olsam fabrikaya davet edip buyrun dinleyelim sizleri derdim. Ne buradaki hoyrat üslup nede cevaptaki yüksek alınganlık olmazdı.
  • Benelli Bellmonte 1 12 çap 71 cm namlu
  • Mossberg 500A pompalı 12 çap 71 namlu
  • Kral Cara Cara süperpoze 12 çap 71 cm namlu
  • Özhuğlu Alesta çifte 36 çap 71 namlu
  • İngiliz Seter; Şanslı
Tarsus Avcılar Kulübü
Fatih S.M.YAPAR
1976 Tarsus/Mersin
 
The following users thanked this post: Bilal AYDIN

Çevrimdışı Alperen BİÇİCİ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 79
  • Thanked: 32 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #53 : 09 Ocak 2019, 04:34:48 »
Mehmet sabri mutluer ustam yine bu iddiayı doğrulamak  için sizin tecruberiniz bizim için çok önemli. En yakın bir zamanda  bir akdaş ah 212 tanışmanızı iyi veya kötü yönlerini belirtmenizi bekliyoruz. Benim gibi bir çok kişi hiprit tam olarak anlamaya çalışıyor. En yakın zamanda akdaş ah 212 incelemenizi ve tecrübeneze dayanarak bir test etmenizi bekliyoruz. Bence direk Akdaş fabrikasına git orda bir incele görüşlerin bizim için çok önemli şimdi den tşk.
« Son Düzenleme: 09 Ocak 2019, 04:47:11 Gönderen: Alperen BİÇİCİ »
  • Akdaş ah 212
1976 - Hatay
 

Çevrimiçi Abdullah GÜLTEPE

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1077
  • Thanked: 176 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #54 : 09 Ocak 2019, 05:12:30 »


Abdullah bey doğru olan sadece arpacığı görerek yani şeridi görmeden veya çok az belli belirsiz görerek tüfeğin sıfırlanması değil mi?
Ben yivsiz av tüfeklerinde sadece arpacığı görerek nişan alındığını biliyorum.
Yani bu sağdaki resimdeki gibi. Üreticilerin kafalarına göre bunu değiştirmemesi gerek. Değiştiriyorsa kullanıcıya bildirmeleri gerek bence.

Bu fotoda sağdaki gibi atış yaptığında vuran tüfek yerlide görmedim desem yeridir şuan Dağdelen otomatik kullanılaniyorum namlu şeridini silmeye yakın görüyorum en iyi nişan hattına sahip yerli tüfeklerden bende sizin attığınız fotoğraftaki gibi olmasını isterim kullandığım tüfeğin nişan hattının yanlız stoeger pompalı arkadaşımdada var onunla da atış yaptım aynı şekilde vuruyor saga sola çekme yok üretici bu şekilde ayarlamış denemekki Huğlu çifte var babamın o tüfeği de epey kullandım tel kursunda attım ondada bu şekilde şerit görmeden atış yapma olayı yok ilk kullanmaya başladıgimda baya uğraşmistim vurmak icin
« Son Düzenleme: 09 Ocak 2019, 05:13:45 Gönderen: Abdullah GÜLTEPE »
  • baikal mp 153 0tomatik
  • yıldız p71 otomatik
  • turkuaz sn12 otomatik
  • akdaş ah 212
Abdullah GÜLTEPE 1984 KARABÜK-İSKENDERUN/HATAY
 Tel: 05354083156
 
The following users thanked this post: Yaşar KÖKÇEN

Çevrimdışı Ömer AKDAŞ

  • Free Üye
  • *
  • İleti: 284
  • Thanked: 106 times
  • Yeminli Mütercim Tercüman AKDAŞ SİLAH
    • Akdaş Silah
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #55 : 09 Ocak 2019, 11:15:15 »
Yazdıklarım ya okunmamış ya da önemsenmemiş. Üzülerek gördüm verilen yanıtlarda. Ben ne demişim, bazı forum sakinleri nasıl yorumlamış.

Tekrar yazayım o halde; "hibrit" seri diye adlandırdığımız AH 212 ve AH 220 kodlu modellerimiz, daha önce piyasaya çıkmış AK 212/220 kinetik modelleri ile  AG 212 gazlı modelleri birleştirilerek yapılan melez bir üründür. Yani Akdaş'ın daha önce ürettiği 2 ürünün sentezidir. Hibrit adını kullanmamız elbette kimseyi ilgilendirmez, ancak yukarıdaki iletimi tekrar okursanız "HİBRİT SİSTEM" diye iddiamız olmadığını net göreceksiniz.

AK 212/220 + AG 212 = AH 212/220   (220 - 20 kalibre için)

Yani AG 212'den namlusunu, gaz odasını ve pistonunu; AK 212'den namlu uzantısı (kep), kasası ve mekanizmasını alın ve ortaya karışık bir model yapın. İşte size melez bir ürün. Sorusu olan?

Baba Aslan (Lion) ve Anne Kaplan'ın (Tiger) bir araya gelmesiyle oluşturulmuş Liger'i düşünün. Liger görüntü olarak anne kaplana benzemiş, ancak huyu baba aslana mı çekmiş ne? İşte bizim AH 212'de çalışma şekli olarak babası gazlıya çekmiş çoğunlukla, lakin görüntü olarak da elinize alınca sanki anne kinetiğin bir kopyası...

Gerçekten okudunuz mu yukarıda yazdıklarımı? Orada döner başlıklı gazlı sistem yazmıyor mu? Ben daha nasıl, hangi kelimeleri seçerek anlatabilirim bunu? Modelimiz hibrittir yani melezdir, çalışma sistemi değil! Kandırmaca yazan kişi neye dayanarak böyle karalama yapıyor, pes doğrusu! Biz her şeyi net bir şekilde ve güzel Türkçemizle ifade etmişiz diye düşünüyorum. AH 212 kullanıcıları, tüfeklerini çevreye, eşe dosta tanıtırken hibrit sistem diyorlarsa ne yapalım? Elimizden ne gelir? İnternet ortamında bir yerlerde Hibrit ve Sistem kelimeleri bir araya gelmişse biz ne yapalım? Pazarlama ekibimiz 3 modelimiz var, Kinetik - Gazlı - Hibrit şeklinde tanıtım yapıyor ve gerekli teknik açıklamayı yapıyor.

Emrah Beye yapılan açıklamada da standart düz başlı mekanizmalı AG 212'ye göre döner başlıklı AH 212'nin kullanıcıya sunduğu üstünlükleri yazdık zaten. İki tüfeği de aynı anda kullanmayan kişilerin havadan yorum yapması pek de gerçekçi olmaz. Buyurun gelin fabrikamızda test edin; zira kapımız her zaman herkese açıktır. Metni cevaplayan arkadaşım Emrah Beyin sorusundan geldiği gibi Torsiyon Yayı olarak yazmış ve en büyük hatayı da ben yapmışım ki paylaşmadan önce baksam iyiymiş. Bu eleştirinizi net kabul ediyorum. Şu anda olsa döner kafalı mekanizma içindeki yay olarak ifade ederdim. Sosyal medyada sorulan sorulara teknikte uzman kişilerin anlayacağı şekilde yanıt vermek sizce ne kadar mantıklı? Biz böyle asla yapmayacağız (özel istek olursa ayrı tabii), o grupta yer alan herkesin anlayacağı dilde ifade etmeye devam edeceğiz. Çok daha detaylı bilgi almak isteyen, buyursun fabrikamızı ziyaret etsin, en güzelinden sohbetler edelim. Bütün modellerimizi inceleyelim, savunma sanayiye yönelik en azından gizlilik arz etmeyen çalışmalara bakalım.

Ben kimseye yanlış yazmış, desteksiz ifade kullanmış demiyorum. Bilgi erdemdir, güçtür ve saygıyı fazlasıyla hak eder. Şahsen bilgiye her zaman saygı duyan, bilen adamın ağzından çıkacak sözcükleri dört gözle bekleyen biriyim; ancak ifade şekli en az bilgi kadar önemli. Bilgiyi paylaşırken burada kimler var tekrar düşünelim ve keskin ifadeler kullanılsa bile yumuşatmayı bilelim istiyorum. Tabii ki sadece benim istememle olmaz. Haddime değil kimseye yazım ve üslup dersi vermek, ancak şunu net biliyorum ki üslup kucaklayıcı ve samimi olmaktan ne kadar uzaklaşırsa, bilgiye duyulan saygı da o denli azalıyor.

Herkese saygı ve sevgilerimle...

Not: Konudan şirket sahiplerinin de haberi oldu. Selim Bey biz dava açalım diyor, ancak ben bırakalım karşı taraf dava açsın diye teklif ettim. Önden siz buyurun...

« Son Düzenleme: 09 Ocak 2019, 11:18:01 Gönderen: Ömer AKDAŞ »
 
The following users thanked this post: Kamil SELCİK

Çevrimdışı Alkan YOKSUL

  • Forum Yönetici
  • *****
  • İleti: 3861
  • Thanked: 904 times
  • NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #56 : 09 Ocak 2019, 11:44:13 »
Konuyu vaktim oldukça okumaya çalıştım.
Konu başlığının rahatsızlık yarattığı düşüncesiyle konu başlığını değiştirdim.
Yönetim olarak sayımız bir elin parmakları kadar, o yüzden her konuyu takip edemiyoruz, bunu da beklemeyin. Çünkü hepimizin, hayatımızı ve geçimimizi idame ettirdiğimiz  birer işimiz uğraşımız var. Forum Yöneticiliği Fahri olarak yerine getirmeye çalıştığımız bir görev.
Konularda Küfür, hakaret vb. olmadıkça yazılanlara ve konulara müdahale etmemeye çalışıyoruz.
Bu tür durumlar ortaya çıkarsa lütfen bizlere "Moderatöre rapor et" kısmını kullanarak yardımcı olunuz.
Herkese keyifli paylaşımlar...

  • Baikal IZH27EM1C Nikel
  • Stoeger M3000
  • Kurzhaar/Dişi
28.02.1969 EŞME/UŞAK
 
The following users thanked this post: Suat ÇALIŞKAN, Ömer AKDAŞ, Can GÜNCEŞEN

Çevrimdışı Mehmet Alper YAZAR

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 334
  • Thanked: 237 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #57 : 09 Ocak 2019, 13:27:05 »
Ben de aslında uzun zamandır bu ürünün hibrit sistem yani hem gazlı hem kinetik ikisi bir arada çalışabilen bir sistem olarak biliyordum. Ömer beyin de dediği gibi tüfek aslında hibrit sistem değil, hibrit. İnternet sitesinde de yanıltıcı bir bilgi yok. Ama Akdaşın bu modelini kime sorsanız hibrit sistem olarak biliyor. Yani akıllarda böyle kalmış. Sıkıntı burada başlıyor. Akıllarda kalan bu yanlış bilgiyi sanki üretici iddia etmiş gibi bir algı oluşunca üretici eleştirilerin odağı oldu. Aslında hibrit sistem değil ama fabrika böyle lanse edip insanları yanıltıyormuş gibi bir hava oluştu. Eleştiren arkadaşlar da üreticinin aslında böyle bir iddiası olmadığından habersiz oldukları için bu eleştirileri yaptılar.
Model isimlendirmesi belki de bu karışıklığa sebep olmuş olabilir. Ancak bu durum üreticinin inisiyatifinde olan bir şey.
  • Winchester SXP Black Shadow
  • Armsan Paragon Grande S Combo
  • Cesa Favorit 1800
  • Özkanlar FX-19
1990 Erzincan
 
The following users thanked this post: Özgür UYAR

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 172
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #58 : 09 Ocak 2019, 16:28:52 »
Muhterem Arkadaşlar,


Ne düşünüyorduk, nerelere geldik. Kullanıcıları aydınlatacak bilgiler verme çabasından, Akdaş sözcülerinin mahkeme tehditlerine,
okumadan, peşin hükümle karşılık verme ithamlarına kadar ulaştık. Ben aynı iddiayı onlara tevcihten hicap duyarım.

Hibrit meselesi nasıl oluştu... Öncelikle bunu tetkik uygun olacaktır. Akdaş sözcüsü de zahmet eder okursa yararlı bulacağına eminim.

Bundan yaklaşık otuz yıl kadar önce, Benelli taklidi yivsizlerin bolca ülkemizde imal edildiği dönemlerde, bu tür yivsizlerin hafif doluları
kullanmadaki zaafı, güçsüz irca yayının küçük darbe ve silkinmelerle mekanizmayı açık bırakma arızalarına cevaben, muhtemelen
ilk önce Düzce tüfekçileri tarafından, aynı zamanlarda populer olan gazlı sistemle bir araya getirme yaklaşımı benimsenmiş, kullanıcıya
iki sistemin avantajlarını müşterek ihtiva ettiği zehabını veren bu sistem kısa sürede çok arzu edilir olmuş, gerekenin ötesinde bir
imaja getirilmişti.  Kimsenin "Hibrit" tanımını aklına bile getirmediği o çağlarda modelin adı genelde "Gazlı Benelli" idi ve kinetik tabir
edilen yivsizlerin sık görülen zaaflarından uzak görünmekteydi. Sebebi araştırılmadan, bunu detaylı tetkik eden bir rapor ve saire
olmadan kullanıcılar nezdinde model, aranan, istenen bir meta haline geldi.

Akdaş sözcüsünün ifadesine göre, Firma aynı minval üzerine üretilmiş bir modeli, fason üretim için Japon SKB kuruluşuna teklif  etti
ve hem gazlı hem de ataletli yahut bizdeki tabirle kinetik sistemin tüm donanımını havi bu melez yapıda yivsiz, "Hybrid" tanımı ile
SKB ürünleri arasında yerini aldı. Tüfeğin özelliklerini, aşağıdaki ilgili linkte ingilizce olarak görmek mümkündür; 

https://www.skbshotguns.com/shotguns/is300-field

Daha sonraları, belki SKB yetkililerinin dahli, yahut Akdaş'ın kendi müdahalesiyle Kinetik donanım tüfekten kaldırıldı, ancak bu, ne
bir şekilde kullanıcıya  duyuruldu, ne de tanım kodlaması değiştirildi. Bizdeki kullanıcılar, hala tüfeğin iki sistemli olduğu inancıyla
taleplerini sürdürdüler.

Öte taraftan, gene bu forum içeriğinde, hayli önceden, basit Newton hesaplarıyla çalışan düzenin gazlı olduğu, kinetik yay tabir edilen
güç toplama elemanının hafif dolularda mekanizma açılışını yavaşlattığı, ağırlarda hızlandırıldığı izah edilmişti. O sıralar, üretici
kesiminden kimse buna ne itiraz, ne de teyid eder beyanda bulunmamıştı.

Halen Akdaş tarafından  üretilen bu kodlamada tüfekte, kinetik donanım unsurlarının olmadığı bizzat sözcüsü tarafından ikrar
edildiğine, döner başlıklı kilit sisteminin bir otomatik besleme düzeneği olmadığı üniversal kaynaklardan basit bir araştırmayla
öğrenilebileceğine göre;

- Aslında taşımadığı bir özelliği sanki ihtiva ediyormuş imajıyla kullanıcıya sunmak "Haksız Rekabet" değil midir...

- Böyle bir üründen zikredilen donanım alınsa dahi, sanki varmış zehabını veren bir tanımla pazara vermek aynı uygulamaya
girmez mi...

- Ticari markalar, yanıltıcı imajlarla tescil edilebilirler mi...

- Haksız Rekabet kanunlar önünde bir suç değil midir...

- Böyle bir davranışın halk arasındaki adı "Kandırmaca" değil midir...

Muhterem Akdaş sözcüsü ve yetkilileri,  Biz burada hem kullanıcı hem de, danışmaya değer bulurlarsa, üreticiler için yararlı olmaya
çalışan kişileriz... Sizlere sunulmaya çalışılan birikimini, ne günümüzün populer bilgi kaynağı internette, ne üniversitelerde, ne de
yakın coğrafyada kısa sürede bulabilmeniz mümkün değildir. Öyle olsaydı, o kadar yazılan arasından tabir caizse cımbızla çekip
çıkardığınız ve kendinizce hayıflandığınız "Torsiyon yay" tanımındaki hatayı, "Baskıya çalışan yaylar da aslında boyu uzatılmış torsiyon
yayları değil midir" şeklinde cevaplar geçiştirirdiniz. Bizim sizlerden beklediğimiz aslında budur.

Sahsımdan bahsetmeği zül sayarım ancak, şunu belirteyim ki; Bundan yaklaşık yirmi yıl kadar önce, Sadık Akdaş halen bir Huğlu
kooperatifi üyesi iken vaki kısa ziyaretimde Usta'nın erdemlerine şahit olmuş biri olarak, emek verip kurduğu müesseseyi bu durumda
görmek istemem.

Mahkemeymiş...



Saygılar.




« Son Düzenleme: 09 Ocak 2019, 16:36:43 Gönderen: S.Alper ERDEM »
1944-Istanbul
 

Çevrimdışı Ömer AKDAŞ

  • Free Üye
  • *
  • İleti: 284
  • Thanked: 106 times
  • Yeminli Mütercim Tercüman AKDAŞ SİLAH
    • Akdaş Silah
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #59 : 09 Ocak 2019, 22:45:50 »
Sayın Erdem,

Konuyu neden uzattığınızı, neden anlamak istemediğinizi merak ediyorum. Sizlere gerek yaşınız gerekse bilgilerinizden dolayı saygı duyduğumu belirtmek isterim.

Siz inatla Hibrit bir sistemden bahsediyorsunuz. Bizim öyle bir iddiamız yok. Web sayfamızı tekrar ziyaret etmenizi öneririm.

Alıntı
- Aslında taşımadığı bir özelliği sanki ihtiva ediyormuş imajıyla kullanıcıya sunmak "Haksız Rekabet" değil midir...

- Böyle bir üründen zikredilen donanım alınsa dahi, sanki varmış zehabını veren bir tanımla pazara vermek aynı uygulamaya
girmez mi...

- Ticari markalar, yanıltıcı imajlarla tescil edilebilirler mi...

- Haksız Rekabet kanunlar önünde bir suç değil midir...

- Böyle bir davranışın halk arasındaki adı "Kandırmaca" değil midir...

AH 212 Hibrit serisi AK 212 ve AG 212 modellerinin bileşenleri ile üretilmiştir, melezdir. Burada yanlış bir bilgi var mı? Pek ala hibrit bir ürün var ortada.
Özellikten bahseden var mı? Burada tüfeğin yapısı önemli olan. Ayrıca ilk modellerde mekanizma içinde yay olduğunu, sonradan bu yayı iptal ettiğimizi yazdım. Şu anda yay yokken bile tüfek çalışabilmektedir. Siz de hala işin çalışma sisteminde takılı haldesiniz. Konuyu çarpıtmayı lütfen kesin artık. Ortada kandırmaca varsa siz de gereğini yapın. Hibrit Sistem diye bir tanıtımımız olsa belki haklıydınız ancak şu anda yazdıklarınız tamamen geçersiz, zira ortada gerçekten bir hibrit ürün var.

Aynı şeyleri yazdığımın farkındayım, ancak maalesef böyle yapmam gerektiğini görüyorum.

Kandırmaca sözcüğünü kesinlikle kabul etmiyorum ve kullananları kınıyorum.

Böyle yapanların amacı nedir merak ediyorum.

Sadık Beyi tekrar ziyaret etmek istemez misiniz?

Gelin ne olup bitiyor yerinde görün.

Hayırlı günler

Saygılar...
 
The following users thanked this post: Alperen BİÇİCİ

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 172
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #60 : 09 Ocak 2019, 22:58:03 »


Muhterem Ömer Bey,


Konuyu uzatmak istemiyorum. Zahmet eder yazdıklarımı dikkatle okursanız, üniversal kavramlar içinde
ifade etmek istediğime vakıf olursunuz. Japon iş ortaklarınız da hibrit mealinde size yardımcı olacaklardır.

Sadık usta geçmişteki o kadar ziyaret içinde benimkini mutlaka hatırlamıyacaktır... Ben hatırlıyor ve o zaman
edindiğim müsbet intibaın devamı için davet teklifinizi, kimseyi kırmak istememe rağmen, üzülerek red
ediyorum.


Saygılar.
1944-Istanbul
 
The following users thanked this post: Yaşar KÖKÇEN

Çevrimdışı Kamil SELCİK

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 102
  • Thanked: 50 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #61 : 09 Ocak 2019, 23:07:54 »
Arkadaşlar şimdi bende şöyle bir durum benim tüfeğim döner başlıklı olacak takıntım var çünkü gazlı sistemin düz olan mekanizma bana çok tuhaf ve basit geliyor boşbir demir parçası gibi geliyor bu yüzden bütün tüfelerim döner başlıklı sistem yalnız bundan öncekiler bıldırcın fişekleri ile trap fişeklerinde sıkıntı yapabiliyor Kinetix oldukları için gaz odası olmadığın için şimdi ne oldu akdaşla ah 212 ile tanıştım hem takıntım gitti hemde düşük gramajlarda hiç sıkıntı yaşamıyorum valla ben kullanıcıyım memnun olduktan sonra üretici beni YOK HİBRİT. YOK DİZEL. YOK BENZİNLİ. diye kandırmış hiç önemli değil. Çünkü benim için memnuniyet önemli keşke bütün üreticiler böyle olsa varsın ismiyle beni kandırsın ama ben memnun olayım razıyım...
  • Stoeger md2000
  • Akdaş AH212 hybrit
1982-Konya
 
The following users thanked this post: Alperen BİÇİCİ

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #62 : 10 Ocak 2019, 00:28:01 »
İlla hibrid birşey yapılacaksa inertia yayının hilafına çalışan gaz basıncını gaz deliğini inertia yayı tam sıkışana değin kapalı tutup(versamax taki mantıkla)yay sıkışması tamamlanınca açacak bir düzen(serbest bolta bağlı bir linkle irtibatlı olup sıkışma sırasında ileri doğru kayan bir piston mesela) yapılamaz mı acaba?
« Son Düzenleme: 10 Ocak 2019, 12:51:22 Gönderen: Kamil ÜNLÜTÜRK »
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: Yaşar KÖKÇEN, Fatih YAZICI, Doğan ATEŞ

Çevrimdışı Alperen BİÇİCİ

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 79
  • Thanked: 32 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #63 : 10 Ocak 2019, 07:30:28 »
Bu saatten sonra duyduklarıma değil gördüklerime inanmaya başladım. Yok şu söyle bu böyle muhabbeti bitti. Alırlar tüfeği giderler atış poligonuna gerekli mahze tam. Göstere göstere testini yaparlar biz de ona göre bilgi sahibi oluruz. Yada alırım tüfeği giderim ava notunu ben veririm tüfeğin. Elimdeki tüfekten soğuttular. Bu tüfek zaten avcı için yapılmıyor mu. Bende avcı olduğuma göre konuş ma sırası bende. Firma sahibi söyle diyor öbürü yok böyle diyor. Biz kime inanalım. Tüfekten menmunum geri mı iade edelim yoksa taşa çalıp kırayım mı. Neden yerimizde saydığımız belli değilmi. 2019 dayız hala tüfeğin ısmini tartışıyoruz. O kadar bu konuda uzman arkadaş varki oturup hergun bir tüfek modeli yaparlar. Herkese sitemim var kusura bakmasın kimse.
  • Akdaş ah 212
1976 - Hatay
 
The following users thanked this post: Abdullah GÜLTEPE

Çevrimdışı Mehmet Alper YAZAR

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 334
  • Thanked: 237 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #64 : 10 Ocak 2019, 07:49:44 »


Bu saatten sonra duyduklarıma değil gördüklerime inanmaya başladım. Yok şu söyle bu böyle muhabbeti bitti. Alırlar tüfeği giderler atış poligonuna gerekli mahze tam. Göstere göstere testini yaparlar biz de ona göre bilgi sahibi oluruz. Yada alırım tüfeği giderim ava notunu ben veririm tüfeğin. Elimdeki tüfekten soğuttular. Bu tüfek zaten avcı için yapılmıyor mu. Bende avcı olduğuma göre konuş ma sırası bende. Firma sahibi söyle diyor öbürü yok böyle diyor. Biz kime inanalım. Tüfekten menmunum geri mı iade edelim yoksa taşa çalıp kırayım mı. Neden yerimizde saydığımız belli değilmi. 2019 dayız hala tüfeğin ısmini tartışıyoruz. O kadar bu konuda uzman arkadaş varki oturup hergun bir tüfek modeli yaparlar. Herkese sitemim var kusura bakmasın kimse.

Kimse tüfekle ilgili olumsuz bir yorum yapmadı. Çalışması, kalitesi hakkında veya attığı yeri vurmuyor vs diyen gördünüz mü? Sadece tüfeğin çalışma sistemi hakkında konuşuldu. İnsanların çoğu bunu kinetik gazlı sistem 2'si bir arada zannediyor. Buna açıklık getirdi arkadaşlar ve firma sahipleri sağolsunlar. Bu konuya yazılan cevaplardan bir sürü yeni bilgi edinmiş olduk böylelikle. Sizin tüfeğinizi dağa taşa vurmanıza gerek yok yani.
  • Winchester SXP Black Shadow
  • Armsan Paragon Grande S Combo
  • Cesa Favorit 1800
  • Özkanlar FX-19
1990 Erzincan
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK, Gökhan AKDOĞAN, Doğan ATEŞ, Kamil SELCİK

Çevrimdışı S.Alper ERDEM

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 172
  • Thanked: 644 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #65 : 10 Ocak 2019, 08:12:15 »


Muhterem kamil Bey,


İfadenizden anladığım kadarıyla, "Melez bir sistem yapılacaksa, gaz basıncının devreye intikali, kinetik yayın tam kompresyona
ulaştığı zaman olsun" diyorsunuz.

50 gram gibi dolularda zikrettiğiniz, ağır kütle namlu içinde yavaş hareket ettiğinden zaten oluyor ve mekanizma geri gidiş hızı
istenenden daha fazla değerlere ulaşıyor... Önemli olan bunu, namlu içinde kalış süresi az olan hafif dolularda gerçekleyebilmek.

Eğer böyle bir çalışma yapmak isterseniz, mekanizmanın öne doğru kinetik yayı tam kurma aralığı sonunda gaz devresini açan
çubuklarla kontrollu valflar düşünebilirsiniz. Tabiatıyla bu yapılanmanın magnum dolularda istenenin ötesinde mekanizma geri
gidiş süratine neden olmaması için, gaz hücresinin uygun regülatörlerle takviyesi şartıyla.


Saygılar.
1944-Istanbul
 
The following users thanked this post: Kamil ÜNLÜTÜRK, Yaşar KÖKÇEN

Çevrimdışı Suat ÇALIŞKAN

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 4409
  • Thanked: 5441 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #66 : 10 Ocak 2019, 08:57:12 »
Sayın Ömer Akdaş,

Öfke baldan tatlıdır derler. Öfke ile yazdığınız yazınızda doğrudan beni hedef aldığınız için cevap hakkımın doğduğunu düşünüyorum.

Beni sivri dilli bulabilirsiniz, ama yazdıklarım kesinlikle firmanızı veya yaptığınız başarılı ürünü kötülemek amacı taşımadığı, sadece sistem ve tanımlaması üzerinden bir eleştiri olduğunu, bu forumu okuyanların doğru bilgilenmek hakkına sahip olduklarını dikkatinize sunarım.

Keşke öfke ile mahkemeleşme, forum yöneticilerini göreve çağırarak benim sesimi kesme çağırısı yapmasaydınız, keşke cevap yazarken kendi söylediklerinizle çelişki yaşamasaydınız. Yazdıklarımda bir yanlışlık varsa zaten forum yöneticileri gereğini yapacaklardır. Polemik yaratma gibi bir amacım yok ama çelişkileri vurgulamadan geçemeyeceğim:

Ürününüzün tanıtımında şöyle yazmışsınız:

Burada eleştirdiğimiz konu net ve açıktır. Döner kafa ve çok noktadan kilitlenme kinetik sisteme özgü bir yapılanma değildir. Yanlış mı?

Burada hem hibrit değil, hem de hibrit diyorsunuz. Yanlış mı anlıyorum?  Arka tarafın  kinetik sistem olduğunu söylüyorsunuz. Ne Browning'in ne de Bruno Civolani'nin tanımladığı geri tepme esaslı sitemden arka tarafta ne var? Kinetik yayı olmayan döner kafa. Az önce yazdım, döner kafa kinetik sisteme özgü bir yapılanma değil. Yanlış mı?

İtici bulduğunuz çokbilmiş(!) ifade bir gerçeği yansıtıyor. Fiziksel geri tepme hesaplamasında sistemin gazlı veya kinetik olmasının hiç önemi yok. Hissedilen geri tepmede ise bu tepme olayının süresi söz konusu. Sistem ne kadar kısa sürede teperse hissedilen geri tepme o kadar çok olacaktır. Hissedilen geri tepme bir çok faktöre bağlı sübjektif bir olaydır. Detay isterseniz fazlasıyla yazabilirim.

40 yıl bir yüksek öğrenim kurumunda çalışmış, akademik kariyerin olabilecek en üst düzeyine ulaşmış bir kişi olarak, yivsizler benim hobi olarak uğraştığım bir konu. Bir yerli firmaya gönüllü olarak, karşılıksız tasarladığım, patentleri alınmış yivsiz bir tüfek halen piyasada satılıyor. Türk Patent Enstitüsünden aldığım yivsiz fişeklerle ilgili 2 patentim var. Konunun dışında bir kişi değilim. Her türlü eleştiriye de açığım.

Sizin de eleştirileri, doğrularını olumlu yönden değerlendirmenizi dilerim.

Saygılarımla




Bu markayı merak ediyorum.
Konuya siz yazdığınız için markayıda sizden duymak isterim.
Bu hangi marka ?
Ve fişekler üzerine aldığınız o patentide sakıncası yoksa bizimle paylaşırsanız istifade etmiş oluruz.
  • HANİÇ ÇİFTE SXS 67.5 cm Mobil şoklu
  • WİNCHESTER SX3 RED PERFORMANCE
  • AKKAR ALTAY COMMANDO 20ga 66cm
İtibar paradan kıymetlidir, değerini bilene


BİGA/1979
 
The following users thanked this post: Fatih YAZICI

Çevrimdışı Ömer AKDAŞ

  • Free Üye
  • *
  • İleti: 284
  • Thanked: 106 times
  • Yeminli Mütercim Tercüman AKDAŞ SİLAH
    • Akdaş Silah
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #67 : 10 Ocak 2019, 09:44:55 »

Muhterem Ömer Bey,


Konuyu uzatmak istemiyorum. Zahmet eder yazdıklarımı dikkatle okursanız, üniversal kavramlar içinde
ifade etmek istediğime vakıf olursunuz. Japon iş ortaklarınız da hibrit mealinde size yardımcı olacaklardır.

Sadık usta geçmişteki o kadar ziyaret içinde benimkini mutlaka hatırlamıyacaktır... Ben hatırlıyor ve o zaman
edindiğim müsbet intibaın devamı için davet teklifinizi, kimseyi kırmak istememe rağmen, üzülerek red
ediyorum.


Saygılar.

Sayın Erdem,

İstediğimiz şey aynı aslında. Konunun daha fazla uzamaması.
Teknikte uzman olduğunuz aşikar. Verdiğiniz teknik doğruluğu konusunda herhangi bir eleştirim oldu mu? Gayet detaylı ve kitabına göre açıklamalar yapıyorsunuz. Benim sizi eleştirdiğim nokta takıldığınız yerin yanlış olması.

Firmamıza çok farklı modeller tamir ve bakım için geldiğinden dolayı bilgi haznemiz geniş; hem de uygulamalı olarak. Elbette ben ve bazı meraklı çalışanlarımız da teorik olarak bu işlere meraklı.

Hibrit seri isminden dolayı bir gün böyle bir tartışma çıkacağını düşünmemiştim açıkçası. Ancak hala bir yanlış görmüyorum Hibrit sözcüğünün kullanımında, zira AH 212/220 melez bir ürün.

Olur da fikriniz değişirse sizi ağırlamak isteriz. Misafir seven bir firmayız.

Ben firmada yönetici konumundayım ve yanlış anlaşılmasın bol yağcı bol balcı satış elemanları gibi iletiler yazmak istemem. Şahsen bu foruma geliş amacım öncelikle burada bulunan çok değerli büyüklerimden bir şeyler öğrenmektir. Firma çalışanı olduğum için de Akdaş ile ilgili mevzularda iki satır yazmayı kendime görev bilirim.

Benim için konu burada kapanmıştır.

Herkese saygılarımı sunarım.

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #68 : 10 Ocak 2019, 11:24:58 »

Muhterem kamil Bey,


İfadenizden anladığım kadarıyla, "Melez bir sistem yapılacaksa, gaz basıncının devreye intikali, kinetik yayın tam kompresyona
ulaştığı zaman olsun" diyorsunuz.

50 gram gibi dolularda zikrettiğiniz, ağır kütle namlu içinde yavaş hareket ettiğinden zaten oluyor ve mekanizma geri gidiş hızı
istenenden daha fazla değerlere ulaşıyor... Önemli olan bunu, namlu içinde kalış süresi az olan hafif dolularda gerçekleyebilmek.

Eğer böyle bir çalışma yapmak isterseniz, mekanizmanın öne doğru kinetik yayı tam kurma aralığı sonunda gaz devresini açan
çubuklarla kontrollu valflar düşünebilirsiniz. Tabiatıyla bu yapılanmanın magnum dolularda istenenin ötesinde mekanizma geri
gidiş süratine neden olmaması için, gaz hücresinin uygun regülatörlerle takviyesi şartıyla.


Saygılar.

Evet Alper Bey,tam olarak söylediğiniz gibi bir sistemi ifade etmek istemiştim.Namludaki gaz deliği de hayli küçük tutulabilir sanırım böyle bir sistemde.
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: Yaşar KÖKÇEN

Çevrimdışı Kamil SELCİK

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 102
  • Thanked: 50 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #69 : 10 Ocak 2019, 12:00:52 »
Evet Alper Bey,tam olarak söylediğiniz gibi bir sistemi ifade etmek istemiştim.Namludaki gaz deliği de hayli küçük tutulabilir sanırım böyle bir sistemde.sayın Kamil bey siz akdaşın namludaki gaz deliğini hiç gördünüz mü iğne deliğinden birazcık büyük vede sadece bir yana delik var diğer gazlılar gibi 2 tane koca koca delik değil yani bilginize.
  • Stoeger md2000
  • Akdaş AH212 hybrit
1982-Konya
 

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #70 : 10 Ocak 2019, 12:26:02 »


Akdaş tüfeği incelemedim ama zaten halen inertia yayı çıkarılmış durumda  bir model bahsettiğiniz.Namludaki deliğin küçük olmasının orada bir esprisi kalmıyor,zaten kinetik değil gazlı çalıştığı için dezavantajı dahi olabilir bu durumda.
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: Yaşar KÖKÇEN

Çevrimdışı Kamil SELCİK

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 102
  • Thanked: 50 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #71 : 10 Ocak 2019, 12:55:01 »
Akdaş tüfeği incelemedim ama zaten halen inertia yayı çıkarılmış durumda  bir model bahsettiğiniz.Namludaki deliğin küçük olmasının orada bir esprisi kalmıyor,zaten kinetik değil gazlı çalıştığı için dezavantajı dahi olabilir bu durumda.
valla bende anlamıyorum tutukluk konusunda hiç problem yaşamadım trap yarışmalarında bile hiç bir sorun yaşamadım anlamadığım nokta gaz odasındaki küçücük namlu deliği vede bir tane diğer gazlılarda iki tane koca koca delik bunlar bile tutukluk yapıyor ama akdaşta hiç sorun yok ama gaz pistonunu falan görseniz gerçekten kalite kokuyor elinize aldığınızda okkalı geliyor ;D valla diğer gazlıların gaz pistonu bile bildiğin teneke gaz kaçırmaya tam müsait.bence kalite tesadüf değil hibrit konusuna gelirsek KEDİDİR O KEDİİİİ  ;D
  • Stoeger md2000
  • Akdaş AH212 hybrit
1982-Konya
 

Çevrimdışı Emrah AKDENİZ

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 5004
  • Thanked: 7587 times
  • Hürgeneral ⭐️⭐️⭐️⭐️
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #72 : 10 Ocak 2019, 12:55:49 »
Bu tüfekte, eğer dediğiniz gibi tek ve küçük bir gaz çıkış deliği varsa, gaz çıkışının tıkanma olasılığı yok mu ?
Yağışlı havalar olur, (yağmurda çalışmayan gazlı tüfekler gördüm) fişek nemli olur barut pisliği bırakır vs..  ???
  • Akdaş Kuntor 312 SE
  • Huğlu 104A
  • Huğlu Renova
  • Huğlu 202B
  • Özkanlar FX12
Samsun / 1986
 

Çevrimdışı Kamil ÜNLÜTÜRK

  • Expert Üye
  • *****
  • İleti: 2283
  • Thanked: 3254 times
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #73 : 10 Ocak 2019, 13:06:00 »
valla bende anlamıyorum tutukluk konusunda hiç problem yaşamadım trap yarışmalarında bile hiç bir sorun yaşamadım anlamadığım nokta gaz odasındaki küçücük namlu deliği vede bir tane diğer gazlılarda iki tane koca koca delik bunlar bile tutukluk yapıyor ama akdaşta hiç sorun yok ama gaz pistonunu falan görseniz gerçekten kalite kokuyor elinize aldığınızda okkalı geliyor ;D valla diğer gazlıların gaz pistonu bile bildiğin teneke gaz kaçırmaya tam müsait.bence kalite tesadüf değil hibrit konusuna gelirsek KEDİDİR O KEDİİİİ  ;D

Akdaş ın kalitesine şahsen ben de diyecek bir şey bulamam Sadık bey'i oldukça tanıyan biri olarak av silahları konusundaki üstün birikim ve yeteneğini teslim etmek gerekir.Yalnız hibrid mevzusunda firmalarının belki savunma refleksi ile de olsa aldıkları tavırı doğru bulmadığımı da söylemeden geçemiyeceğim.Doğrusu evet başlangıçta hibrit bir sistemi hedefledik ancak sonradan yaptığımız değişiklikle (inertia yayı iptal etmek)artık bu tamamen gazlı bir sistemdir demeleri olacaktı.
  • P.Beretta 687 SP5 67cm
  • P.Beretta ES100 71cm
Kamil ÜNLÜTÜRK
1965 - Bartın

 
The following users thanked this post: Yaşar KÖKÇEN, Mehmet Sabri MUTLUER

Çevrimdışı Kamil SELCİK

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 102
  • Thanked: 50 times
  • AVLAKFORUM.COM AVCI FORUMU
Ynt: Hibrit Sistem Karmaşası
« Yanıtla #74 : 10 Ocak 2019, 14:04:21 »
Bu tüfekte, eğer dediğiniz gibi tek ve küçük bir gaz çıkış deliği varsa, gaz çıkışının tıkanma olasılığı yok mu ?
Yağışlı havalar olur, (yağmurda çalışmayan gazlı tüfekler gördüm) fişek nemli olur barut pisliği bırakır vs..  ???
Emrah bey size şunu söyleyeyim ben her ava gittiğimde veya atış yapıyım yapmayyayım geldikten sonra mutlaka tüfeğini söker temizlerim yani gaz deliğinin tıkanma riski çok zayıf Haaa şimdi gelelim can alıcı naktaya benimde can ciğer av arkadaşlarım var Allah bozmasın arkadaşlarımdan bir taneside aynı tüfeği kullanıyor tüfeğini bırakın temizlemeyi valla sökmesini bilmez av açılır ava gitmeye başlarız sezon ortasına geliriz tüfeği tık demez bana derki allah rızası şu tüfeği de bir temizle der neyse kıyamam ben temizlerim öyle tıkanma da görmedim Emrah bey yalnız şunu farkettim temizledikten yakın bir zaman sonra yağmur yağmıştı arkadaşın tüfeğini yine temizlemek için söktüm tüfeğin gaz pistonu fena kurum yapmış şaşırdım hiç temizlemedim öylece taktım yüzeysel tüfeğin dışını sildim .sezon sonuna doğru tekrar söktüm arkadaşın tüfeğini inanır mısınız pistonda kurum murum yok hafif grimsi şekilde duruyor valla şaşırdım.
  • Stoeger md2000
  • Akdaş AH212 hybrit
1982-Konya