Gönderen Konu: Bakanlığın kurduğu tuzaklara düşen Bölge Avcı Temsilcileri - Kamil ÜÇBAŞ  (Okunma sayısı 16390 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuncay KANDEMiR

  • Tuncay Kandemir
  • Hocamız
  • *******
  • İleti: 4269
  • Thanked: 846 times
    • Avcı Sayfası avlak








ZORUNLU BİR AÇIKLAMA

13.01.2014 tarihinde Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Av Yönetimi Dairesi Başkanlığı yetkilileri ile 9 bölge avcı temsilcisinin talepleri doğrultusunda gerçekleştirilen ve bir “ Toplantı Tutanağı “ ile kayda alınan toplantı ve içeriğine ilişkin olarak, AYHAK adına, aşağıdaki “ zorunlu açıklamayı “ yapmak gereği duymaktayız.

1- Bizim duyumlarımıza göre, söz konusu toplantı talebi aslında Av Yönetimi Dairesi Başkanlığı’ndan gelmiş ve toplantıya katılan avcı temsilcilerinden alınmış bir talep olarak gösterilmek amacıyla, onlardan alınmış yazılı talepler ile senaryoya uydurulmuştur.

2- Sebebi ne olursa olsun, Av Yönetimi Dairesi Başkanlığı’nın aylardır iddia ettiğimiz “ Böl ve Yönet “ tuzağına düştükleri için, bu toplantıya katılan avcı temsilcilerini vicdanları ile hesaplaşmaya davet ediyoruz.

3- Toplantı Tutanağı’nın ikinci sayfasının ilk paragrafında sözü edilen “ 2013-2014 av dönemi MAK toplantısında Ülkemiz avcı camiasını temsil etmek üzere görev alan 9 bölge avcı temsilcisinin talepleri doğrultusunda “ ve “ 9 bölge temsilcimizin de katılımı ile 13.01.2014 tarihinde bir değerlendirme toplantısı yapılmıştır “ ibarelerine yer verilmiştir.

Tarihe not düşmek adına, bu ifadelerin asılsız ve doğruyu yansıtmadığını öncelikle belirtmemiz gerekmektedir.

Çünkü 2013-2014 av dönemi MAK toplantısında bulunan ama 13.01.2014 toplantısında bulunmayan Sayın Mehmet Sucu’ya ( Ege Bölgesi Avcı Üye ) ve Sayın Necmi Öksüz’e ( B. Karadeniz Avcı Üye ) haksızlık edilmiş olacaktır. Onlar bu toplantıya katılmamış ve toplantı tutanağını da doğal olarak imzalamamışlardır.

4- AYHAK olarak, ülkemizdeki “ yasal ve kayıtlı “ avcılarımızın yaklaşık 170 bine yakınını temsil etmekte olduğumuzu , Dernekler bazında üyelik çalışmalarımızın da halen sürdürüldüğünü sürekli olarak ifade etmekteyiz. Hal böyle iken, 13.01.2014 tarihinde yapılan toplantıya katılan avcı üyelerin, şahsı adına mı , yoksa arkasındaki dernek- yasal ve kayıtlı avcı üyeleri de temsilen katılıp, katılmadıklarını bilemiyoruz. Ülkemizdeki ne kadar yasal ve kayıtlı avcıyı temsil edip, etmedikleri de meçhuldür. Bunu Daire Başkanlığının da tam olarak bildiğini sanmıyoruz.

5- Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürü Sayın Ahmet Özyanık tarafından, çok değil, geçen ay aldığımız, şahsıma hitaben yazılı mektupta, AYHAK’ın ülkemiz avcılık camiasının tek temsilcisi ve Bakanlığın bu konudaki tek muhatabı olarak teyit edildiği bilinmektedir.
Bu mektubun yazıldığı tarih olan 5 Aralık 2013’den, 13 Ocak 2014 tarihine kadar geçen süre içinde ne değişmiştir de, Bakanlığın ilgili Daire Başkanlığı, AYHAK’ı dışlayarak, geçen seneki Bölge temsilcilerini, talep onlardan gelmiş gibi bir senaryo ile, bu toplantıya çağırmıştır ?
Yoksa yıllardır savunduğumuz gibi, Bakanlık yine, özellikle avcılık camiamızda çok kolay ve sık bir biçimde başvurduğu “ Böl ve Yönet “ politikasını başarıyla devreye sokmuştur.

6- Nitekim “ Toplantı Tutanağı “ nın esas içeriğine bakıldığında, AVBİS adı verilen “ Kotalı Avcılık “ ve gelecekte de bunun “ Paralı Avcılığa “ dönüşmesi tuzağına, toplantıya katılan Bölge Temsilcisi Avcılar bilerek veya bilmeden düşmüşler veya düşürülmüşlerdir.
Bu vebal, tarih önünde, toplantıya katılan ve tutanağı imzalayan Bölge Avcı Temsilcilerinin boynundadır. AYHAK olarak gerek bu toplantının düzenleniş biçim ve şartına, gerek içeriğine ve gerek alınan kararlara yaklaşımı “ karşı “ , yani “ olumsuz “ yöndedir.
7- Avcıların demokratik ve eşit katılımının sağlandığını göstermek amaçlı planlanan ve düzenlenen bu tür ilkesiz ve samimiyetten uzak toplantıların, ülkemiz avcılık sistemi ve sorunlarına hiçbir çözüm getirmeyeceğini bir kez daha vurgulamak isteriz.
8- Lafı ve yazıyı fazla uzatmadan, Toplantı Tutanağı ve içeriği hakkında, detaya girmeden verdiğimiz aşağıdaki birkaç örnek ile konunun ne kadar ciddiyetle ve samimiyetle ele alındığına vurgu yapmak istemekteyiz.
AVBİS gibi ülke avcılığının geleceğini ilgilendiren ve sayısı Bakanlık tarafından da henüz bilinmeyen tüm ülke avcılarını kapsayan bir sistemin tartışılması ve bunun sonucunda Toplantı Tutanağı ile karar altına alınması kaç saat sürmüştür ? Böyle bir toplantının gerek katılanların temsiliyeti olarak, gerek Toplantı Tutanağı’ndaki gündem maddeleri ve gerek süresi olarak “ ciddiyetinden “ şüphe etmez misiniz ?

Toplantı Tutanağı yaklaşık 3 ( üç ) tam sayfadan oluşmaktadır, toplam 14 madde içermektedir. İlk sayfası, son 5 ( beş ) aydır, gerek Bakanlığın ve gerek Genel Müdür Sayın Özyanık’ın AVBİS hakkında vermiş olduğu bir demeçte geçtiği gibi, nerede ise kelimesi kelimesine aynı ifadeler ile kaleme alınmıştır. Sanıyoruz Bakanlık bunu klişeleşmiş halde önceden yazmış ve tüm Bölge Avcı Temsilcilerine imzalatmıştır. Merak, araştırma ve okuma-öğrenme iddiası olmayan temsilciler de, doğru düzgün neye imza attıklarının farkına varmadan, aynen imzalamışlardır.
Oysa paraflarını attıkları, bu ilk sayfada AVBİS’i alenen kabul etmiş olmaktadırlar. Elbette bu onların kişisel tercih ve sorunlarıdır, AYHAK’ı bağlamaz.

Bakanlığın birçok maddede “ havuç gösterir gibi “ ülke avcılık sistem ve sorunlarında avcılar ile işbirliği yapma olgusu, yıllardır olduğu gibi, yine vurgulanmaktadır. Oysa deneyimlerimiz bize Daire Başkanlığı’nın bu konularda katılımı ön planda tutan, samimi ve gerçek niyetlerinin bu olmadığını zaman içinde birçok kez göstermiştir.

“ Avlakların avcı kuruluşları ile işletilmesi hususunda “ ( Madde-1 , ikinci paragraf ) bir başka yemleme daha yapılmaktadır. Konuya vakıf olmayan Bölge avcı temsilcilerinin paraf ettikleri bu madde ile tabir caiz ise “ dudaklara bir parmak bal çalınmaktadır “. 4915 sayılı K.A.K’da avlakların “ avcı kuruluşları ile işletilmesi hususuna “ yer verilmemiştir. Bu sorun, şu anda TBMM’de beklemekte olan “ Tabiatı ve Biyolojik Çeşitliliği Koruma Kanun Tasarısı “ ile giderilmeye çalışılmaktadır.

Bunun için Toplantı Tutanağı’nda, ilgili madde ikinci paragrafında “ yasal engellerin kaldırılması yönünde girişimler başlatılmış olup bu girişimler takip edilecektir “ ifadesi kullanılmış ve Bölge avcı temsilcileri de buna paraf atmışlardır.

Genel av kotalarının belirlenmesi , göçmen su kuşları ve diğer göçmen kuşlar ( bıldırcın, üveyik ve çulluk muğlak bırakılmak kaydıyla ) kotalarının belirlenmesi ki, sistemin bizce “ ana damarlarını “ oluşturmaktadır, kaderlerini Bakanlığın “ gerekli çalışmaları “ yapmasına bırakılmıştır. Kimse bunun nasıl, ne zaman ve ne şekilde olacağını sorgulamamıştır.

Bilerek veya bilmeyerek, avcılar arasında, şimdiye kadar konuşulan ancak yazıya dökülmeyen “ Köyde oturan avcı “ ve “ şehirde oturan avcı “ kavramları ilk kez yazılı hale getirilmiştir. Ancak kimse, bunlar arasında “ yasal ve kayıtlı avcı” ve “ yasal ve kayıtlı olmayan avcı “ farkını dile getirmeye ve kaleme almaya cesaret edememiştir. Dolayısı ile yıllık harcını ve avlanma belgesi pul bedelini ödeyen avcı ile ödemeyen ama avlanan avcı farkı yine gözardı edilmiştir.

Bakanlık, yıllardır “ işin içinden bir türlü çıkamadığı “ ve “ tespit edemediği “ ülkedeki avcı sayısını kamufle etmek ve “ kotalı avcılık “ , etüt-envanter çalışması, düşümü ve belirli dönemlerde bunların “ güncelleştirilmesini sağlamak “ gibi külfetlerle uğraşmamak, 2016 yılına kadar, “ ciddi, bilimsel ve gerçek anlamda işleyen bir sistem “ gibi belaları başına almamak adına “ ekosistem taşıma kapasitesini temel alan bir formül icat etmiştir “.

Bakanlık, buna göre de AVBİS adı verilen sistemi, temeli çürük olarak inşaa etmeye çalışmaktadır. AYHAK olarak temel eleştirimiz burada başlamakta ve yukarıda değindiğimiz genel bir takım noktalar ve uygulamada ortaya çıkabilecek olası sorunları önceden tartışabilmek ve mümkün mertebede alınabilecek önlemleri şimdiden alabilmek amacıyla uğraş vermekteyiz. AYHAK’ı önceden resmi muhatap kabul edip, öte yandan bir takım “ Bizans Oyunları “ ile ülke avcılarını “ Böl ve Yönet “ gibi politikalar ile birbirine düşürmeye çalışmak, Bakanlığın devlet kimliğine ve ciddiyetine hiç yakışmamaktadır.

Bunların dışında da konuşulması ve tartışılması gereken birçok konu bulunmaktadır. Bu açıklamanın amacını aşmamak adına şimdilik bu konulara temas etmek gereği duymamaktayız.

Ülke Avcılığının Birliği için mücadelesine devam eden AYHAK dışında, gerek bireysel veya gerek arkasındaki birkaç dernek veya üye zorlaması ile bu tür toplantılara katılarak, Bakanlığın kurduğu tuzaklara düşen Bölge Avcı Temsilcisilerine de mesajımız gayet nettir. Ya “ Bizimlesinizdir, birlikteyiz... Ya da yolunuz açık olsun ...” Ancak unutulmamalıdır ki ; “ Ülke avcılık tarihimiz tüm bunları gelecek kuşaklar için, yargılayacak ve gerçekleri not düşecektir.”

Saygılarımızla.
(AYHAK) Avcılık Ve Yaban-Av Hayatı Koruma Konfederasyonu Başkanı
Kamil ÜÇBAŞ
Tuncay KANDEMİR 1971
Samsun Ankara
 

Çevrimdışı Ümit TAŞER

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 734
  • Thanked: 53 times
Bizim dernekler ne yapmaya çalışıyorlar anlamadım 3 gün önce topluca iptal edelim vs gibi organize olmaya çalışanlar şimdi ellerine fırsat geçmişken birşeyleri düzelteblecekken, siz ne derseniz öyle olsun hökümet beyim diyerek boyun eğmişler yazıklar olsun. Arkadaş buradan devlete sesleniyorum, bütün genel ve devlet avlaklarının girişi paralı ve hayvan başı 100 tl olacak şekilde yapılandırın, vurmakda sınırsız olsun girmekte. Ama  adam gibi denetleyin. 10 sene sonra yapacağınızı şimdi yapında kurtulalım. Nasılsa yemek için daha çok para lazım size... Bizim bölge temsilcilikleride oldu bitti maşallah diye el çırpsınlar...
  • Akkar altay 61slug, 66 seritsiz, 71 seritli
  • Huglu 104A 76cm super poze
 

Çevrimdışı Volkan KÖYDEMİR

  • Onursal Üyemiz
  • *****
  • İleti: 6325
  • Thanked: 1130 times
Şimdi yapılması gereken nedir? Kamil Bey'in işi zor. Bu kararın yasal geçerliliği üzerinde araştırma yapsalar iyi olur gibi geliyor. Bu gibi kararlar MAK toplantıları dışında alınamaz sanıyorum. Bunun haricinde özel durum olursa toplantı yapılıyor ama onun da kapsamı bu konuyla örtüşmüyor bence. Herhalde bundan sonra bunun gibi toplantılara katılma bilgisinin federasyona bildirilmesi gibi önlemler düşünmüşlerdir.
1968
Dünya, kötülük yapanlar yüzünden değil, seyirci kalıp hiçbir şey yapmayanlar yüzünden tehlikeli bir yerdir.  Albert Einstein.
 

Çevrimdışı M.Ali AKDAĞCIK

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 1805
  • Thanked: 1041 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
tuncay bey bilgilendirme için teşekkürler,
volkan beye katılıyorum ,
kamil beyin işi cidden zor,
kahpe Bizans oyunları osmanlıyı vaktiyle kapılarımızı hep zorlamıştır,
bu oyunlara karşı iyi hesap yapmak ve çoook kafa patlatmak lazım,
volkan beyinde söylediği gibi,
bundan sonra ne olacak...












  • TURKUAZ HK 11, OTOMATİK, 4+1, 12 CAL. 65 CM.
  • LAZER TEK KIRMA, 36 CAL. 65 CM.
İnsanlara hoşgörülü tavrım , bildiklerimin yanılgılarıma yetmeyişindendir,..
 
Murat Ali Akdağcık
1970 MERSİN
 

Çevrimdışı Tuncay KANDEMiR

  • Tuncay Kandemir
  • Hocamız
  • *******
  • İleti: 4269
  • Thanked: 846 times
    • Avcı Sayfası avlak
şu anda avlak sistemini çouğ avcı ve dernek yönetimi bilmiyor, bildiklerini sananlarda izin alınca haftanın 7 günü av serbest sanıyor :( v.s iyi bir şey zannediyor...
Bakanlığın en büyük ayıp noktası bu, bir sistem var teoride fakat uygulayacak ne durumları var ne de imkanları... gerektiği gibi uygulansa eminim bütün avcılar ayağa kalkar çoğu yerde ne kota nede gerçek bir denetim ve kontrol v.s var.
hal böyle olunca avcılarımızda olumsuz bir etki bırakmadığı gibi başı boşluk bilmeyen araştırmayan avcılarda memnuniyet yaratıyor, bu da biz avcıların ayıbı :(
bilmeden görmeden kabul ediyoruz şu anda.
Konuya yazanlar ve AYHAK ; üstümüze düşeni yapıyoruz uyarıyoruz !!! uyuyan avcılar düşünsün ! iş işten geçince itiraz edecekleri hiç bir şeyleri kalmayacak :(
Tuncay KANDEMİR 1971
Samsun Ankara
 

Çevrimdışı Vet.Hek.Beytullah SEFEROĞLU

  • AvlakForum Üye
  • *
  • İleti: 32
  • Thanked: 2 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
Kanunlar
Kara Avcılığı Kanunu
Kanun No. 4915      Kabul Tarihi : 1.7.2003
BİRİNCİKISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİBÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1. - Bu Kanunun amacı; sürdürülebilir av ve yaban hayatı yönetimi için av ve yaban hayvanlarının doğal yaşam ortamları ile birlikte korunmalarını, geliştirilmelerini, avlanmalarının kontrol altına alınmasını, avcılığın düzenlenmesini, av kaynaklarının millî ekonomi açısından faydalı olacak şekilde değerlendirilmesini ve ilgili kamu ve özel hukuk tüzel kişileri ile işbirliğini sağlamaktır.
Bu Kanun av ve yaban hayvanlarını ve yaşama ortamlarını, bunların korunmasını  ve geliştirilmesini, av ve yaban hayatı yönetimini, avlakların kurulması, işletilmesi ve işlettirilmesini, avcılığın, av turizminin, yaban hayvanlarının üretiminin, ticaretinin düzenlenmesini, toplumun bilinçlendirilmesini, avcıların eğitimini, av ve yaban hayatına ilişkin suçlar, suçların takibi ve cezaları kapsar.
Tanımlar
MADDE 2. - Bu Kanunda adı geçen;
1) Bakanlık: Çevre ve Orman Bakanlığını,
2) Bakan: Çevre ve Orman Bakanını,
3) Genel Müdürlük: Doğa Koruma ve Millî Parklar Genel Müdürlüğünü,
4) Av hayvanı: Bu Kanun kapsamında avlanan, korunan ve Bakanlıkça belirlenen listede yer alan hayvanları,
5) Yaban hayvanı: Sadece suda yaşayan memeliler dışında kalan ve Bakanlıkça belirlenen bütün memelileri, kuşlarıve sürüngenleri,
6) Avlak: Av ve yaban hayvanlarının doğal olarak yaşadıkları veya sonradan salındıkları sahaları,
7) Özel avlak: Bir bütün teşkil eden özel mülkiyetteki tapulu arazilerden, Bakanlığın avlaklar için tespit ettiği ve tanımladığı şartlara uygun olan avlakları,
8) Devlet avlağı: Devlet ormanları, toprak muhafaza ve ağaçlandırma sahalarıve benzeri yerlerle Devlet tarım işletmeleri, baraj gölleri ve emniyet sahalarında, ilgili kuruluşun muvafakatı alınarak Bakanlıkça avlak olarak ayrılan yerleri,
9) Genel avlak: Özel ve Devlet avlakları dışında kalan bütün av sahalarıile göl, lagün, bataklık ve sazlık gibi sahaları,
10) Örnek avlak: Devlet avlakları ve genel avlaklar içinde Bakanlıkça belirlenecek esaslara göre ayrılan ve işletilen veya işlettirilen avlakları,
11) Yaban hayatı koruma sahası: Yaban hayatı değerlerine sahip, korunmasıgerekli yaşam ortamlarının bitki ve hayvan türleri ile birlikte mutlak olarak korunduğu ve devamlılığının sağlandığı sahaları,
12) Yaban hayatı geliştirme sahası: Av ve yaban hayvanlarının ve yaban hayatının korunduğu, geliştirildiği, av hayvanlarının yerleştirildiği, yaşama ortamını iyileştirici tedbirlerin alındığı ve gerektiğinde özel avlanma plânı çerçevesinde avlanmanın yapılabildiği sahaları,

12) Yaban hayatı geliştirme sahası: Av ve yaban hayvanlarının ve yaban hayatının korunduğu, geliştirildiği, av hayvanlarının yerleştirildiği, yaşama ortamını iyileştirici tedbirlerin alındığı veGerektiğinde yönetim ve gelişme plânı çerçevesinde avlanmanın, fotoğraf ve film çekimi turları ile eko turizm faaliyetlerinin yapılabildiği, Bakanlıkça belirlenecek esaslara göre ayrılan ve yönetilen sahaları,"

13) Üretme istasyonu: Av ve yaban hayvanlarının üretildikleri tesisleri,
14) Trofe : Yaban hayvanının boynuz, diş, post ve benzeri hatıra değeri taşıyan parçalarını,
15) Sulak alan: Doğal veya yapay, devamlıveya geçici, suları durgun veya akıntılı, tatlı, acı veya tuzlu, denizlerin gel-git hareketlerinin çekilme devresinde altı metreyi geçmeyen derinlikleri kapsayan bütün suları, bataklık, sazlık ve turbalıkları,
16) Av ve yaban hayatı yönetimi: Av ve yaban hayatının sürdürülebilirliğinin sağlanması hedefinden hareketle; av ve yaban hayvanları ile yaşama alanlarında gerekli araştırma, etüd ve envanter çalışmalarının yapılması, koruma ve geliştirme faaliyetlerinin belirlenmesi, faydalanmanın düzenlenmesi de dahil; yönetim plânlarının yapılması, uygulanması, denetlenmesi, izlenmesi ve değerlendirilmesini,
17) Avlanma plânı: Envanteri yapılan, sınırları belli bir avlak alanında avlanmasına izin verilen yaban hayvanlarının tür, cinsiyet ve yaşitibariyle kaç adet ve hangi usul ve kurallara uyularak ne kadar süre içerisinde avlanacağını düzenleyen ve yaşama ortamının geliştirilerek sürdürülmesi için gerekli önlemleri öngören ve Genel Müdürlükçe onaylanmış plânı,
18) Avcı: Avcılık belgesine sahip olan kişiyi,
19) Avcı kuruluşu: Kuruluş statüsünde, avcılık ile av ve yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve düzenlenmesine ilişkin hükümlerin yer aldığı dernekleri ve bunların oluşturduğu federasyon ve konfederasyonları,
20) Gönüllü kuruluş: Amacı av ve yaban hayatının korunması ve geliştirilmesi olan ve bu alanda faaliyet gösteren vakıf, dernek veya bunların oluşturduğu federasyon ve konfederasyonlar gibi sivil toplum örgütlerini,
21) Avcılık belgesi: Onsekiz yaşını doldurmuş, silâh taşıma ehliyetine sahip, bu Kanuna göre avcılık belgesi almaya engel hali bulunmayan, avcılık ve av yaban hayatı ile ilgili eğitim almış ve sınavda başarılı olmuş kişilere başvuruları halinde verilen belgeyi,
22) Avlanma hakkı: Avcılık belgesine sahip olan kişilerin yıllık avlanma izin ücreti ödeme koşulları ile elde ettiği hakkı,

"21)Avcılık belgesi: On sekiz yaşını doldurmuş, avcılık ve av Yaban   hayatı ile ilgili eğitim almış ve yapılan sınavda başarılı olmuş kişilere verilen belgeyi,
22)Avlanma hakkı:Avcıların av hayvanı türlerine göre Bakanlıkça belirlenen esaslar çerçevesinde elde ettiği hakkı,"


23) Av yılı: 1 Nisan'dan başlayarak takip eden yılın 31 Mart sonuna kadar olan süreyi,
24) Av sezonu: Merkez Av Komisyonunca tespit edilen ve avlanmasına izin verilen ilk grup av hayvanlarının avının açıldığı tarih ile son grup av hayvanlarının avının kapandığı tarih arasındaki süreyi,
25) Avlanma zamanı: Gün doğumundan bir saat öncesi ile gün batımından bir saat sonrası arasında kalan zamanı,
26) Avlanma: Bu Kanun kapsamında avına izin verilen yaban hayvanı türlerini, izin verilen yerlerde, tespit edilen zaman ve miktarlar ile belirlenen esas ve usullerle canlı veya ölü ele geçirmeye çalışmayı veya ele geçirmeyi,
27) Yasa dışı avlanma: Bu Kanun kapsamında korunan veya avına izin verilen yaban hayvanı türlerini; izin verilen yerler, belirlenen zamanlar, miktarlar dışında ve/veya zehirleyerek, tuzak ve kapan kurarak veya men edilen diğer usullerle canlı veya ölü ele geçirmeye çalışmayı veya ele geçirmeyi,
28) Avlama ücreti: Örnek avlaklar ile Genel Müdürlükçe belirlenen Devlet avlakları ve genel avlaklarda, yıllık avlanma izin ücreti dışında, hayvan türlerine, ağırlıklarına ve trofe değerlerine göre ayrıca alınan ücretleri,
29) Avlanma izin ücreti: Her av yılı için, av hayvanı gruplarına ve avcılık belgesi çeşitlerine göre Bakanlıkça tespit edilen ücretleri,

"28) Avlama ücreti: Avlanmaya izin verilen sahalarda; saha, av hayvanı türü ve trofe değerlerine göre Bakanlıkça tespit edilen ücretleri,
29) Avlanma izin ücreti: Av hayvanı türlerine göre Bakanlıkça tespit edilen izin ücretlerini,"


30) Döner Sermaye İşletmesi: Bu Kanun çerçevesinde toplanan gelirlerin, yine sadece bu Kanun çerçevesinde kullanılmak üzere yatırıldığı, 21.5.1992 tarihli ve 3800 sayılı Orman Bakanlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunun 35 inci maddesine göre kurulmuş bulunan Döner Sermaye işletmelerini,
31) Av koruma memurları: Bu Kanun kapsamındaki suçların takibi, av ve yaban hayatı yaşama ortamlarının ve avcıların kontrolü, av ve yaban hayvanlarının bakımı, korunması, geliştirilmesi, gözlenmesi ve sayımı ile bu konularda gerekli tespitleri yapmak üzere eğitilen ve görevlendirilen, Çevre ve Orman Bakanlığı ve Orman Genel Müdürlüğünde her sınıf, derece ve vazifede çalışan memurları,
32) Saha bekçisi: Yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile avlaklarda koruma görevi verilen memur ve işçi statüsünde çalışan personeli,

"33) Orman idaresi: Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünün ve Orman GenelMüdürlüğünün merkez ve taşra birimlerini,
34)Yönetim ve gelişme planı: Yaban hayatı geliştirme sahalarının tüm yaban hayatı ve ekosistem kaynak değerlerinin sürdürülebilir korunması, iyileştirilmesi, kullanımı ve yönetimi için hazırlanan planlarını,

35) Yaban hayvanı yerleştirme sahaları: Doğal yayılış alanında yok olmuş veya azalmış av ve yaban hayvanlarının, tekrar o alana veya neslinin devamı için uygun yeni bir alana yerleştirildikleri alanları,"
İfade eder.
İKİNCİBÖLÜM
Merkez Av Komisyonu ve İl Av Komisyonları
Av komisyonları
MADDE 3. -Merkezde, Bakanın veya Müsteşarın başkanlığında, Bakanlık ve Genel Müdürlük merkez teşkilâtı ilgili birimlerinden üç, bir bitki koruma uzmanı ve bir veteriner hekim olmak üzere Tarım ve Köyişleri Bakanlığından iki, Jandarma Genel Komutanlığı, Orman Genel Müdürlüğü, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü ile orman fakülteleri ve gönüllü kuruluşları temsilen birer, dokuz coğrafi bölge esas alınarak belirlenecek avcı kuruluşlarından dokuz, özel avlak temsilcisi bir olmak üzere toplam yirmibir üyeden teşekkül eden Merkez Av Komisyonu kurulur.
İllerde ise valinin veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında; Bakanlıktan iki, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile millî eğitim müdürlüğü, gençlik ve spor il müdürlüğü, jandarma teşkilâtı ve gönüllü kuruluşlarıtemsilen birer, mahalli avcı kuruluşlarından üç üye olmak üzere toplam onbir üyeden teşekkül eden il av komisyonu kurulur.

Mecliste DEğişmek üzere olan bölüm.

"Merkezde,  Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürü veya Genel Müdür Yardımcısı başkanlığında, Genel Müdürlük merkez teşkilatı ilgili birimlerinden dört, bitki koruma alanında bir uzman ve bir veteriner hekim olmak üzere Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığını temsilen iki, Jandarma Genel Komutanlığı,  Orman  Genel Müdürlüğü, Emniyet Genel Müdürlüğü ve  avlak işletmecilerini temsilen birer,yaban hayatı veya biyoloji bölümü bulunan fakülteleri temsilen üç,yaban hayatı koruma, geliştirme,  araştırma ve gözleme faaliyetlerinde bulunan gönüllü kuruluşları temsilen iki,dokuz coğrafi bölge esas alınarak avcı kuruluşlarını temsilen birer olmak üzere toplam yirmi beş üyeden teşekkül eden  Merkez Av Komisyonu kurulur.İllerde, valinin veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında; Orman ve Su İşleri Bakanlığı il şube müdürlüğü, Orman Genel Müdürlüğü ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, jandarma teşkilatı, emniyet teşkilatı ve yaban hayatı koruma, geliştirme, araştırma ve gözleme faaliyetlerinde bulunan gönüllü kuruluşları temsilen birer, mahalli avcı kuruluşlarından iki üye olmak üzere toplam dokuz üyeden teşekkül eden il av komisyonu kurulur."

Gerekli hâllerde valilik, il av komisyonundaki yapıya benzer ilçe av komisyonu kurabilir.
İlçe av komisyonu kararları il av komisyonunda, il av komisyonu kararları da Merkez Av Komisyonunda değerlendirilir. Merkez Av Komisyonu bu Kanunda Bakanlığa verilen yetkiler dışında av ve yaban hayatının korunması ve geliştirilmesi için gerekli kararları alır. Merkez Av Komisyonu kararı kesindir.
Merkez Av Komisyonu ile il ve ilçe av komisyonlarının görev, yetki ve sorumlulukları,üyelerinin seçimi, çalışma usulleri, coğrafik bölgelerin belirlenmesi, karar alınması, kararların yayın ve yayım esasları Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Merkez Av Komisyonunda alınan kararların uygulanması, av ve yaban hayvanlarının korunması, üretimi ve bakımı ile avcı kuruluşlarının kurulmasının ve çalışmasının teşviki, üyelerinin eğitimi Bakanlıkça yürütülür.
İKİNCİKISIM
Av ve Yaban Hayvanlarının Korunması, Yaban Hayatı Koruma ve Geliştirme
Sahaları,Üretme İstasyonları, Av Sezonu, Avlanma Esas ve Usulleri,
Av ve Yaban Hayatı Yönetimi
BİRİNCİBÖLÜM
Av ve Yaban Hayvanlarının Korunması,Yaban Hayatı Koruma ve Geliştirme
Sahalarıve Üretme İstasyonları
Av ve yaban hayvanlarının korunması ve koruma alanları   
MADDE 4. - Yaban hayvanı türleri içinde yer alan ve Bakanlıkça belirlenen av hayvanlarından, korunmasıgerekenler Merkez Av Komisyonunca, av hayvanlarının dışında kalan yaban hayvanları ile diğer türler gerektiğinde ilgili kuruluşların uygun görüşleri alınarak Bakanlıkça koruma altına alınır. Bu karar Resmî Gazetede yayımlanır. Koruma altına alınan yaban hayvanları avlanamaz. Yaban hayvanları üreme, tüy değiştirme ve göç dönemlerinde rahatsız edilemez, yavru ve yumurtaları toplanamaz, yuvaları dağıtılamaz ve memeliler kış uykusunda rahatsız edilemez. Lüzumu halinde bu yaban hayvanlarının kendilerinden, yavru ve yumurtalarından, korundukları süre içinde faydalanma ve zararlı olanları ile mücadele ve men edilen avlanma usulleri ile geçici olarak avlanma esasları Bakanlıkça tespit edilir.
Koruma altında olmayan yaban hayvanlarının avlanmanın yasaklandığı gün ve sürelerde; tarım alanları ile besi ve yaban hayvanlarına zarar verecek sayıda çoğalmalarıveya bulaşıcı hastalık taşıdıklarının tespiti durumunda, söz konusu alanlarda konu mahallî tarım ve köyişleri ile orman teşkilâtı görevlilerince incelenerek hazırlanacak ortak rapor doğrultusunda belli sayıda yaban hayvanının belirlenecek esas ve usullerle avlattırılmasına Genel Müdürlükçe izin verilebilir.
Taraf olunan uluslararası sözleşmeler gereğince el konulan veya doğal afetler, çevre sorunları, yaralanma ve sahipsiz kalma gibi nedenlerle bakıma veya tedaviye muhtaç olan av ve yaban hayvanlarının, tekrar doğal yaşama ortamlarına bırakılıncaya veya yabancı türlerin orijin ülkesine gönderilinceye kadar bakım, tedavi ve rehabilitasyonlarının yapılacağı kurtarma merkezleri kurulur. Bu yerlerin kurulması ve işletilmesine ilişkin esaslar Bakanlıkça hazırlanacak yönetmelikle düzenlenir.
Av ve yaban hayvanlarının beslenmesine, barınmasına, üremesine ve korunmasına imkân veren doğal yaşama ortamları zehirlenemez, sulak alanlar kirletilemez, kurutulamaz ve bunların doğal yapıları değiştirilemez.
Yaban hayatı koruma ve geliştirme sahalarında yaban hayatı tahrip edilemez, ekosistem bozulamaz, yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile üretme istasyonları dışında da olsa bu sahalara olumsuz etki yapacak tesislere izin verilemez, varsa mevcut tesislerin atıkları arıtılmadan bırakılamaz, onaylanmış plânlarda belirtilen yapı ve tesisler dışında hiçbir yapı ve tesis kurulamaz, irtifak hakkıtesis edilemez. Bu sahalarda Bakanlıkça gerektiğinde ilave yasaklamalar getirilebilir. Bakanlığın uygun görüşü alınmadan diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca yasaklama getirilemez.
Yaban hayatı koruma ve geliştirme sahalarındaki kamuya ait açıklıkların ve mevcut olan ağaçların, bitki örtüsünün yanması, her ne sebeple olursa olsun kesilmesi, sökülmesi, boğulması, budanması sonucunda oluşacak açıklıklar ve arazinin düzeltilmesi suretiyle elde edilecek sahalar işgal edilemez, kullanılamaz, bu yerlere her türlü yapı ve tesis yapılamaz, bu yapı ve tesisler tapuya tescil edilemez. Bu gibi yapı ve tesislere hiçbir kayıt ve şart aranmadan doğrudan doğruya Bakanlıkça el konulur. Bu sahalarda yaban hayatının tahrip olmasına, ekosistemin bozulmasına neden olan olumsuz müdahalelerden dolayı Bakanlıkça yapılacak iyileştirme çalışmalarına ait giderler sebebiyet verenlerden ayrıca tazmin edilir.
Yaban hayatı koruma ve geliştirme sahalarında mülki alanı bulunan köy tüzel kişiliği ve belde belediyeleri ile koruma hizmeti için işbirliği yapılabilir. Koruma hizmetinin alınmasına ilişkin esas ve usuller Bakanlıkça belirlenir.
Yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile üretme istasyonları, orman rejimine giren yerlerde Bakanlıkça, diğer yerlerde Bakanlar Kurulunca tefrik edilir. Bu sahaların ayrılması ve yönetimine ilişkin esas ve usuller Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
"Bu Kanunda belirtilen korunan alanlara kedi, köpek ve diğer evcil hayvanlar bırakılamaz. Bu hayvanlarla mücadele usulleri yönetmelikle belirlenir."

ç) 4 üncü maddesinin sonuna aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Yaban hayatı alanlarına kedi, köpek gibi evcil hayvanlar bırakılamaz.”

İKİNCİBÖLÜM
Av Sezonu, Avlanma Esas ve Usulleri ile Av ve Yaban Hayatı Yönetimi
Av sezonu
MADDE 5. - Sürüngen, kuş ve memeli av hayvanlarının sınıf ve türlerine göre eş tutma, üreme, yavru büyütme, erginleşme gibi yaşam evrelerini dikkate alarak avlanma sürelerinin başlama ve bitiş tarihleri ile populasyon durumuna göre avlanma günleri ve av miktarlarını tespit etmeye, Devlet avlakları ve genel avlaklarda bazı türlerin avını ve bazıavlaklarda avlanmayı belli bir süre yasaklamaya; il av komisyonlarının görüşve önerileri doğrultusunda Merkez Av Komisyonu, özel avlaklar ile örnek avlaklarda ise Bakanlık yetkilidir. Nesli tehlike altında olan, nadir, hassas ve benzeri statülerde yer alan türler ile endemik ve göçmen türlerin korunması amacıyla gerekli koruma tedbirlerini almaya, bu türler için bu Kanunda adı geçen koruma alanlarını oluşturmaya ve bu alanları ekolojik ihtiyaçlarına göre yönetmeye, doğal türlerin azalması veya nesillerinin tehlike altına girmesi durumunda yeniden yerleştirme çalışmalarının ekolojik prensiplere göre yapılmasınısağlamaya, av yasağına ilişkin esas ve usulleri tespit etmeye, avcılığın denetlenmesi ve izlenmesi çalışmalarını yapmaya ve uygulamada gerekli tedbirleri almaya Bakanlık yetkilidir.

"Sürüngen, kuş ve memeli av hayvanlarının sınıf ve türlerine göre eş tutma, üreme, yavru büyütme,erginleşme gibi yaşama evrelerini dikkate alarak avlanma sürelerinin başlama ve bitiş tarihleri ilepopülasyon durumuna göre avlanma günleri ve av miktarlarını tespit etmeye, bazı türlerin avını ve bazı avlaklarda avlanmayı belli bir süre yasaklamaya il av komisyonlarının görüş ve önerileri doğrultusunda Merkez Av Komisyonu, Devlet avlakları, genel avlaklar, örnek avlaklar ve özel avlaklarda ise Bakanlık yetkilidir."


Av ve yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülebilir yönetiminde; kamuoyu desteğinin sağlanması için toplumun bilgilendirilmesi, bilinçlendirilmesi ile avcıların ve toplumun eğitilmesi amacıyla; Türkiye sınırları içinde yayın yapan ulusal, bölgesel, yerel radyo ve televizyonlar; av sezonunun başlamasından onbeş gün önce ve sona ermesinden itibaren de onbeş gün süreyle eğitici, uyarıcı ve tanıtıcı yayın yapmak zorundadırlar. Bu yayın ve tanıtım faaliyetleri her kuruluşun ana haber bültenlerinden sonraki kuşakta ve ücretsiz olarak yayınlanır. Bu programların süresi yılda toplam üç saatten az olamaz. Bu hizmetlerin yürütülmesinde kurum ve kuruluşlar Bakanlık ile işbirliği yaparlar.

Avlanma esas ve usulleri
MADDE 6. - Avlanma, avcılık belgesi ve avlanma izni almak şartıyla, yasalarla izin verilen silâh, araç ve eğitilmiş hayvanlarla, avlanma plânlarına veya Merkez Av Komisyonu kararlarına göre yapılır.

"Avda kullanılmasına izin verilen yivli veya yivsiz tüfeklerle avlanacakların, silah ruhsatına sahip olmaları zorunludur."
Zehirle avlanmak yasaktır. Haznesi iki fişek alacak şekilde sınırlandırılmamış otomatik, yarı otomatik, pompalı ve benzeri yivsiz av tüfekleri ile havalı tüfek ve tabancalar avda kullanılamaz. Eğitilmiş hayvanlarla ve mücadele kapsamında kullanım yeri, şekli ve özellikleri Merkez Av Komisyonunca belirlenecekler dışında kara, hava araçları ve yüzer araçlarla, ses, manyetik dalga, ışık yayan araç ve gereçler, canlı mühre, tuzak, kapan ve diğer benzeri araç, gereç ve usullerle avlanılamaz. Avda kullanımı Merkez Av Komisyonu kararı ile men edilen ses ve manyetik dalga yayan cihazlar, tuzak ve kapanlar ile benzeri araç ve gereçlerin pazar ve ticarethanelerde bulundurulması ve satışı yasaktır. Özellikleri Merkez Av Komisyonunca belirlenenlerin dışında gümeler kurulamaz ve bu gümelerde avlanılamaz.
Avlanan hayvanların taşınması ve avlanma gayesi dışında mücadele kapsamında ve kişilerin kendilerini, tarlalarını ve sürülerini korumak maksadıyla avlaklarda avcılık belgesi ve avlanma izni olmadan avlanmada kullanılan silâhlarıve araçları taşıma veya köpek bulundurma ile eğitilmiş hayvanlarla ve avlanma zamanı dışında avlanma esasları Merkez Av Komisyonunca tespit edilir. Bu esas ve usullere aykırı şekilde avlanılamaz.
Av ve yaban hayatı yönetimi
MADDE 7. - Av ve yaban hayatı yönetimine, saha, avlak, istasyon ve tesislerin kurulmasına ait iş ve işlemler, gerektiğinde ilgili kuruluşların görüşleri alınarak Bakanlıkça yapılır veya yaptırılır.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Avlama Ücretleri, Katılım Payı, Ücret Alınmayacak Hâller ve Toplanan
Gelirlerin Kullanılması
BİRİNCİBÖLÜM
Avlama Ücretleri, Katılım Payı ve Ücret Alınmayacak Hâller
Avlama ücretleri ve katılım payı
MADDE 8. -Av ve yaban hayatı yönetimi ile avlanma plânlarına göre yapılacak avlanmalar için; av hayvanlarının türlerine, ağırlıklarına ve trofelerine göre alınacak avlama ücretleri Bakanlıkça tespit edilir. Avlama ücretleri, Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Döner Sermaye İşletmesine yatırılır.
Ateşli, ateşsiz, yivli, yivsiz av tüfekleri ile mermi, fişek, barut, saçma, çekirdek, kapsül ve kovanların perakende satışında satış bedelinin % 2’si Döner Sermaye İşletmesine katılım payı olarak satışı takip eden üçüncü ayın son gününe kadar yatırılır. Bu ödemelerle ilgili olarak düzenlenecek katılım payı cetvelleri aynı süre içinde Genel Müdürlüğe gönderilir. Katılım payları süresi içinde yatırılmadığıtakdirde; yatırmayanlar hakkında 21.7.1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
Tahsil edilen avcılık belgesi harçlarının %30'u Bakanlık Döner Sermaye işletmelerine yatırılır."ÜÇÜNCÜ KISIM
İzin Ücretleri ile Harçlar, Ücret Alınmayacak Haller ve Toplanan Gelirlerin Kullanılması

BİRİNCİ BÖLÜM
İzin Ücretleri ile Harçlar ve Ücret Alınmayacak Haller İzin  Ücretleri ile harçlar

MADDE 8- Av ve yaban hayatı yönetimi ile avlanma planlarına göre yapılacak avlanmalar için; av hayvanlarının türlerine ve trofelerine göre alınacak avlama ve avlanma izin ücretlerinin tespiti, tahsili ve kullanımına yönelik düzenlemeler Bakanlıkça belirlenir. Avlama ve avlanma izin ücretleri Döner Sermaye İşletmesine yatırılır.
Maliye Bakanlığı birimlerince tahsil edilen avcılık belgesi harçları ile idari para cezalarının %30'u Bakanlık Döner Sermaye işletmelerine aktarılır.Avlama ücretlerini yatırmayanlar hakkında Bakanlıkça genel hükümlere göre işlem yapılır."

Ücret alınmayacak hâller
MADDE 9. - Bilimsel yönden tabiata ve türlerine zararlı olan hayvanların bu Kanun gereğince görevliler veya avcılar tarafından avlanmasında ücret alınmamasına ilişkin usul ve esaslar Bakanlık tarafından tespit edilir.
Yabancıdevletlerin diplomatik pasaport taşıyan temsilcileri ile Devlet misafirlerinden, ikili veya çok taraflı sözleşmelere ve mütekabiliyet esasına bağlı olarak avlanma izin ücreti veya avlama ücreti alınmayabilir.
İKİNCİBÖLÜM
Toplanan Gelirlerin Kullanılması
Gelirlerin kullanılması
MADDE 10. -Bakanlık, av ve yaban hayvanlarının korunması, geliştirilmesi ve av ve yaban hayatı yönetimi, avlakların kurulması, bakımı, işletilmesi ve avlanmaların kontrol altına alınması, üretme istasyonları, koruma ve geliştirme sahaları kurulması, yaban hayvanlarının hastalıkları ile mücadele edilmesi, avcıların eğitilmesi, avcılığın ve av turizminin geliştirilmesi için Döner Sermaye İşletmesinde bu Kanun uyarınca toplanan gelirin tamamını kullanır.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Avlaklar, Avcılık Belgesi ve Avlanma İzni
BİRİNCİBÖLÜM
Avlaklar
Avlakların kuruluşu, yönetimi ve denetimi
MADDE 11. - Özel avlaklar Bakanlıktan izin alınarak kurulur, sahipleri veya kiracıları tarafından yönetilir, işletilir veya işlettirilir. Diğer avlaklar ise Genel Müdürlükçe yönetilir, işletilir veya işlettirilir. Genel Müdürlükçe yönetilen, işletilen veya işlettirilen avlakların plânlanması, kuruluşu, sınıflandırılması, alanlarının belirlenmesi, işaretlenmesi, yönetimi, işletilmesi, işlettirilmesi ve denetimine ilişkin esas ve usuller Bakanlıkça düzenlenir.
Özel avlaklar dışındaki avlakların işletilmesi amacıyla bu avlaklarda sahasıbulunan köy tüzel kişilikleri ve belde belediyeleri ile koruma, üretim, bakım ve avcılığın düzenlenmesi karşılığı işbirliği yapılabilir. İşbirliği yapılan avlaklardan sağlanan gelirden, köy tüzel kişiliklerine ve belde belediyelerine verilecek miktar, sahaların özelliğine göre Bakanlıkça belirlenir.
Avlanma plânları yapılmış örnek avlakların, plânda belirtilen esaslara göre işlettirilmesi Bakanlıkça gerçek veya tüzel kişilere verilebilir. İşletmeci avlak işletmesinde istihdam edeceği iş gücünü öncelikle mahalli köylerden sağlar. Bu hususlarla ilgili esaslar Bakanlıkça belirlenir.
Bütün avlaklar Bakanlıkça denetlenir.
İzne tâbi, yasak ve serbest av sahaları
MADDE 12. -Özel avlaklarda avlanmak avlak sahibinin, Devlet avlakları, genel avlaklar ve örnek avlaklarda avlanmak Bakanlığın iznine bağlıdır. Sahipli arazilerde avlanmayla ilgili esaslar Bakanlıkça tespit edilir.
Özel kanunlarla veya Merkez Av Komisyonunca avlanmanın yasak edildiği yerlerde ve 2 nci maddenin 11, 12 ve 13 üncü bentlerinde tanımlanan saha ve istasyonlarda avlanılamaz. Buralarda, ancak av ve yaban hayvanlarının çoğaldığıve zararlı olduğu hâllerde avlanmaya Bakanlıkça izin verilebilir. 2 nci maddenin 12 nci bendinde tanımlanan sahalarda ise özel avlanma plânlarına göre Bakanlıkça verilecek izinle avlanılabilir.
"Özel avlaklar dışındaki avlakların işletilmesi amacıyla bu avlaklarda sahası bulunan köy tüzelkişilikleri, belde belediyeleri ve avcı kuruluşları ile koruma, üretim, bakım ve avcılığın düzenlenmesi  karşılığı işbirliği yapılabilir.İşbirliği yapılan avlaklardan sağlanan gelirden, köy tüzel kişilikleri, belde
Belediyeleri ve avcı kuruluşlarına verilecek miktar, sahaların özelliğine göre Bakanlıkça belirlenir."

Av yılı içinde bazı av hayvanı türlerinin nesillerini devam ettiremeyecek sayıya düşmesinin söz konusu olduğu hâllerde, avlanmanın açık olduğu avlaklarda avlanmayı belli bir süre yasaklamaya ve gerektiğinde yeniden açmaya Bakanlık yetkilidir. Bu hususlarla ilgili esaslar Bakanlıkça belirlenir.
İKİNCİBÖLÜM
Avcılık Belgesi ve Avlanma İzni
Avcılık belgesi
MADDE 13. - Avcılık belgesi, Türk vatandaşlarına bir defaya mahsus olmak üzere verilir ve her yıl vize edilir. Avcılık belgelerinin vize edilmesine ilişkin işve işlemler Bakanlıkça belirlenir.
10.7.1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silâhlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 7 nci maddesine göre alınan yivli av tüfekleri sahiplerinden avlanmak isteyenler ayrıca bu Kanun gereğince alınması gerekli avcılık belgesini almak zorundadırlar.
Avcılık belgesi alacak olanlar, eğitime ve yeterlik sınavına tâbi tutulur.
Türkiye'de ikamet eden yabancı uyruklulara avlanabilmeleri için yabancı avcılık belgesi verilmesinde mütekabiliyet esası aranır. Avcı turistlere ise geçici avcılık belgesi verilir. Eğitim, yeterlik sınavı ve avcılık belgelerinin verilişine dair esas ve usuller Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
Avcılık belgelerine ait iş ve işlemler Bakanlıkça yürütülür ve bu belgeler olmadan avlanılamaz.
Avlanma izni
MADDE 14. - Avcılık belgesi sahibi avcılar, avlanmak istedikleri av yılına ait avlanma izin ücretini Döner Sermaye İşletmesine yatırmak suretiyle avlanma izni almak zorundadırlar. Avlanma izin ücreti Bakanlıkça, hayvan gruplarına, avlanmanın il, bölge veya ülke genelinde yapılmasına göre farklı olarak tespit edilebilir. Avlanma izni bir av yılı içindir.
Avlaklarda, avcılık belgesi ve avlanma izni olmadan avlanılamaz.
Özel avlaklarda üretilip salınan türlerin avlanması için gerekli izin, avlak sahibi veya işletenlerce ücreti karşılığı verilir. Bu ücretin %10'u Döner Sermaye İşletmesine yatırılır, aksi takdirde özel avlak kuruluş izni iptal edilir.
Avlanma izin ücretlerinin tahsili ve Döner Sermaye İşletmesine yatırılması ile ilgili esaslar Bakanlıkça tespit edilir.
BEŞİNCİKISIM
Av Turizmi, Ticareti ve Özel Üretim
BİRİNCİBÖLÜM
Av Turizmi
Yabancıların avlandırılması
MADDE 15. -Türkiye'de av turları, fotoğraf ve film çekimleri ile av ve yaban hayvanları gözlem turları yaptıracak seyahat acenteleri, Bakanlıktan av turizmi izin belgesini almaya; seyahat acenteleri vasıtasıyla veya münferiden sadece özel avlaklar ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından işletilen avlaklarda avlanmak üzere yurdumuza gelen avcı turistler ise 13 üncü maddede belirtilen geçici avcılık belgesini almaya ve avlayacakları av hayvanlarınıbu belgeye kaydettirmeye mecburdurlar. Av turizmi izin belgesinin verilişine dair esas ve usuller Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikte belirlenir.
Av turizmine ilişkin esas ve usuller ile avcı turistlerin avlayabilecekleri av hayvanlarının tür, cinsiyet ve miktarları, bunlardan alınacak avlanma ücretleri ve diğer ücretler Bakanlıkça tespit edilir.
18.12.1981 tarihli ve 2565 sayılı Askeri Yasak Bölgeler ve Güvenlik Bölgeleri Kanunu ile 15.7.1950 tarihli ve 5683 sayılı Yabancıların Türkiye'de İkamet ve Seyahatleri Hakkında Kanun hükümleri saklıdır.
Yabancıların getirebilecekleri av teçhizatı
MADDE 16. -Avcı turistler, beraberlerinde ok-yay ile yivli ve yivsiz av tüfeklerini ve bunlara ait mermileri getirebilirler. 6136 sayılı Kanun ile 11.9.1981 tarihli ve 2521 sayılı Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanun hükümleri saklıdır.
Yabancıların götürebilecekleri av hayvanları
MADDE 17. -Avcı turistler, avladıkları ve onaylanmış geçici avcılık belgelerine kayıtlıav hayvanlarının etlerini ve hatıra değeri taşıyan parçalarını, Türkiye'nin taraf olduğu uluslararası sözleşmelerdeki taahhütlerini dikkate almak kaydıyla başka bir izne bağlı olmadan yurt dışına beraberlerinde çıkarabilirler, adreslerine gönderebilirler veya göndertebilirler.
İKİNCİBÖLÜM
Av ve Yaban Hayvanlarının Ticareti ve
Üretim Esasları
Ticaret esasları
MADDE 18. -Taraf olunan uluslararası sözleşmelerle ticareti yasaklanan yerli ve yabancı yaban hayvanları ve bu Kanunun 6 ncı maddesi çerçevesinde belirlenen avlanma esas ve usullerine aykırı olarak avlanan yaban hayvanları canlı veya cansız olarak veya bunların et, yumurta, deri, post, boynuz ve benzeri parçaları ile bunların türevleri satılamaz, satın alınamaz, nakledilemez ve bunların ithalatı ve ihracatı yapılamaz.
Taraf olunan uluslararası sözleşmelerle ticaretine düzenleme getirilen türler ile bu Kanun kapsamında yasal olarak avlanan av hayvanları ve bunlardan elde edilen parçalarının ticaretini denetlemeye ve kısmen veya tamamen yasaklamaya, bunların ticaretinden Döner Sermaye İşletmesine gelir alınmasıile ilgili usul ve esasları düzenlemeye Bakanlık yetkilidir.
“Taraf olunan uluslararası sözleşmelerle ticaretine düzenleme getirilen türler ile bu Kanun kapsamında mevzuata uygun olarak avlanan av hayvanları ve bunlardan elde edilen parçaların ticaretini denetlemeye ve kısmen veya tamamen yasaklamaya, bunların ticaretinden Döner Sermaye İşletmesine gelir alınması ile ilgili usul ve esasları düzenlemeye Bakanlık yetkilidir. Uluslararası sözleşmelerle ticaretine düzenleme getirilen ve ticareti Bakanlıkça kısmen veya tamamen yasaklanan ve izinsiz olarak yurt dışından getirilen yaban hayvanlarının canlı veya cansız olarak ve bunların et, yumurta, deri, post, boynuz ve benzeri parçaları ile bunların türevlerinin satın alınması, satılması ve bulundurulması yasa dışı ithalat olarak kabul edilir ve 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin yedinci fıkrası gereğince cezalandırılır.”
Yurt içinde sergilenmek üzere veya gösteri amaçlı olarak uluslararası sözleşmeler çerçevesinde ithalatına Bakanlıkça izin verilen yaban hayvanları satılamaz. Bu hususlar Bakanlıkça denetlenir.

"Taraf olunan uluslar arası sözleşmelerle ticareti yasaklanan veya düzenleme getirilen, korunan veya Avlanmasına izin verilen yaban hayvanlarının,izinsiz avlanarak yurt dışına çıkarılması veya yurtdışına çıkarılmasına teşebbüs edilmesi yasa dışı ihracat teşebbüsü olarak kabul edilir ve tamamlanmış olarak
21/3/2007tarihlive5607sayılıKaçakçılıklaMücadeleKanununun3üncümaddesininonikincifıkrası gereğince cezalandırılır."

Üretim esasları
MADDE 19. -Kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişiler, av ve yaban hayvanlarından Türkiye'de doğal olarak yetişen türleri Bakanlıktan izin almak şartıyla üretebilirler. Bunların doğaya salınabilmesi için Bakanlıktan ayrıca izin almak zorunludur. Yabancı türlerden Türkiye'nin uluslararası yükümlülükleri çerçevesinde ve doğal türlerimize zarar vermeyecek olanlarının ithalatına ve üretimine, ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınarak Bakanlıkça izin verilebilir.
ALTINCI KISIM
Suçların Takibi ve Cezalar
BİRİNCİBÖLÜM
Suçların Takibi
Suçların takibi
MADDE 20. - Avcılığın kontrolü, av hayvanlarının korunması, av suçlarının takibi ve bu Kanunun 19 uncu maddesi kapsamında üretim yapan yerlerin denetimi Bakanlık ve Orman Genel Müdürlüğünce yapılır. 4.7.1934 tarihli ve 2559 sayılı Polis Vazife ve Selâhiyet Kanunu ile 10.3.1983 tarihli ve 2803 sayılıJandarma Teşkilât, Görev ve Yetkileri Hakkında Kanun hükümleri saklıdır.
 "Avcılığın kontrolü, av ve yaban hayvanlarının korunması, av yasaklarının takibi, av ve yaban hayvanlarının sergilendiği ve satıldığı yerler ile bu Kanunun 19 uncu maddesi kapsamında belirtilen üretim ve bulundurma yerlerinin denetimi Bakanlık ve Orman Genel Müdürlüğünce yapılır."

Suçların takibi ile görevli olan av koruma memurları ve saha bekçileri bu Kanunda belirtilen yasaklara aykırı hareket edenleri avlanmadan men etmeye, haklarında suç zaptı düzenlemeye ve silâh, alet ve ekipmanlar ile canlı, cansız av hayvanlarını, av hayvanlarının bizatihi avında kullanılan suç vasıtalarını kime ait olursa olsun zapt etmeye ve bu amaçla yakalamaya görevli ve yetkilidir. Av suçu işleyenler, olay yerinde gerekli tutanaklar düzenlendikten sonra derhal serbest bırakılır. Hüviyeti tespit edilemeyen suçlular vakit geçirilmeksizin hüviyeti tespit edilebilecek en yakın köyün muhtar veya ihtiyar heyetine ve bunlarla da tespiti mümkün olmazsa en yakın zabıta merkezine götürülürler. Görevli memurların bulunmadığı yerlerde, kır ve köy bekçileri ile köy muhtarları da aynı yetkiyi haizdir. Yukarıda sayılan görevlilerce düzenlenen tutanaklar aksi sabit oluncaya kadar muteberdir.

Zapt edilen suç aleti silâhlar en yakın orman idaresine teslim edilir. Bu silâhlar soruşturma evrakı ile birlikte mahalli Cumhuriyet savcılığına intikal ettirilir. Zapt edilen diğer canlı, cansız av hayvanları ile bizatihi av suçunda kullanılan vasıtalar, suç aleti ve ekipmanları, vazifeli memurlarca muhafaza edilmek üzere orman idaresine, orman idaresi olmayan yerlerde suç mahalline en yakın belediye, köy muhtarı, köy ihtiyar heyeti üyelerinden birine yed'i emin senedi karşılığında teslim olunur. Belediye veya köy yetkililerine teslim olunan canlı, cansız av hayvanları, suç aletleri ve ekipmanları ile bizatihi av suçunda kullanılan vasıtalar en kısa zamanda orman idaresine idarece nakledilir. Bunlardan cansız av hayvanları Cumhuriyet savcılığına bildirilerek herhangi bir mahkeme kararına gerek kalmaksızın Bakanlıkça veya Orman Genel Müdürlüğünce bekletilmeksizin satılır.


“6 ncı maddede belirtilen ve avda kullanılmasına izin verilen yivsiz av tüfeklerinden, başkasına ait ruhsatlı yivsiz av tüfeğini avda kullananlar ile ruhsatsız yivsiz av tüfeğini avda kullananların tüfeklerine el konulur. Bu tüfekler hakkında, 11/9/1981 tarihli ve 2521 sayılı Avda ve Sporda Kullanılan Tüfekler, Nişan Tabancaları ve Av Bıçaklarının Yapımı, Alımı, Satımı ve Bulundurulmasına Dair Kanunun 13 üncü maddesi hükmü uygulanır. 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanuna göre bulundurulması ve taşınması yasak olan ruhsata tâbi her nevi ateşli yivli av silahlarını ruhsatsız olarak avda kullananların tüfek ve silahlarına el konularak soruşturma evrakı ile birlikte mahallî Cumhuriyet başsavcılığına intikal ettirilir.”

Satışa ilişkin esas ve usuller Bakanlıkça tespit edilir. Canlı av hayvanlarıhemen, yaralı olanları ise tedavi edildikten sonra doğaya salınır veya Türkiye'nin uluslararası sözleşmelerdeki taahhütleri de dikkate alınarak Bakanlıkça gerekli işlem yapılır. Av hayvanlarının avında kullanılan ve zapt edilen diğer suç aleti, ekipmanları ve vasıtalar hakkında 31.8.1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununun 84 üncü maddesi hükümlerine göre işlem yapılır. Satış bedellerinin tamamı, yapılan her türlü masraflar düşüldükten sonra emanet olarak Döner Sermaye İşletmesine yatırılır. Durum ilgili mahkemeye bildirilir.
Av koruma ve kontrollerinde Bakanlık görevlilerine veya güvenlik güçlerine gönüllü destek sağlamak üzere Bakanlıkça belirlenecek kişilere fahri av müfettişliği görev ve unvanı verilebilir. Fahri av müfettişleri; bu Kanuna göre suç sayılan fiilleri işleyenler hakkında işlem yapılması amacıyla Genel Müdürlükçe kendilerine verilen tutanağı düzenleyerek en geç bir hafta içinde en yakın orman idaresi birimine teslim etmek mecburiyetindedir. Fahri av müfettişlerinin seçimi, eğitimi, görev ve yetkileri ile çalışma esas ve usulleri Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.
Avcılar talep halinde av koruma memurlarına, saha bekçilerine, polis ve jandarma ile köy ve kır bekçilerine, köy muhtarı ve ihtiyar heyeti üyelerine avlanma belge ve izinleri ile avladıkları hayvanları ibraz etmek zorundadırlar. Suçların ihbarında ve talep halinde takibinde köy ve kır bekçileri, köy muhtarı ve ihtiyar heyeti üyeleri av koruma memurlarına ve saha bekçilerine yardıma mecburdurlar.
Av koruma memurları ve saha bekçilerinden; Bakanlıkça lüzum görülecek olanlara, Bakanlar Kurulunca belirlenen silâhlar demirbaş olarak verilir. Av koruma memurları ve saha bekçileri bu Kanunla kendilerine verilen görevlerini ifa sırasında silâhlarını 6831 sayılı Kanunun 78 inci maddesinde belirtilen hâllerde kullanabilirler.
Av koruma memurları görevlerini yaparken ilgili bakanlıkların görüşü alınarak, rengi ve biçimi Bakanlıkça tespit edilen resmî kıyafet giymek mecburiyetindedirler. Resmî kıyafetler, silâh, telsiz ve diğer teçhizat ile araç ve gereçler Bakanlıkça verilir.
İKİNCİBÖLÜM
Cezalar
Yasaklara uymama
MADDE 21. - 4 üncü maddenin birinci, ikinci ve altıncı ve dokuzuncu fıkralarına aykırı hareket edenlere, 5 inci maddenin birinci ve ikinci fıkraları gereğince tespit edilen av miktarı ve avlanma süreleri dışında avlananlara, 12 nci maddenin üçüncü fıkrası gereğince Bakanlıkça getirilecek yasaklara uymayanlara, her bir suç için ayrı ayrı olmak üzere yüzellimilyon lira idarî para cezası verilir.
4 üncü maddenin dördüncü fıkrası gereğince av ve yaban hayvanlarının beslendikleri ve barındıkları ortamı zehirleyenlere iki yıldan az olmamak üzere hapis, üçmilyar liradan az olmamak üzere ağır para cezası verilir, faillerin avcılık belgesi iptal edilir ve kendilerine bir daha belge verilmez.
4 üncü maddenin beşinci fıkrası gereğince yaban hayatı koruma ve geliştirme sahaları ile üretme istasyonları ve benzeri sahalarda, bina ve tesislerin atıklarının arıtılmadan doğal ortama bırakılmasınedeni ile yaban hayatının veya ekosistemin olumsuz yönde etkilenmesine sebebiyet verenlere ve tahrip edenlere 9.8.1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanunu hükümleri uygulanır.
Devletin hüküm ve tasarrufu altında olan yerlerdeki yaban hayatı koruma ve geliştirme sahalarına izinsiz olarak kurulan yapı ve tesisler, mahallî mahkemelerce müsadere edilir.
Bu Kanunda belirtilen suçların fahri av müfettişleri tarafından işlenmesi halinde verilecek cezalar iki misli uygulanır. Av suçu işleyen veya gerçeğe aykırı tutanak düzenleyen fahri av müfettişlerinin belgeleri iptal edilir ve kendilerine bir daha fahri av müfettişliği görevi verilmez.
5 inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen hükümlere uymayan radyo ve televizyon kuruluşları hakkında 13.4.1994 tarihli ve 3984 sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.
Özel avlakların kuruluş amacı dışında işletilmesi
MADDE 22. - 11 inci madde gereğince yapılan denetimlerde özel avlakların kuruluş amaçları dışında işletildiğinin tespiti halinde, avlak sahibine veya bu avlakları kiralamak sureti ile işletenlere, birmilyar lira idarî para cezası verilir.
İzinsiz veya yasak yerlerde avlanma
MADDE 23. - Avlaklarda izin almadan avlananlara ve Merkez Av Komisyonunca avlanmanın yasaklandığı avlaklarda avlananlara yüzellimilyon lira, özel kanunlarla avlanmanın yasaklandığısahalar ile 2 nci maddenin 11, 12 ve 13 üncü bentlerinde tanımlanan saha ve istasyonlarda avlananlara, üçyüzmilyon lira idarî para cezasıverilir.
Avlanma esaslarına uymama ve belgesiz avlanma
MADDE 24. - 6 ncı maddenin ikinci ve üçüncü fıkralarında sayılan zehirle avlanma hariç diğer yasaklara ve esaslara aykırı hareket edenlere her bir suç için ayrı ayrı olmak üzere yüzellimilyon lira idarî para cezası verilir.
Zehirle avlananlara bir yıldan üç yıla kadar hapis, birmilyar liradan az olmamak üzere ağır para cezası verilir, faillerin avcılık belgesi iptal edilir ve kendilerine bir daha belge verilmez.
Bu Kanuna göre alınması gereken avcılık belgesini almadan avlananlara üçyüzmilyon lira; avlanma izni olmadan avlananlara ise yüzellimilyon lira idarî para cezasıverilir.
Yabancıavcılık belgesi veya geçici avcılık belgesi almadan avlananlara birmilyar lira idarî para cezası verilir.
Avcılık belgesini ve avlanma izin belgesini yanında taşımadan avlananlara eksik her bir belge için otuzmilyon lira idarî para cezası verilir.
Yabancılarla ilgili yasaklara uymama
MADDE 25. - Av turizmi izin belgesi almadan av turu, fotoğraf ve film çekimleri ile av ve yaban hayvanları gözlem turları yaptıran veya yabancıların geçici avcılık belgesi olmadan avlanmasına aracılık eden kişi, kuruluşve acentelere onmilyar lira, geçici avcılık belgesinde kayıtlı türler ve yerler dışında avlanan yabancıuyruklu kişiye, beşmilyar lira idarî para cezası verilir.
Av ve yaban hayvanı ticareti yasağına uymama
MADDE 26. - 18 inci maddenin birinci ve ikinci fıkraları ve 19 uncu madde gereğince Bakanlığın koyacağıesaslara uymayanlara, beşyüzmilyon liradan ikimilyarbeşyüzmilyon liraya kadar ağır para cezası verilir.
18 inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen yasağa uymayanlara üçmilyar lira idarî para cezası verilir.
Cezaların güncelleştirilmesi
MADDE 27. - Bu Kanunda yazılıpara cezaları, her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilân edilen yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanır.
Avdan men etme, müsadere ve tazminat
MADDE 28. - Bu Kanunla yasak edilen fiilleri işleyenler derhal avdan men edilir. Bunların bizatihi av suçunda kullandıkları suç vasıtaları, suç aletleri kime ait olursa olsun idarece zapt ve yetkili sulh ceza mahkemesince müsadere edilir. Canlı ve cansız av hayvanları da müsadere olunur.
Müsadere edilen silâhlar dışındaki suç alet ve ekipmanları ile suç vasıtaları ve cansız av hayvanları orman idaresince satılarak ücreti Döner Sermaye İşletmesine gelir kaydedilir. 20 nci madde gereğince zapt edilerek satılan ve emanete alınan bedeller ise, müsadere kararının kesinleşmesini müteakip Döner Sermayeİşletmesine gelir kaydedilir.
Bu Kanun hükümlerine aykırı olarak avlanan, öldürülen veya yaralanan hayvanlar müsadere edilmiş olsa dahi talep halinde hükmolunacak tazminat av hayvanı türlerine göre Bakanlıkça tespit edilen değerler üzerinden, zehirle avlanmalarda ise beş misli fazlasıyla hesaplanır ve tahsiline mahkemece karar verilir. Tahsil edilen para, Döner Sermaye İşletmesine gelir kaydedilir.“Bu maddede Döner Sermaye İşletmesine gelir kaydedileceği belirtilen bedeller, yasaklanan fiillerin orman sayılan yerlerde işlenmesi hâlinde Orman Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi bütçesine gelir kaydedilir.”
“İkramiye ödenmesi
MADDE 28/A- Mülkiyetin kamuya geçirilmesi kararı kesinleşen ve Bakanlık ile Orman Genel Müdürlüğünce satılan, kabahatin konusunu oluşturan araç, gereç ve vasıtaların; kabahatin işlenmesi suretiyle elde edilen cansız av hayvanları ve avlanan hayvanlardan elde edilen ürünlerin satış bedelleri ile av ve yaban hayvanlarının hükmedilen tazminat bedellerinin, satış masrafları düşüldükten sonra kalanın yüzde yirmisinin muhbirlere, yüzde otuzunun el koyanlara olmak üzere toplam yüzde ellisi Döner Sermaye İşletmesinin ilgili hesaplarından ikramiye olarak ödenir. İhbarsız yakalamalarda ikramiyenin tamamı el koyanlara ödenir. Genel kolluk ile av yasaklarının takibi ile yükümlü olanlara muhbir ikramiyesi ödenmez. İkramiyeye, ancak yakalama ve el koyma eylemine bizzat ve fiilen katılan 20 nci maddede sayılan genel kolluk ile av yasaklarının takibi ile görevli olanlar hak kazanır.
Bu madde gereğince el koyanlara verilecek ikramiyenin tutarı olay başına (30.000) gösterge rakamının, satışın gerçekleştiği tarihte veya tazminat bedellerinin Döner Sermaye İşletmesine gelir kaydedildiği tarihteki memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçemez. Bir yılda ödenecek ikramiye (120.000) gösterge rakamının memur aylık katsayısıyla çarpımı sonucu bulunacak tutarı geçemez.”


Suçların tekrarı ve tekerrürü
MADDE 29. - Bu Kanunda belirtilen idarî para cezaları, suçun tekrarı halinde bir misli fazlası ile uygulanır.
21 inci maddenin birinci fıkrasında yazılı cezaya konu suçların tekrarıhalinde faillerin avcılık belgeleri iptal edilir ve kendilerine bir daha avcılık belgesi verilmez.
21 inci maddenin ikinci fıkrasında yazılı cezaya konu suçların tekerrürü halinde cezalar iki misline kadar artırılır.
22 nci maddede yazılı cezaya konu suçların tekrarı halinde avlak kuruluş izni iptal edilir.
23 üncü maddede yazılı cezalara konu suçların tekrarı halinde, faillerin avcılık belgeleri iptal edilir ve kendilerine bir daha avcılık belgesi verilmez.
24 üncü maddenin birinci fıkrasında yazılı cezaya konu; 6 ncı maddenin ikinci fıkrasındaki suçların tekrarı halinde faillerin avcılık belgeleri iptal edilir ve kendilerine bir daha avcılık belgesi verilmez.
24 üncü maddenin birinci fıkrasında yazılı cezaya konu; 6 ncı maddenin üçüncü fıkrasındaki suçların tekrarı halinde faillerin avcılık belgesi yoksa, kendilerine iki yıl süreyle avcılık belgesi verilmez, avcılık belgesi olanlar ise iki yıl süreyle avcılıktan men edilir.
24 üncü maddenin ikinci fıkrasında yazılı cezaya konu suçun tekerrürü halinde cezalar iki misline kadar artırılır.
26 ncı maddenin birinci fıkrasında yazılı cezaya konu suçların tekerrürü halinde verilecek ceza iki misli uygulanır.
İdarî para cezalarına itiraz ve cezaların tahsili
MADDE 30. - Bu Kanuna göre verilecek idarî para cezaları 4856 sayılı Kanunda yer alan İl Çevre ve Orman Müdürü veya yetki verdiği elemanlar ile 31.10.1985 tarihli ve 3234 sayılıOrman Genel Müdürlüğünün Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanunda yer alan orman işletme şefi tarafından verilir.
Verilen para cezaları, 11.2.1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre sahiplerine tebliğ edilir. Bu cezalara karşı, tebellüğ tarihinden itibaren yedi gün içinde, idare mahkemesine itiraz edilebilir. İtiraz idarece verilen cezanın yerine getirilmesini durdurmaz. Bu konuda idare mahkemelerince verilen kararlar kesindir.
Kesinleşen idarî para cezaları, 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre yukarıda birinci fıkrada sayılan idarî para cezası vermeye yetkili makamlar tarafından tahsil edilir.
YEDİNCİKISIM
Son Hükümler
Davaların görülmesi
MADDE 31. - Bu Kanunda öngörülen suçlara ilişkin davalar acele işlerden sayılır ve sulh ceza mahkemelerinde görülür.
Yönetmelik
MADDE 32. - Bu Kanunun uygulamasıile ilgili esas ve usuller, ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri de alınmak sureti ile bir yıl içinde Bakanlıkça çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.
Atıf
MADDE 33. - Diğer mevzuatla 5.5.1937 tarihli ve 3167 sayılı Kara Avcılığı Kanununa yapılan atıflar bu Kanunun ilgili maddelerine yapılmış sayılır.
Kaldırılan ve değiştirilen hükümler
MADDE 34. - 3167 sayılı Kara AvcılığıKanunu yürürlükten kaldırılmıştır.

“Hak devri
EK MADDE 1- Devlet ormanları içinde ayrılan ve planlaması yapılan örnek avlaklarda, yaban hayvanlarının tabii olarak üretiminin sağlanması ile gerçek ve tüzel kişilere avlandırma hakkı, 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanununun 17 nci maddesi hükümleri saklı kalmak üzere on yıla kadar, memeli türler için ise yirmidokuz yıla kadar verilebilir.”


2521 sayılı Kanunun; 8 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan; "av tezkeresi, yoksa" ibaresi ve 13 üncü maddesinde yer alan; "veya yivsiz tüfek sahipliği belgesi" ibaresi madde metinlerinden çıkarılmıştır. 8 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan "sahipliği" yerine "satın alma", ikinci fıkrasında yer alan "av tezkeresi" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnamesi ", "sahipliği" yerine "satın alma", 9 uncu maddesinin birinci fıkrasında yer alan "av tezkereleri" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnameleri", "av tezkeresi" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnamesi", "av tezkeresine" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnamesine", ikinci fıkrasında yer alan; "Avcılık dışındaki amaçlarla" yerine "Yivsiz", "sahipliği belgesi" yerine "ruhsatnamesi", "av tezkeresi" yerine "avcılık belgesi", üçüncü fıkrasında yer alan; "sahipliği" yerine "satın alma", "av tezkerelerine" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnamelerine", 13 üncü madde başlığında yer alan; "av tezkeresi" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnamesi", 13 üncü maddesinde yer alan; "av tezkeresi" yerine "yivsiz tüfek ruhsatnamesi" ibareleri getirilmiştir.
6831 sayılı Kanunun 77 nci maddesinin 1 inci fıkrasındaki "Orman Umum Müdürlüğünce" ibaresinden önce gelmek üzere "Çevre ve Orman Bakanlığınca ve" ibaresi eklenmiştir.
16.8.1997 tarihli ve 4306 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu, Çıraklık ve Meslek Eğitimi Kanunu, Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ile 24.3.1988 tarihli ve 3418 sayılı Kanunda Değişiklik Yapılması ve Bazı Kağıt ve İşlemlerden Eğitime Katkı Payı AlınmasıHakkında Kanunun Geçici 1 inci maddesinin (A) fıkrasının (4) numaralıbendinde yer alan; “Kara avcılığı ruhsat tezkereleri” ibaresi “avcılık belgeleri” olarak, (11) numaralı bendinde yer alan; “tezkere” ibaresi“avcılık belgesi” olarak, 6136 sayılı Kanunda yer alan; “yivsiz av tüfekleri”ibaresi “yivsiz tüfekler” olarak, 2.7.1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununa bağlı (8) sayılı tarifenin “VI. Meslek erbabına verilecek tezkere, vesika ve ruhsatnamelerden alınacak harçlar” bölümünün 15 inci bendinde yer alan; “Kara av tezkereleri:” ibaresi “Avcılık belgesi:”ve “kara avcılığı ruhsat tezkereleri” ibaresi “avcılık belgeleri”olarak değiştirilmiştir.
GEÇİCİMADDE 1. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren, 2521 sayılı Kanuna göre verilmiş olan av tezkereleri, süresi sonunda; yivsiz tüfek ruhsatnamesine dönüştürülür. Av tezkeresi, yivsiz tüfek ruhsatnamesine dönüştürülen şahıslardan avlanmak isteyenler bu Kanunun 13 üncü maddesine göre avcılık belgesi almak zorundadır.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten sonra süresi sona eren av tezkerelerini yivsiz tüfek ruhsatnamesine dönüştürenler ile ilk defa yivsiz tüfek ruhsatnamesi alanlardan avlanmak isteyenlere; avcılık belgesi verilmesi ile ilgili esas ve usuller hakkında çıkartılacak yönetmelik yürürlüğe girinceye kadar geçici avcılık belgesi verilir. Bu kişilere geçici avcılık belgesi verilmesinde sınav şartı aranmaz. Geçici avcılık belgelerinin süresi verildiği tarihten sonraki mali yıl başında sona erer. Geçici avcılık belgesi alacak olanlar 492 sayılı Harçlar Kanununa göre avcılık belgelerinden alınan harcı ve 4306 sayılı Kanun gereğince eğitime katkıpayını ödemek zorundadır.
Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce Bakanlık tarafından düzenlenen avcı eğitimi kurslarına katılan ve avcı eğitim kurs bitirme belgesi alan avcılara avcılık belgesi verilmesinde sınav şartı aranmaz.
GEÇİCİMADDE 2. - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce Merkez Av Komisyonunca alınmışolan avlanma süreleri, avlanma limitleri, avına izin verilen türler, koruma altına alınan türler, yasak av sahaları ve av turizminin düzenlenmesine ilişkin kararlar, bu Kanunun 3 üncü maddesi kapsamında oluşturulan Merkez Av Komisyonu kararı yürürlüğe girinceye kadar geçerlidir.
“Bulundurma belgesi
GEÇİCİ MADDE 3- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce ellerinde av ve yaban hayvanları ile bunlardan elde edilen parça ve türevleri bulunduranların, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde müracaatları hâlinde kendilerine bulundurma belgesi düzenlenir. Belge düzenlenmesine ilişkin iş ve işlemler Bakanlıkça yürütülür.
Mevcut avcılık belgeleri
GEÇİCİ MADDE 4- Bu Kanunun yürürlüğe girdiği malî yıl için harcı yatırılarak vize edilen avcılık belgeleri, bir sonraki malî yılbaşına kadar; Merkez Av Komisyonu ve il av komisyonlarının almış olduğu kararlar ise bir sonraki Merkez Av Komisyonu kararının Resmî Gazetede yayımlandığı tarihe kadar geçerlidir.”

Yürürlük
MADDE 35. - Bu Kanun yayımıtarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 36. - Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.


« Son Düzenleme: 17 Şubat 2014, 16:17:40 Gönderen: Vet.Hek.Beytullah SEFEROĞLU »
1967 ORDU
 

Çevrimdışı Alper KAYAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 574
  • Thanked: 129 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
ruhu bozuklara bakarmısınız.
muhbirlere ıkramıye oduyecekmışler.

allahım nasıl bır ulkeye dondu burası.

hayırlı bır iş yapacaklar goya ki alakası yok insanları muhbırlıge teşvik edıyorlar :D
  • Fabarm xlr5
  • Beretta s-55
evdekı huzur zengınlık budur.

1985-SAKARYA

 

Çevrimdışı Ümit TAŞER

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 734
  • Thanked: 53 times
ruhu bozuklara bakarmısınız.
muhbirlere ıkramıye oduyecekmışler.

allahım nasıl bır ulkeye dondu burası.

hayırlı bır iş yapacaklar goya ki alakası yok insanları muhbırlıge teşvik edıyorlar :D
En güzeli bence. Böylece millet denetimlerden para kazanabilmek için usülsuz herşeyi şikayet edecek. Memur da ikramiye kazanabilmek için şıp diye oraya damlayacak. Birde şu ruhsatsız tüfeklere af getirseler :)
  • Akkar altay 61slug, 66 seritsiz, 71 seritli
  • Huglu 104A 76cm super poze
 

Şahin BİTEN

  • Ziyaretçi
ruhu bozuklara bakarmısınız.
muhbirlere ıkramıye oduyecekmışler.

allahım nasıl bır ulkeye dondu burası.

hayırlı bır iş yapacaklar goya ki alakası yok insanları muhbırlıge teşvik edıyorlar :D

dünyadaki en karektersiz kişi muhbirlik yapan kişidir benim gözümde..muhbirlik yapanı tespit ederde avlandığım meralarda rastlarsam , uçmaya veya koşmaya çalışırsa vay haline...bence en iyisi bi çalının içine girsin hiç gözükmesin.. :D
 

Çevrimdışı Güven SARI

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 882
  • Thanked: 18 times
Hep Avrupalının otokontrolüne özenir dururuz.Bizde neden yok deriz?Ama uygulama zamanı gelince adı muhbircilik olur.Bence denetimler ,limitler ,vergiler vs diğer bedeller akla mantığa avcıların ceplerine uygun olmalı ama kesinlikle oto kontrol de olmalı.
Güven SARI
1967 Ordu Fatsa 0 532 455 28 03
 

Çevrimdışı Ümit TAŞER

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 734
  • Thanked: 53 times
dünyadaki en karektersiz kişi muhbirlik yapan kişidir benim gözümde..muhbirlik yapanı tespit ederde avlandığım meralarda rastlarsam , uçmaya veya koşmaya çalışırsa vay haline...bence en iyisi bi çalının içine girsin hiç gözükmesin.. :D
Şahin abi neden öyle dedin anlamadım. Ben vergimi ödeyip pulumu alıcam senede en kötü av için 1000tl harcayacağım, başkası gelecek ruhsat yok, belge yok, limit yok benim avlağımda gezecek. Kusura bakmasın kralı gelse ispiyonlarım. Enayi değilim kaçak avcıya izin verecek kadar...
  • Akkar altay 61slug, 66 seritsiz, 71 seritli
  • Huglu 104A 76cm super poze
 

Çevrimdışı Alper KAYAR

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 574
  • Thanked: 129 times
  • AVCILIK AVCI SAYFASI
evraklarımız tam oldugu halde kıllıgına gelenlerı duzenımı huzurumu murelerımı bozan denetımcılerı napıcaz pekı.

en son kovdum zaten uzaklaş burdan huzurumu bozuyorsun dedım.

deli deliyi gorunce comagını sakladı.

artık benı gorunce sen gelme dıyor kal kayıkta.
  • Fabarm xlr5
  • Beretta s-55
evdekı huzur zengınlık budur.

1985-SAKARYA

 

Şahin BİTEN

  • Ziyaretçi
Şahin abi neden öyle dedin anlamadım. Ben vergimi ödeyip pulumu alıcam senede en kötü av için 1000tl harcayacağım, başkası gelecek ruhsat yok, belge yok, limit yok benim avlağımda gezecek. Kusura bakmasın kralı gelse ispiyonlarım. Enayi değilim kaçak avcıya izin verecek kadar...

bende karşıyım kaçak avcılığa benim bahsettiğim ispiyoncular belgemiz evraklarımız tam olduğu halde Alper kardeşimin dediği gibi av kıskanıp kıllığına ispiyon yapanlar..
 

Çevrimdışı Ümit TAŞER

  • Müdavim Üyemiz
  • ***
  • İleti: 734
  • Thanked: 53 times
evraklarımız tam oldugu halde kıllıgına gelenlerı duzenımı huzurumu murelerımı bozan denetımcılerı napıcaz pekı.

en son kovdum zaten uzaklaş burdan huzurumu bozuyorsun dedım.

deli deliyi gorunce comagını sakladı.

artık benı gorunce sen gelme dıyor kal kayıkta.
bende karşıyım kaçak avcılığa benim bahsettiğim ispiyoncular belgemiz evraklarımız tam olduğu halde Alper kardeşimin dediği gibi av kıskanıp kıllığına ispiyon yapanlar..
Özür diliyorum sizlerden ben o yönden hiç düşünmedim. Karşımdakini de kendim gibi sanıyorum herhalde...
  • Akkar altay 61slug, 66 seritsiz, 71 seritli
  • Huglu 104A 76cm super poze